מכללת גליל מערבי

אזרחית20

New member
מכללת גליל מערבי

שלום, מישהו יכול בבקשה להסביר לי על העניין של תואר רב תחומי, התמחות? מה ההבדל?
 

eransh1

New member
בבקשה...

תואר רב תחומי הוא תואר ראשון הנלמד במספר חוגים (דו-חוגי) הלימודים מתחלקים לשני פקולטות כמו למשל שילוב של סוציולוגיה וחינוך שמאוד פופלארי במכללה. התמחות - תואר ראשון במקצוע אותו את בוחרת ללמוד - מקצוע יחיד - כמו למשל תואר ראשון בפסיכולוגיה התמחות. בהתאם לרצון שלך לתארים מתקדמים יותר תבחרי איזה תואר מתאים יותר. אפשר להגיע גם מתואר בן תחומי לדוקטורט אבל לא בכל תחום.
 

Rוית

New member
לא בדיוק..

שני התארים מדברים על למידה של שני חוגים. בהתמחות קוראים לזה "מקצוע ראשי" ו"מקצוע משני" וברב תחומי קוראים לזה "חטיבה ראשונה" ו"חטיבה שניה". שנית, יש הבדל נורא מהותי מבחינת סוג התואר: תואר ההתמחות - תואר מלא של בר אילן. שנתיים ראשונות לומדים במכללה ושנה שלישית לומדים בבר אילן. תואר רב תחומי - תואר מלא של המכללה (כאשר רשום שהיא שלוחה של בר אילן). כל שלושת השנים נלמדות במכללה. (יש לציין שיש הרבה שלמדו ברב תחומי והמשיכו לתואר שני, אם בבר אילן או באוניברסיטה אחרת, ככה שזה לא תואר פחות "טוב" מההתמחות). מתוך כך כמובן שיש הבדל גם בתנאי הקבלה: תואר ההתמחות דורש ממוצע ציונים של מעל 86 (נדמה לי, יתכן ואני כבר לא זוכרת נכון), וציון פסיכומטרי (תלוי בפקולטה). תואר רב תחומי דורש רק ממוצע ציונים (ויתכן גם מבחן הבעה, לא סגורה בקשר לזה). אלו ההבדלים הכי בולטים. כמובן שיש הבדלים קטנים גם בתוך זה (בעיקר בצורת חלוקת הנקודות של התואר) אבל זה כבר דברים ששווה לשבת מול היועצ\ת במכללה ולדבר עליהם. בהצלחה בבחירה!
 

dooker

New member
שלום אזרחית!

שמי יותם ואני ראש התחום האקדמי מטעם אגודת הסטודנטים במכללת הגליל המערבי, הייתי רוצה להוסיף מעט לתשובה של רוית לעיל. אז ככה, רוית צודקת ברוב מה שהיא אמרה, ואין לי הרבה להוסיף. אבל בכל זאת, יש עוד כמה הבדלים דקים שהיא לא עמדה עליהם, וגם עניין ציוני הקבלה שלה היה טיפה מוטעה. ההצעה שלי היא (בהנחה ואת באמת מתעניינת בלימודים במכללה) או להרים טלפון למרכז מידע, בו יכולים לתת לך הסברים מפורטים וייעוץ מדוייק יותר בנוגע לתחומי הלימוד והמסלולים השונים במכללה. או ליצור קשר איתי, ואני אנסה כמיטב יכולתי לעזור כמה שאני יכול, זה אחד התפקידים שלי באגודה... אם תיצרי איתי קשר במסר אישי, אני אשמח להעביר לך את פרטי הקשר שלי. בכל מקרה, ההסבר הראשוני שנכתב בפורום (ההודעה שכותרתה "בבקשה...") אינו נכון, וייטב לך אם לא תתני לו משקל רב. בברכה, יותם.
 

elena20

New member
לא כל תואר של התמחות הוא תואר של בר

אילן, רק בפסיכולוגיה לא רשום שהלימודים התקיימו במכללה. בכל תואר התמחות אחר, עדיין רשום את שם המכללה, למרות ששנה שלישית לומדים באונ' בר אילן.
 
למעלה