מכונית פרטית או תחבורה ציבורית?

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
מכונית פרטית או תחבורה ציבורית?

מכונית פרטית או תחבורה ציבורית?
לרגל המיתון הכבד בדקנו את עלות הנסיעות בקו חיפה-ת"א וב"ש-ת"א בכל אמצעי התחבורה. האופציה הזולה ביותר: תלוי במספר הנוסעים ובסוג המכונית. כתבה: בני ברק כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©
 
השוואת מחירי נסיעה

מכונית פרטית או תחבורה ציבורית?
לרגל המיתון הכבד בדקנו את עלות הנסיעות בקו חיפה-ת"א וב"ש-ת"א בכל אמצעי התחבורה. האופציה הזולה ביותר: תלוי במספר הנוסעים ובסוג המכונית. כתבה: בני ברק כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©
השוואת מחירי נסיעה
חשוב לציין שההשוואה שנעשתה במוסף הכלכלה של ידיעות אחרונות בין מחירי הנסיעה באמצעי התחבורה הציבורית היתה שגויה למדי, מפני שהתעלמה ממחירי ההגעה לתחבורה הציבורית והחנייה והתחזוקה של הרכב הפרטי (אבל זה לא נורא מפני שהכתב ציין זאת במפורש). יותר בעייתית מזה היא העובדה שהכתב ציין מחירים לא נכונים לגבי הרכבות והאוטובוסים - הוא התעלם מההוזלה שיש בכרטיסים של הלוך ושוב, למרות שההשוואה היתה ספציפית לגבי נסיעה הלוך ושוב (דרך אגב, אני צודק בהנחתי שיש הנחה כזו גם באוטובוסים). אמנם לגבי נסיעה בודדת זה לא ממש הבדל משמעותי, אבל ההשוואה נעשתה גם לגבי נסיעה משותפת של שלושה וארבעה אנשים, וכאן זה כבר מצטבר להבדל שמשנה את הדירוג.
 

oren*

New member
אכן יש הנחה באוטובוסים לכרטיסי הלוך

השוואת מחירי נסיעה
חשוב לציין שההשוואה שנעשתה במוסף הכלכלה של ידיעות אחרונות בין מחירי הנסיעה באמצעי התחבורה הציבורית היתה שגויה למדי, מפני שהתעלמה ממחירי ההגעה לתחבורה הציבורית והחנייה והתחזוקה של הרכב הפרטי (אבל זה לא נורא מפני שהכתב ציין זאת במפורש). יותר בעייתית מזה היא העובדה שהכתב ציין מחירים לא נכונים לגבי הרכבות והאוטובוסים - הוא התעלם מההוזלה שיש בכרטיסים של הלוך ושוב, למרות שההשוואה היתה ספציפית לגבי נסיעה הלוך ושוב (דרך אגב, אני צודק בהנחתי שיש הנחה כזו גם באוטובוסים). אמנם לגבי נסיעה בודדת זה לא ממש הבדל משמעותי, אבל ההשוואה נעשתה גם לגבי נסיעה משותפת של שלושה וארבעה אנשים, וכאן זה כבר מצטבר להבדל שמשנה את הדירוג.
אכן יש הנחה באוטובוסים לכרטיסי הלוך
ושוב, גם כשנסעתי לירושלים וגם כשנסעתי לחיפה.
 

איליה.

New member
כמו כן בקו לבאר שבע

אכן יש הנחה באוטובוסים לכרטיסי הלוך
ושוב, גם כשנסעתי לירושלים וגם כשנסעתי לחיפה.
כמו כן בקו לבאר שבע
מחירי הנסיעה באוטובוס נמוכים יותר מאשר בקו לחיפה, בשל התחרות בין אגד למטרופולין. בכתבה לא היתה כלל התייחסות למחירי הנסיעה לבאר שבע. אם כן היו מתייחסים אליהם, ההשוואה הזו היתה נוטה יותר לכיוון התחבורה הציבורית.
 

fireman

New member
אני מוצא בכתבה הזו בולשיט אחד גדול

כמו כן בקו לבאר שבע
מחירי הנסיעה באוטובוס נמוכים יותר מאשר בקו לחיפה, בשל התחרות בין אגד למטרופולין. בכתבה לא היתה כלל התייחסות למחירי הנסיעה לבאר שבע. אם כן היו מתייחסים אליהם, ההשוואה הזו היתה נוטה יותר לכיוון התחבורה הציבורית.
אני מוצא בכתבה הזו בולשיט אחד גדול
אני לא זוכר מה היו הממצאים שם בדיוק אבל מבדיקה שביצעתי ברכבי הפרטי פיאט אונו 1.4 ליטר נסיעה מבאר שבע לרמת השרון ובחזרה כולל הרבה טיולים בתוך הערים ומעט עמידה בפקקים יצא לי כמעט חצי מיכל, בסביבות 80 ש"ח אם הייתי צריך לעשות את כל זה ברכבות או אוטובוסים הייתי חוסך אולי 15-20 שקל. והייתי נוסע אחד אם היו יותר החסכון ברכב היה משמעותי לעומת נסיעה בת"צ ועוד דבר, נסיעה מבאר שבע לירושלים ובחזרה (רבע מיכל דלק) כ40-50 ש"ח שוב זול משמעותית לגבי ת"צ (המרחקים בק"מ דיי זהים אבל באזור המרכז נסעתי המון בכבישים עירוניים מה שמבטא את צריכת הדלק הגבוהה בנסיעה למרכז) בגדול, אני מעדיף את הרכב בימים שהלחץ בכבישים אינו קריטי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה