מכתב מקנברה מעורר תגובות בישראל:

arieltr

New member
לא ברור מה הוא בעצם רוצה

הפעולות שלו מעידות שנמאס לו מהמציאות שהוא חי בה, אז הוא קם ועשה מעשה עם שאיפה לשנות ולשפר לטובת הגרעין המשפחתי האישי שלו.
זה מעשה נפלא שדורש המון אומץ, כוח נפשי והקרבה אישית.
לרוב המוחץ של דיירי הפורום לאורך שנותיו הרבות יש ביצים גדולות גם כן והם עשו בדיוק מה שהבחור עשה. מינוס הטפות מוסר כאלה או אחרות...

אבל מה שהכי מעניין במכתב הספציפי הזה -
אז הוא לא מסכים עם מה שהוא ראה ועשה בצבא וזה בסדר גמור (מינוס ההכללה שנרמזת בעקיף), אבל מכל המקומות בעולם הוא בחר ללכת להתיישב ולגדל את ילדיו בארץ שהשמידה באכזריות אדירה ובקנה מידה נרחב ביותר את ילידי היבשת האמיתיים והיחידים שחיו פה.
אבל כנראה שאם זה אפשר לחיות בשקט ובשלווה.
 

Javali

New member
מדבריו משתמע שהוא מסתכל על העתיד ולא על העבר.

 

Caput femoris

New member
אם כך אז הוא עיוור.

אוסטרליה בהווה (ואולי גם בעתיד) קרובה לישראל בדיבורים ובמעשים הרבה יותר ממה שנדמה. עוולות מוסריות ופוליטיות מהסוג שלא יבייש את המירי רגבים למיניהם - החל ממחנות הריכוז באיים, עבור בהרס הסביבה ועד ההשתחוות לבעלי ההון וספסרי הנדל״ן - עוברות פה בקלות גם אם משאירים את הכיבוש ההיסטורי מאחור.
ללמדך שגם אם הכיבוש משחית, יש לממשלות ולבוחריהם מספיק סיבות אחרות להיות כוחניים וצרי אופקים. לעת עתה יש לי הרבה יותר סיבות לחשוב שאוסטרליה תצליח לתקן את הניווט מאשר שישראל אי פעם תודה שיש בעיה.
 

ANZ1

New member
יש הבדל ענק

בן 2 המדינות.
יש הבדל בן לא לרצות לקבל פליטים זרים.
( שגם בישראל זה בכלל לא אופציה.
אם יגיעו ספינות פליטים לישראל הם כנראה יוטבעו )
לבן לשלוט במשך 50 שנה על שטחים נרחבים ומיליוני אנשים, בלי רצון להגיע למעמד קבע כלשהוא, בלי לאפשר לאותם מיליונים אזרחות כלשהיא, זכויות אדם או חופש תנועה וזה אחרי שחלק גדול מאותם אנשים גירשת מהבית שלהם וגזלת את הרכוש והאדמות שלהם.
אני לא מצדיק את הגישה האוסטרלית או הניו זילנדית הנוכחית.
אבל אין שום דימיון או קירבה למעשים הישראלים.
ישראל היום יותר קרובה לתורכיה או סין מבחינת זכויות אדם.
(זה כמובן לא תקף אם אתה יהודי, לבן , אשכנזי ורצוי דתי).
אבל אם אתה יהודי אשכנזי לא דתי אין לך כל מני זכויות בסיסיות כמו האפשרות להתחתן,
ואם אתה יהודי אתיופי יש לך הרבה פחות זכויות כמו ללכת ברחוב בלי להעצר בלי סיבה על ידי כל שוטר.
ואם אתה ישראלי ערבי יש לך הרבה פחות זכויות.
ואם אתה חס ושלום ערבי פלסטינאי שחי תחת שלטון ישראל בשטחים ואת סבא שלך גירשו מכפר שהיום נקרא תל אביב או נתניה, אין לך זכויות בכלל.
 

arieltr

New member
אין גם שום דמיון

בין הקונטקסט האוסטרלי האזורי, לבין הקונטקסט הישראלי המזרח תיכוני.

להבנתי, בשנות ה-90, היה נסיון לתהליך כלשהו שכיוון להגעה לפיתרון עבור כל תושבי יהודה שומרון ועזה - הערבים והישראלים. ראינו מה יצא מזה. והיו עוד כמה נסיונות לאחר מכן. מאז עברו שני עשורים, לא מעט שינויים דרסטים עברו במזרח התיכון וכיום עוד יותר קשה למכור לאנשים פנטזיות ואשליות.
להטיל את האשמה בלעדית על ישראל, זה כל כך אייטיז...

המעשים הישראלים (הטובים, הרעים והגרועים) יושבים בקונטקסט שלא דומה במילימטר לזה האוסטרלי. ובלי הקונטקסט גם על מילימטר אי אפשר להסכים.
 

ANZ1

New member
זה נכון, אבל...

זה נכון שאין דימיון בן הסכסוך הישראלי-פלסטינאי לשום סכסוך אחר בעולם,
אבל זה מתחיל מהעובדה שבכל סכסוך אחר דומה שבו באו זרים אירופאים וכבשו את המקומים, אם זה בניו זילנד את המאורים, האמריקאים את האינדיאנים והאוסטרלים את האבורגנים, הזרים לא באו, גירשו את כל המקומים ואמרו אין לכם זכויות בכלל כמו הפולנים והרוסים היהודים שכבשו את ישראל.
בכל המקומות האלו, הנייטיבז שהיו קודם הם היום אזרחים שווי זכויות, יותר מזה, הם אזרחים עם זכויות יתר, את האדמות של הישובים שלהם המקורים ואת המקומות הקדושים להם הם קיבלו חזרה, את כולם, שטחים אחרים לא מיושבים נילקחו.
מה שלא מתקרב לכל ההיסטוריה הישראלית.
זה נכון ששני הצדדים בסכסוך הישראלי מטומטמים, דתיים ורעים, ושניהם משתדלים לעשות כל טעות אפשרית , שזה המהות של טרגדיה יוונית, כל השחקנים עושים כל טעות וכל הדרך הם כולם סובלים.
אבל ישראל מעולם לא ניסתה לעשות שלום אמיתי, היא מראש לקחה את הכל ואמרה אני אתן לכם פירורים שאני לא רוצה, זה לא שלום אמיתי.
אף ישראלי לא חשב לרגע שאם ישראל לקחה את הבתים של 700 אלף אנשים שגרו ב400 ישובים ברחבי ישראל צריך במינימום להכיר באובדן שלהם ולתת להם פיצוי, לא אי אפשר להרוס את נתניה ולהחזיר את תושבי חאלד, ואי אפשר להרוס את תל אביב ולהחזיר את האדמות לכל הכפרים המקורים כמו שיח מוניס, סלמה ואבו כביר, אבל המינימום להכיר את העוולות שישראל עשתה ולתת פיצוי.
אני מעולם לא ראיתי שלט אחד במאות הישובים הישראלים שקמו על אדמות של פלסטינאים : הקיבוץ הזה הוקם על אדמות של אנשים שגירשנו מהבתים שלהם.
לא ראיתי, ואתה ?
ואי אפשר להגיד "כל ירושלים שלנו", למרות שגם היום 50 שנה אחרי 67, חצי מהעיר הוא דהפקטו שטח פלסטינאי, אף יהודי לא מתקרב לשטח.
שלום זה להגיד, כל שטח מוסלמי בירושלים הוא יהיה שייך לפלסטינאים, זה לא ויתור על כלום, כי גם היום הוא לא שלך.
אז לא, מעולם ישראל לא ניסתה באמת לעשות שלום, שלום עושים עם הכרה בצד השני ובויתורים, ישראל מעולם לא ניסתה אפילו להתחיל לעשות את שני אלו.
ישראל אפילו היום לא רק שהיא לא מנסה, גם אין לה קצה חוט של תוכנית מה היא רוצה שיקרה.
והישראלים רק מתפלאים כל הזמן למה הפלסטינאים שונאים אותם, אין שום סיבה לאהוב את ישראל, כל הטרור והמלחמות שישראל מקבלת היא מרויחה ביושר.
 

arieltr

New member
כל כך אייטיז

אני לא רואה יותר מדי דמיון בין המדינות האירופאיות שהגיעו לאמריקה/אוסטרליה/ניו זילנד לבין הפנטזיונרים הציוניים שהקימו את מדינת ישראל.
האימפרייאליזם האירופאי נבע ממקורות שונים לגמרי מהאופן שבו קמה מדינת ישראל הנוכחית, ובוצע באופן הרבה יותר טוטאלי בהשוואה להתרחשויות בישראל. זה לא שאני טוען שהחלוצים מלפני 70 שנים היו פציפיסטים או משהו, אבל הקונטקסט המקומי היה רחוק שנות אור מהאירופאים והאינדיאנים או הבריטים והאוסטרלים.
הקולוניאליזם האירופאי דומה אולי בפסיק לקונטקסט של הקמת ישראל וההשוואה הזו הינה טעות נפוצה מדי לטעמי.

אני לא מסכים עם המון ממה שכתבת (קצרה היריעה), שבבסיסו מתעלם (לטעמי)(זו לא באמת תלונה, אני די בטוח שאף אחד מאיתנו לא רוצה ואין לו זמן לקפוץ לעומק הסכסוך כרגע) מן הקונטקסט המקומי בכמה נקודות זמן: בתקופת הקמת המדינה (מי סירב לתכנית החלוקה?), השינאה שהייתה קיימת עשרות שנים טרום 1948 כלפי היישוב היהודי (מאורעות תרפ"ט ואפשר ללכת עוד המון אחורה אל תוך ההיסטוריה), פינוי עזה.
ישראל רחוקה מלהיות צדיקה, אבל לטעמי אין ולא היה מנהיג פלשתיני שיכול לעשות שלום עם ישראל. את המשפט הזה על ישראל אינני יכול לומר.
ישראל עשתה לא מעט טעויות שוודאי לא הטיבו עם המצב, אבל אם הפלשתינים היו רוצים מדינה, כבר מלפני עשרות שנים הם היו יכולים לקבל אותה. אבל הם, כאמור, כל כך אייטיז...

אני רק אוסיף, שלטעמי לב העניין איננו ישראל והפלשתינים. כיום לב העניין הינו לגיטימיות הקיום של מדינת ישראל והיהודים במזרח התיכון - כן או לא.
הפיתרון, (שוב פעם, לטעמי בלבד) יהיה רק מול העולם הערבי הרחב - משם זה ישליך הלאה.
ולא שאני באמת חושב שיש פיתרון כרגע, או בעידן הנוכחי. אין.
כל הקונספט הזה של 'שלום' לא ברור בכלל. לאורך ההיסטוריה אף פעם לא היה שלום. מישהו פשוט מצא אשלייה נפלאה שעושה הרבה כסף.
אחלה סטארטאפ - האקזיט הרבה לפני התוצאות בשטח.
 
מה פירוש "יסדר ויזות לפלסטינים"?

תקן אותי אם אני טועה, אבל למיטב ידיעתי לאזרח אוסטרלי אין יכולת להזמין אנשים ככה סתם לבוא לגור באוסטרליה, והוא לא יכול "לסדר ויזות" בכיף שלו.
 
גם את זה לא הבנתי, אבל מכיוון אחר.

איך הוא יכול לעודד הגירה של פלסטינים לאוסטרליה? ולמה שפלסטינים יקשיבו לעידוד שלו? הם לא יודעים בעצמם?
 
למעלה