נדמה לי שאתה מערבב 2 דברים שונים
אני לא אומר שאין בעיית התחממות כי לא שמעתי/קראתי על כך ממקור ראשון. יתכן ומדובר בבעיה ספציפית של רכב מסויים שבעייתו התנפחה לכלל בעיה כוללת. דבר שני, לא ציינת אם מדובר במנוע בנזין או דיזל. אני יכול לומר לך שבמנועי הדיזל שמותקנים בטראנו החדש (ואין לי סיבה לחשוב שזה שונה משנת 97, כי מדובר על אותו המנוע בעקרון), מאוורר המנוע פועל מרגע ההתנעה הואיל והוא מחובר ישירות (כמו פעם...) ולא מופעל חשמלית ע"י חיישן טמפרטורת נוזל הקירור. הסבירות הגבוהה יותר, לדעתי, שמדובר (אולי) בליקוי בטרמוסטט (סדרת ייצור פגומה למשל) ולא בכשל תכנוני במנוע, שממש לא מתקבל על הדעת. אך בכל מקרה, כפי שאמרתי, אין בידי פרטים מלאים באשר לתופעה ולכן אני מסייג את דברי. לגבי המאוורר הנוסף עליו אתה מדבר ואשר אכן מותקן ע"י היבואן - מדובר בתוספת של מזגן אחורי (לדגם הארוך בלבד) כי כאן באמת קיימת בעייה: למזגן 4 פתחי איוורור (סטנדרטיים) קידמיים וצמד פתחים נוסף מתחת למושבים הקידמיים, לטובת רגלי הנוסעים בשורה האמצעית, מה שמ-מ-ש לא מספיק בימים חמים. התקנת המזגן הנוסף כוללת פיקוד נפרד ומבוססת על אותו המדחס ונעשית על הדופן האחורית (סמוך לספסל) פותרת היטב את הבעייה וההתאמה לצבע וחומר הדיפון המקורי - מושלמת! אחד הדברים המאפיינים את "שוק הרכב הישראלי" (ולא רק...) הוא "רב-סרן שמועתי" שמעלה ומוריד רכבים בגין שמועות בלתי מבוססות וללא לימוד הבעייה עד שורשה, וחבל. צריך לזכור שהניסאן טראנו יוצר גם עבור חברת פורד (תחת השם מאווריק), בטרם רנו לקח פיקוד על ניסאן, כך שמדובר בכמות גדולה, גדולה מאוד של רכבים שיוצרו ובוודאי שאם אכן היתה בעייה כוללת הדבר היה נודע חיש קל והיה מתבצע "ריקול" המוני.