מכירים את הפונט "MIRIAM" בחלונות ??

מכירים את הפונט "MIRIAM" בחלונות ??

סליחה על השאלה הלא קשורה / הכן קשורה לנושא הפורום.
אני שולחת הודעה זו לכל הפורומים הקשורים בנושא. רציתי לדעת: מהו מקור הפונט "מירים" הנמצא באופיס, חלונות וכו' ? האם מישהי בשם מירים המציאה את הפונט הזה? איפה ניתן למצוא מידע על הפונט הזה? השאלה מאוד חשובה לי, לעבודת חקר קטנה.. תודה רבה על כל תשובה :)
 

nirc2

New member
ספר בצלאל...

יש ספר שנקרא "ספר בצלאל לגופנים" או משהו בסגנון... קיים במספר מצומצם מאוד של עותקים בכל מכללה לאמנות\עיצוב כמו למשל בצלאל (דה..) בירושלים, מכון אבני בת"א, שנקר, וכו'... אההה, וגוטמן זה לא פונט, זה סתם העתקים זולים של פונטים קיימים... יש גם את חברת רוטנברג שמתעסקת עם פונטים, אפשר להתקשר אליהם ולבקש חומר, או לגלוש לאתר שלהם (או לכל אתר אחר שמתעסק בטיפוגרפיה עברית) אבל בסה"כ, הפונטים לרוב קרואים ע"ש המעצב שלהם... (למשל ד"ר צבי האוסמן עיצב את הפונט "הצבי")
 

nirc2

New member
אהה, ובקשר למרים

תהיי בטוחה שמי שעיצב את הפונט מרים האמיתי ומי שעיצב את הפונט מרים לווינדוס, לא היה אותו בנאדם
וגם בטח לא נפגשו אף פעם
 

מאייר

New member
אות מרים

עוצבה בתחילת המאה העשרים, כנראה ע"י רפאל פרנק, היוצר של "פרנק-ריהל", או ע"י בן-דורו. האות מנסה להתחקות אחר הסגנון הסלאב-סריפי (slab-serif) שהמאפיין שלו הוא ההתקמרות של קווי האותיות בסופם. כיום קיימות גרסאות שונות של הפונט. ה"מרים" של מיקרוסופט אינו ממש נאמן למקור, וכמו שנאמר אפשר להשיג גרסה מדויקת יותר במסטרפונט - סטודיו רוזנברג, או אלטרנטיבות כמו אוטולוג'יק והפונטים של גוטמן. השאלה שלך לא ממש קשורה לנושא הפורום, היה מתאים יותר לשאול אותה בפורום תקשורת חזותית או לחילופין בקומונה שלי בנושא טיפוגרפיה ופונטים.
 
למעלה