למען ילדינו
New member
מכתב לשרת החינוך בנושא שילוב
שלום כב' השרה פרופ' תמיר, קראתי היום בעיון את עיקרי התוכנית החינוכית שהצעת וחיפשתי בין השורות את נושא השילוב אך לצערי לא מצאתי. אני גאה על כך שיש התקדמות כלשהי ונעשים צעדים ממשיים לקדם את החינוך בישראל. עם זאת אני חשה עצב רב ואכזבה קשה על כי היו לי ציפיות (כנראה גבוהות מידי) לשלב את בני, ילד PDD , במערכת החינוך הרגילה בכבוד ובתיקצוב לו הוא ראוי. מתבקש שבכל יוזמה חינוכית חדשה יועברו תקציבים לשם המשך קיומה. במקרה שלנו, ההורים המשלבים, אנו מבקשים אפילו לחסוך למשרד החינוך ולממשלה בכספים על ידי כך שילדינו שמשולבים בכיתות רגילות אינם עולים למדינה מעל 10,000 ש"ח בחודש (עלות שילוב בכיתת PDD), אלא מתוקצבים בכ- 3,500 ש"ח - שכר סייעת. בכך אני חשה שלאחר כל התלאות והייסורים שעברתי במתי"א ובעירייה, נסתם הגולל על השתלבותו של בני בחברת ילדים בני גילו ועל קידומו המשמעותי בעיני. בלימת קידומו של בני ע"י משרד החינוך דווקא הינה תעודת עניות למדינה שפועלת כמדינת חלם ומאפשרת למפקחים בחינוך שאינם מכירים את ילדינו לקבל החלטות בנוגע אליהם, החלטות שעבור חלק מהילדים יכולות להיות הרות אסון. אני חשה שבאגף החינוך המיוחד לא פועלים ביושר ומתוך אמפתיה לילדינו אלא כל פועלם מכוון לשמור על גודלו של אגף החינוך המיוחד ועל התקציבים המגיעים אליו. אודה לתגובה. מתנצלת מראש על הסגנון אך דבריי נכתבו מתוך לחץ וחוסר ודאות לגבי גורלו של בני בעוד כחודשיים. XXXXXXX
שלום כב' השרה פרופ' תמיר, קראתי היום בעיון את עיקרי התוכנית החינוכית שהצעת וחיפשתי בין השורות את נושא השילוב אך לצערי לא מצאתי. אני גאה על כך שיש התקדמות כלשהי ונעשים צעדים ממשיים לקדם את החינוך בישראל. עם זאת אני חשה עצב רב ואכזבה קשה על כי היו לי ציפיות (כנראה גבוהות מידי) לשלב את בני, ילד PDD , במערכת החינוך הרגילה בכבוד ובתיקצוב לו הוא ראוי. מתבקש שבכל יוזמה חינוכית חדשה יועברו תקציבים לשם המשך קיומה. במקרה שלנו, ההורים המשלבים, אנו מבקשים אפילו לחסוך למשרד החינוך ולממשלה בכספים על ידי כך שילדינו שמשולבים בכיתות רגילות אינם עולים למדינה מעל 10,000 ש"ח בחודש (עלות שילוב בכיתת PDD), אלא מתוקצבים בכ- 3,500 ש"ח - שכר סייעת. בכך אני חשה שלאחר כל התלאות והייסורים שעברתי במתי"א ובעירייה, נסתם הגולל על השתלבותו של בני בחברת ילדים בני גילו ועל קידומו המשמעותי בעיני. בלימת קידומו של בני ע"י משרד החינוך דווקא הינה תעודת עניות למדינה שפועלת כמדינת חלם ומאפשרת למפקחים בחינוך שאינם מכירים את ילדינו לקבל החלטות בנוגע אליהם, החלטות שעבור חלק מהילדים יכולות להיות הרות אסון. אני חשה שבאגף החינוך המיוחד לא פועלים ביושר ומתוך אמפתיה לילדינו אלא כל פועלם מכוון לשמור על גודלו של אגף החינוך המיוחד ועל התקציבים המגיעים אליו. אודה לתגובה. מתנצלת מראש על הסגנון אך דבריי נכתבו מתוך לחץ וחוסר ודאות לגבי גורלו של בני בעוד כחודשיים. XXXXXXX