מי שמרכל איתך, מרכל עליך

murphy

New member
מי שמרכל איתך, מרכל עליך

מכירים את הביטוי "נכנס יין יצא סוד" ? על פי המשפט הזה, צריך להשתכר על מנת לגלות סודות, האם זה באמת ככה? האם אתם שומרים את כל הסודות שאי פעם סיפרו לכם? לפי מה אתם קובעים איזה סוד לשמור ואיזה לא או לחילופין למי לספר ולמי לא? זה יכול להגיע למצב שאתה מנהל שיחה עם בן אדם, מבקש ממנו לא להעביר הלאה, בלי לדעת שבעצם יש לו סוד עליך, שלך הוא לא מספר. יש ביטוי שאומר: מי שמרכל איתך, מרכל עליך. אני יכול לנחש שזה עובד גם לגבי סודות. מצד אחד, אנחנו נסמוך על בן אדם קרוב לנו, בתור מישהו שיודע לשמור סודות. מצד שני אם הוא כל כך טוב בלשמור סודות, אולי יש לו סוד עלינו שהוא לא מגלה לנו? האם זה מוריד מהאמינות שלו? או בעצם מעלה? האם נמשיך לגלות לו סודות בידיעה שאולי יש לו סודות שהוא לא מגלה לנו? והרי הוא החבר הכי טוב שלנו ועליו אנחנו סומכים. יש פה ניגוד עניינים ברור. מה דעתכם?
 
קודם כל, למה להכניס את החיים לסרט?

אז לו יש "סודות עליי", ולי יש סודות שגם אני לא מגלה לו, כי למרות שהוא החבר הכי טוב שלי, הבטחתי למישהו אחר שאני לא אגלה, כי אותו משהו סומך עליי שלא אגלה. זה לא כזה פאק באמינות וסרט כמו שאתה עושה מזה... עם זאת, תמיד הייתי זוועתי בלשמור סודות. לא יודע למה, כזה אני. יש לי פליטות פה נוראיות. פחות באזניי אחרים בקטע של רכילות ויותר בקטע של אני-בעל הסוד ועוד מישהו בחדר ואז פתאום בעל הסוד יגיד משהו שקשור לעניין ויפלט לי "אבל איך אתה יכול להגיד את זה אם רק לפני שבוע עבר לך הדלקת בשתן?" (לצורך העניין)...
 

murphy

New member
כמובן שמדובר במשהו תיאורטי

שכתבתי בבלוג שלי די מזמן והחלטתי להביא את זה לאנשי הפורום כמו כמה מההודעות האחרונות שלי פה לא צריך להיכנס לסרטים בגלל זה אלא אם כן יש שם מושבים כמו ביס פלנט
 

crystal method

New member
לא מספרת סודות לאף אחד שמכיר אותי

בשביל זה יש אינטרנט :) אני גם לא אוהבת לשמש ככומר וידויים של אחרים, ובכלל רכילות היא ממני והלאה. הייתי רוצה להגיד שזה בגלל שאני כ"כ מוסרית, אבל האמת הפשוטה היא שאנשים פשוט לא מעניינים אותי מספיק כדי שארכל עליהם. לחלוטין לא מטריד אותי אם הסובבים אותי יודעים לשמור סודות, ואני לא מתכוונת לנסות אותם בעניין. סוד אמיתי יילך איתי לקבר. גם שלי וגם של אחרים.
 
תראה, בן אדם שמרכל איתך

כמעט בדוק גם מרכל עליך זה באופי שלו כנראה פשוט לרכל ואגב, יש הבדל בין לדבר פה ושם על אנשם או קבוע פשוט לרכל בעניין הסודות, אי אפשר לדעת תלוי בכמה הוא חבר טוב שלך לעומת האחר ואם זה באותה מידה-אז כן , גם ממך הוא ישמור סוד
 

mini girl 13

New member
מ..

בקשר לשמירת סודות: אם מישהי סיפרה לי סוד והיא רק ידידה שלי אני "ארשה" לעצמי לספר את הסוד לבנאדם אחד שאני סומכת עליו. אם יש לי חברות שמגלות את הסודות של חברות אחרות לכל העולם אני לא אעז לספר להם כלום. הפתגם הזה צודק. אם ירכלו על חברה טובה שלי אני אספר לה, כמובן וכשחברה טובה מספרת לי שריכלו עלי חברות שלה אז זה רק מעלה את האמינות באותו בנאדם. אולי רק אצלי זה הולך ככה אז אני מדברת בשם עצמי.
 

k e r e n m

New member
האמת?

אני מודה שאני אוהבת לרכל..אבל אם כבר אני ארכל אז זה יהיה עם מישהי/ו שאני סומכת עליו וכייף לי בחברתו כמו שאומרים החבר'ה במטרה "להריץ קטעים"..הכל תלוי בבנאדם.. יש אנשים שיגיעו לרכל איתי ואני לא אשתף פעולה כי אני לא אסמוך עליהם ..אבל אני בהחלט לא חיה לפי ההרגשה שכל מי שמרכל איתי מרכל עליי- כי אני לא כזאת..אלא אם מכריחים אותי להיות צבועה וגם זה נדיר כי אני מסוג האנשים שקשה להם להיות צבועים..
 
פשוט להשתדל לא לחשוב על זה

אבל אם אני מגלה שמשהו אישי שסיפרתי - סופר לאחרים- בוא נגיד שאחשוב פעמיים בפעם ההבאה וכנראה אחליט שלא לספר
 
כותרת נכונה.

בנאדם שיהיה מסוגל לרכל עימך על אדם אחר...בקלות יהיה מסוגל לרכל עליך עם אדם אחר. נוצר כדור שלג כזה..שמי יודע..אולי לעולם לא יתדרדר...אבל מתישהו ולרוב ברגע הכי לא נכון..יתפוצץ. לגבי הבחירה אם לספר או לא...כל אחד צריך לשתף..ואם הדף לא מספיק..אז צריך לקחת את הסיכון שכרוך.
 

yuli c

New member
ככה...

אישית אני מסוג האנשים שדי נחשבו ונחשבים ל"פסיכולוגים" ככה שכבר שמעתי הרבה מאוד סודות שונים ומשונים, מתוקף תפקידי אני מחוייבת לדיסקרטיות מוחלטת :), כך שבעיקרון כל דבר אישי שאנשים מספרים לי או משהו שהוגדר על ידם כ"סוד" ישאר כך. אם נוצר מצב בו אני רוצה לתת מקרה ששמעתי כדוגמה למשהו אני אציג את זה כמקרה ששמעתי מבלי להזכיר שמות. ואגב, גם להפך אני לעולם לא אלחץ על בן אדם לגלות לי משהו שהוא הבטיח לאדם אחר לשמור כסוד גם אם זה עליי. בקשר לעצמי, אישית יש לי דחף לשפוך ולהוציא דברים (כל עוד הם עלי), עם הזמן למדתי לבחור בקפידה אנשים שאני סומכת עליהם לשם כך זו אולי גם אחת הסיבות שהמעגל החברתי הקרוב שלי הוא מאוד מצומצם ואפשר למנות אותו על יד אחת ועדיין ישארו אצבעות פנויות. כי אני מסוג האנשים שלא כל כך אוהבים להחשף בנט בפני אנשים זרים (אפילו שגם בזה התחלתי להפתח) אני יותר אדם שאוהב לנהל שיחה עם אנשים שאני בחרתי בלייב ולא להתכתב על זה, למרות שהרבה פעמים גם כתיבה מאוד משחררת ועוזרת לסדר דברים.
 
למעלה