מנהיגות מדעית - השקר הגדול?

אביבקיץ

New member
כתבת "קרן קרב". אם זה חוג וההורים יודעים על מ

אם זה חוג וההורים שרשמו ידעו על מה מדובר, שזה חוג שמועבר על ידי תיכוניסטיות - זו חציי צרה.
 

אביבקיץ

New member
בגלל זה זו "חצי צרה". דופק רק את ההורים התמימ

זה דופק רק את ההורים שקונים כל חוג של "העשרה מדעית" בלי לבדוק מי מעביר את החוג ומה רמתו
 

אגוזים1

New member
אני לא מסכימה

כלומר... ברור שאני חושבת שאם השיעורים הללו ניתנים לילדים במסגרת קרב (שעליה ההורים משלמים) ובמקום מורה/מדריך מוסמך, זו שערוריה.

אבל אם להורים מציעים חוג (בחינם) עבור הילדים, כאשר ההורים מודעים לעובדה שמעבירה אותו ילדה בכיתה ט במסגרת לימודי המנהיגות שלה, אני לא רואה למה זה כזה אסון לילדים???

לדעתי זו יכולה להיות התנסות נהדרת, הן לילדים הקטנים והם לילדה הבוגרת (כמובן כל עוד זה מלווה על ידי ליווי בוגר ומקצועי).

מה, אין ילדות בגיל הזה שמלמדות שיעורים פרטיים?
בתנועות הנוער והסיירות אין מדריכים בגיל הזה שמדריכים את הילדים?
(ובמקרים הללו הפעילויות הן אפילו בתשלום!)

בקיצור, עצם השיעור שמעבירה ילדה גדולה לילדים קטנים הוא לא הבעיה (להיפך, זה יכול לתרום המון, כן... גם ל״מנהיגות״ של התיכוניסטית). הבעיה היא רק איך זה מוצג להורים ועל חשבון מה זה בא.
 
מנגישה מדע בצורה חוויתית -מכבסת מילים

.



האם את מוכנה שהמורה שינגיש לה את לימודי הטריגונומטריה בצורה חוויתית פעם בשבוע יהיה תלמיד י"ב ? (כן, יקבל הנחיה,הדרכה ומידע מהמנחה בן ה19... )?
אז אם את לא מוכנה
אני גם לא מוכנה שבכיתה ד תיכנס לכיתה נערה בת 15 (ושוב בלי קשר ליכולות שלה) ותלמד כיתה.

זילות הגישה כלפי מקצוע ההוראה -מקוממת אותי.
 

נעה L

New member


 

נומלה

New member
בלי קשר לכמה הילדה שלך נפלאה

לא הייתי רוצה שזו תהיה הכשרת המדעים של תלמיד היסודי שלי (אם היה לי). אני חושבת שזו שערוריה מבחינת הילדים הצעירים שזה מה שהם מקבלים במקום הוראת מדעים רצינית.
 

אגוזים1

New member
לפי מה שהבנתי

מפותחת השירשור, זה לא במקום, אלא זה בנוסף ובלי קשר לתוכנית הלימודים הרגילה.

(ואם לא הבנתי נכון, וזה במקום, אז זו אכן שערורייה).
 

3תיתי

New member
את נפלת לבור שנקרא "מנהיגות".

אין דבר כזה "מנהיגות מדעית". זה כמו המערכון של הגשש. כל דוכן נהיה "בוטיק". דוכן תחתונים הפך ל"בוטיק התחת". בשנים האחרונות, כל חוג חרטא בכיתה א', נקרא, שכה אחיה, ניסו לדחוף לנו כזה: " מנהיגות צעירה". מה זה "מנהיגות צעירה"? אף אחד לא יודע. אין דבר כזה. סתם פלוץ. אחר כך היה פרוייקט אמירים (שהוא גם לא הרבה מעבר לנפיחה), ושם היה "קורס מנהיגות". למדו שירים. ואת, מה לעשות, נפלת על הפלוץ המצחין המכונה "מנהיגות מדעית". קורס אפיה לעולם לא יקרא "אפיה". הוא יכונה "מנהיגות קולינרית". וקורס נהיגה מונעת יכונה"מנהיגות תאונות". חרטא שאין כדוגמתה.

ואם זה מצחין, מעצבן וגורם נזק, זה לא יכול להיות טוב.
 
מצרפת לך לינק על הפרוייקט

ועזבי רגע איך קוראים לזה אלא מה זה נותן לילדה וזה נותן לה המון. היא מרחיבה את לימודי המדע שלה. הם לומדים על אסטרונומיה, פיזיקה, אלקטרוניקה ועוד. לא אכפת לה ולי איך קוראים לפרוייקט אלא מה עושים בו ובזכות העשיה בו היא נרשמה והתחילה בו.

הילדה מאוד מאוד רוצה להשאר בזה, יש לה בעיה עם הפסד לימודים ולכן עלתה השאלה איך הכי נכון לטפל בזה ומול מי
 

3תיתי

New member
לא קראתי עדיין, אבל

תראי, מחויייבות אישית יכולה להיות התנדבות של 3 שנים במד"א וגם העברת שיעורים 4 שעות בגאגלינג באיזה מוסד. בכל מקרה, מחוייבות אישית היא אף פעם לא על חשבון לימודים! זה טרוף. וכאן זה עוד יותר טרוף. זו סיטואציה, בה כולם מפסידים! הילדה שלך תפסיד שיעורי מתמטיקה, וילדים שלא עשו לאף אחד רע, יקבלו שיעור בבית ספר מילדה ועוד שניכם משלמים על הבזיון הזה.

לא מתווכחת אם שאר העניין שווה. לכן מעזה לענות לך למרות שעדיין לא טרחתי לקרוא את הלינק. כאן יש נזק ותפקידך לא לתת לזה לקרות. להודיע שאת לא מסכימה. למי? למנהלת בית הספר.
 
שילמתי פעם אחת על מחנה של שבוע וחצי

אני לא משלמת על שום דבר נוסף

לא יודעת למה זה לא טוב לילדי ביה"ס אם השיעורים יהיו ברמה גבוהה. איזה נזק יש כאן?

אני כן מתלבטת מול מי אני מתחילה את הטיפול שזה לא יהיה ע"ח שעות ביה"ס של הילדה.

בנוסף לזה היא ממשיכה את ההתנדבות שלה בספריה העירונית, דבר שהיא עשתה גם בחופשים למרות שזה לא נרשם לה בביה"ס כשעות התנדבות והיא גם הולכת לשם כל פעם שהם קוראים לה לעזרה.

הילדה אוהבת לתרום ולתת (ואיתה זה בכלל לא מובן מאליו), מדע, פיזיקה ואסטרונומיה מלהיבים אותה ולכן הולכת לפרוייקט הזה וגם לומדת לבד וקוראת המון כהעשרה אישית וגם קיבלה טלסקופ מקצועי מתנה
 

3תיתי

New member
טוב קראתי. לא משנה את דעתי בקשר להדרכה

לא משנה את דעתי בקשר לרמאות ולעוול לילדי בתי ספר יסודיים.
 

אימם

New member
אם הילדה מרוצה...

זה מצוין. ובענין הפסד לימודים אני איתך. תתחילי לגשש אצל מנהל הפרויקט
 

אביבקיץ

New member
"מנהיגות" זה ה"מצויינות" החדש

כלכך הרבה נייר זרקתי לפח של כל חוגי ה"מצויינות מנהיגותית" שבנותי התגלו כמתאימות אליהם (אחרי מבחן המיון הקשה שבו נכנסה גברת לכיתה וחילקה פלייר לכל מי שביקש)
 
אז לזה באמת הולכים רק מכיתות המצויינות

או איך שהם נקראים אצלנו - קדם עתידים. העיוני ומצוינוטבע לא יכולים ללכת לפרוייקט הזה ממה שהבנתי.

מעט מאוד ילדים הולכים לזה כי הדרישות גבוהות של השקעת זמן ועשיה ומעטים מאוד מסיימים מסלול של 3-4 שנים.

גם שלי לא יודעת אם היא תצליח להמשיך שנה הבאה ורק ימים יגידו.
 
למעלה