מכירים את ספריו של ד"ר פלק?

מכירים את ספריו של ד"ר פלק?

הוא אדם פתוח וניגש בגישה בלתי כפייתית לדת הוא אינו מניח כאקסיומה שתורה משמיים מעבר למה שאנו מכירים את מוסריות הדברים הוא גם טוען שהתורה ניתנה למנטליות מסויימת ויש לו ביקורת. עוד הרבה דברים יפים ומבוססים שמעתם עליו???? מכירים???? [התיחסו נא עניינית, שלכם בעד]
 
אני לא שמעתי.

תכתוב (בקצרה) מהי תמצית דבריו המסולאים בפז. רק אינני מבין דבר אחת, יש לך בעיה אם אמרת חז"ל. "איסתכל באורייתא וברא עלמא"?
 
שבתאי - אין לי בעיה

אין לי בעיה עם מאמר זה כי מבחינתי אמרו בזה שיש התאמה מלאה בין העולם והתורה (מבחינתי זה נכון ביחס למנטליות ששררה אז). כלל המגמה של הרב פאלק: הוא מראה שחלק ממנגנון היהדות שהיא כן סובלת שינויים, בשונה ממה שחושבים כלל האורתודוקסים. הוא מוכיח כי התכלית בכל התורה שהאדם יהיה לו הגיון בריא, דבר זה מוסכם אצל כל הראשונים.
 
לא מכיר את הספר, אבל....

השאלה היא הרבה יותר עקרונית. האם התורה היא יצירה אנושית, או ניתנה מאלוהים. אם היא יצירה אנושית, חבל על המאמץ להתאים את דברי התורה (אנשים) וחז"ל (גם אנשים) למציאות החדשה בעולם, אפשר לוותר על הרבה דברים שלא מתאימים ולהישאר עם מה שרוצים ואפילו להוסיף... אם היא דבר ה', אז כל הפלפול חייב להיות מסוייג בתוך המסגרת שהוא יתברך התיר לנו, ואז במה גדול כוחו של הר' פאלק מהרמב"ם או הרמב"ן, המהרש"א או המהרש"ל?
 
אוי וי איפוא מצאת???!

בכל רשימת הראשונים מצאת לגיטימציה לייחס מדברי התורה לתקופת התורה???? מה בדיוק מצאת בהם חוץ מאומרם שהתורה נועדה לחזק ולהכשיר את השכל למוסר נכון??? באר נא
 
אוי וי איז מיר

אתה כותב ל"בעד ונגד" בהגיון שהוא כלל לא מכיר. כשהוא קורא את דבריך הוא מגיב בלגלוג מתנשא, שולח ידו אל המקלדת ומפילץ קיבובי מלים שנראים לקורא לא הגיוניים. וזה לא בגלל שהוא מפגר, לא לא, הוא איש מוכשר, דברתי אתו. העניין הוא שעולם הערכים שלו קצת שונה. הוא לא הפנים את העובדה שאנו יצורים נעדרי בחירה, אשר על כן, כשמישהו יאמר לו, שלגנוב זה הגון. זה יראה לו שטחי מבחינה הגיונית, "משהו בהגיון שלו רקוב" הוא יאמר. אך כיוון שעל גניבה אין לו וויכוח עם אף אחד, קיבלה הגניבה תוקף של "דבר ברור" שגם כהי חושים כמונו, רגישים להם. משא"כ בעצם ענין החתירה לשלימות (אותה שלימות מסוימת שלו) הוא מוצא עצמו בודד וערירי, ולכך הוא מחזיק טובה רבה לעצמו, שהרי עמקן הוא. זו הפרשנות שלי לשילוב המדהים שבין כישרון נדיר-ושטויות ללא מעצורים, שמגלם באשיותו ר' "בעד ונגד" החסוי. ולאדוני בעד ונגד, אל תתעצבן עלי. (לא התכוונתי להעליב, ואם תבדוק לשיטתי, אין בזה עלבון כלל)
 

ב ר ו ר

New member
שבתאי, הצלחת להרגיז אותי

נכון, אתה מזדהה עם אלו שאינם בעלי בחירה, ולכן לשיטתך זה איננו עלבון בכלל, אבל, הלא ישנם אנשים שקוראים את הודעתך, וכן רואים בכך עלבון, והדברים נראים להם כסוג של זלזול שלך, ולא רואים בכך ויכוח לגיטימי. אתה צריך לכתוב בצורה תקשורתית, ולא בצורה שיכולה להשתמע כפגיעה, או כזלזול, גם אם אינך מתכוון לכך. ומכיון שדברת עם בעד ונגד, עליך להתייחס יותר ענינית לדבריו, ולא מי הוא, או מה הוא מייצג. הבנת אותי אחשלי????
 
בונה אתה קודם כל תוריד ת'אצבע.

אל תאיים, תוריד תקול, סתאאאאאאאאאאאאאם. נשמה טהורה שלי הקשב. אני כתבתי מה שאני חושב, הייתי כנה לחלוטין, הוא יכול להיכנס בי בחזרה ולומר לי למה אני לא צודק, הוא לא עילג. אם הוא חושב שבני בחירה אנחנו, הוא לא צריך להתבייש בזה או להרגיש נחיתי. סמוך עליו, הוא חי בסרט, יש לו ביטחון עצמי, והוא ישרוד את ההצהרות התוקפניות שלי. איך שלא יהיה אני מתנצל על כל פגיעה ועל כל צער שנגרם למאן דהוא מלא משנה איזה הודעה שלי. >מוכן לשמוע ביקורת. להשתנות, זה כבר סיפור אחר.
 

ב ר ו ר

New member
הלו, אתה שמה.

יש'ך טעות, ולא אפרט, ואתה בטח מבין למה. אבל טוב שהבנת את כוונתי. ועכשיו, יאללה תתחיל לכתוב ענינית.
 
ברור תודה

 
למעלה