מי שמע? מי יודע?

pupupidu

New member
מי שמע? מי יודע?

שלום, רציתי לדעת האם מישהו מכם שמע על חברות ישראליות הממוקמות ברדינג או בבריסטול שבאנגליה? אני עוברת לאיזור בעקבות רה לוקיישן של בעלי, מקבלת אישור עבודה, כמובן, ומחפשת תעסוקה. אודה לכל מי שיכול לעזור ולספר שביב מידע כלשהו.
 

נצר1

New member
למה חברות ישראליות?

אם יש לך אישור עבודה למה לא פשוט לחפש עבודה בכל חברה שבתחום שבו את עוסקת?
 

pupupidu

New member
למה? הנה כמה סיבות:

1. כי בתור ישראלית טיפוסית, עם אנגלית סבירה (לא יותר, לא פחות), לא יהיה לי פשוט למצוא עבודה במדינה בה כמעט לכולם יש את יתרון השפה עלי. לכן, חשבתי להפוך את השפה מחיסרון ליתרון. אומנם האנגלית שלי אינה ברמה של שפת אם, אבל בחברה ישראלית או (אם נרצה להרחיב את האופציות) בחברה הנמצאת ביחסים עסקיים עם ישראל יהיה לי איזשהו יתרון יחסי ש"יכפר" על חיסרון השפה. 2. אולי זו סתם דעה קדומה, אבל נראה לי שנחיתה לחברה שהיא אפילו רק בחלקה ישראלית, תהיה "נחיתה רכה" יחסית בארץ זרה בה אינני מכירה כמעט אף אחד. 3. כי כרגע אני כותבת בפורום "ישראלים באירופה", מה שאומר שסטטיסטית, יש סיכוי טוב שמי שנמצא כאן יכיר חברות ישראליות (או, שוב, חברות הנמצאות בקשר כלשהו עם חברות ישראליות). ועם כל זאת, ולמרות כל הנ"ל, אם מישהו שמע או מכיר חברה כלשהי (לאו דווקא ישראלית!!) שמחפשת עובדת מסורה, איכפתית וחרוצה בתחום השיווק, יבורך אם יצור איתי קשר
 
אני מכירה חברות יפניות, אם זה עוזר

באופן מפתיע, אולי, לא צריך לדעת מילה ביפנית כדי לעבוד בהן... כדי לקשקש עם קולגות ישראלים במשרד- עבודה בחברה ישראלית יכולה להיות נחמדה. מהנסיון שלי, כדי לבצע את תפקידך בחברה ישראלית, יפנית, סינית, ספרדית, הולנדית וכו' בכל מקום שהוא לא ארץ המוצא שלהן - צריך את שפת המקום, או אנגלית. (במקרה שלך זה אנגלית או אנגלית)... בהצלחה במציאת עבודה... (אני בהולנד, ולכן, יכולה רק להפנות אותך למנועי החיפוש המקובלים... מונסטר וכאלה...)
 

Nobilis

New member
לגבי המיקום

מדובר על שתי ערים שיחסית מרוחקות אחת מהשנייה, עם די הרבה ערים אחרות ביניהן. למה דווקא "רדינג או בריסטול"? זה כמו להגיד "אני מחפשת עבודה בחיפה או בבאר שבע".
 

pupupidu

New member
זה לא מדוייק

בריסטול ורידינג רחוקות שעה נסיעה (ברכבת אפילו הרבה פחות), ולא כמו ב"ש וחיפה. אני הולכת לגור בבריסטול, ולכן אשמח מאוד לעבוד דווקא שם. ואולם, הבנתי מזוג חברים שגרים שם, שרידינג היא מעין "עיר משרדים" בה יש חברות בינלאומיות ומקומיות רבות, שם יש סיכוי גבוה במיוחד למצוא עבודה "טובה" (כמו שבתל אביב יש יותר סיכוי למצוא עבודה טובה מאשר בבאר שבע, ויסלחו כל כל הבאר-שבעאים), ולכן רבים מתושבי בריסטול עובדים דווקא ברדינג. כמובן שאני לא תוחמת/מגבילה את עצמי דווקא לרדינג, אבל חייבים להתחיל מאיפושהו... נכון? דרך אגב, אני עוברת לבריסטול כבר באמצע יולי (עוד כשלושה שבועות) אז את קורות החיים כבר אשלח לאחר שתהיה לי כתובת מקומית (אם הבעל יקיים את הבטחתו, עוד השבוע כבר תהיה לנו דירה).
 

Nobilis

New member
תראי...

בריסטול ורדינג מרוחקות 123 ק"מ אחת מהשניה (ברכב). שזה יותר מהמרחק בין חיפה לתל-אביב, לדוגמא. אני לא מאחל לך לנסוע את זה הלוך וחזור בכל יום (גם לא ברכבת). אם לא תהיה לך ברירה, בטח, אבל בהחלט יש הרבה מאד מקומות לעבוד בהם בבריסטול עצמה, וגם באזור שמסביב. מה שמומלץ לעשות זה, לאחר שאתם מגיעים, ללכת לסוכנויות כוח אדם בבריסטול (ויש הרבה מאד מאלה, מן הסתם), ולנסות. אם תראי שלא הולך, אפשר להתחיל להתרחב החוצה (אפילו עד רדינג). בכל מקרה, בהצלחה
 

Treker

New member
כמה עובדות

1. ברבות מהחברות פה באנגליה תגלי שרבים הם המהגרים העובדים בהן. עפ"י חוקי ההעסקה באנגליה אסור למעביד להפלות ולא לקבל אותך לעבודה אם יש לך את הכישורים הנדרשים (ואם אנגלית כשפת אם היא לא אחת מדרישות התפקיד הוא יהיה חייב לשקול את העסקתך בתנאי שאת עונה על שאר הדרישות) 2. אם יש לך ויזה ו\או אישורי עבודה ו\או אזרחות אירופאית מומלץ לציין זאת בראש הקו"ח. ללא זה (עם כתובת בישראל) רבים הסיכויים שלא ישקלו אותך כמועמדת. 3. חפשי באתרים כגון , JOBS.CO.UK ואחרים על מנת למצוא עבודה. MONSTER.COM 4. תנסי לאתר חברות השמה פה באנגליה על מנת לשפר את סיכוייך. הם יעשו את עבודת החיפוש בשבילך ואם את מספיק טובה, לרוב תוכלי להתחיל מראיון טלפוני ואם תעברי אותו תצטרכי לטוס לראיון. 5. רוב המעסיקים יצפו שתוכלי להתחיל לעבוד תוך 30 יום מהרגע שהתקבלת. תצטרכי להתכוננן לזה.
 

bulllli

New member
לגרמנים יש שיטה מעניינת

לא רק שצריך לצרף תמונה לקורות החיים, יש משרות שבהם הם רושמים - יכולת דיבור ללא מבטא זר. ואני תוהה איך זה עובר בשתיקה.
 

Treker

New member
ישנן משרות שבהן יכולת הדיבור

ללא מיבטא היא הכרחית. ראה ערך CALL CENTERS בהודו שחברות בריטיות משתמשות בהן
 

bulllli

New member
לא יודע כמה זמן אתה בחו"ל

אבל כדוגמא מהארץ- לא קרה לך שענה לך נציג עם מבטא רוסי? היה קשה להבין? משוכנע שלא! וכשהלכתי לברר על חדר כושר, היה לי הסבר מפי סטודנט ממצריים. הבנתי אותו מצויין. ואני הזכרתי גם מקומות בהם חיפשו טבח או מנקה.
 

Treker

New member
לא בדיוק מבין את הקשר

לא טענתי שזה צודק אבל זה מה שקורה בפועל לפעמים. באנגליה חוק שוויון הזדמנויות נאכף באדיקות (לפעמים יותר מדי) לדוגמא: בהגשת מועמדות למשרה בשירות ציבורי אתה חייב למלא שאלון פרטים אישיים ואסור לשלוח קו"ח משלך על מנת לאפשר למי שהבעתו בכתב חלשה או שאינו בקיא בכתיבת קו"ח יהיו אותם הסיכויים כמו למי שטוב יותר בהבעה בכתב. לאחרונה גם אסור לך לכתוב כמה שנות נסיון יש לך בכל מקום עבודה בקו"ח על מנת שלא יוכלו להסיק מתוך הכתוב מה גילך (וכתוצאה מכך אם אתה מבוגר לא יזמנו אותך לראיון).
 

taliF454

New member
הלוואי והיית צודק

אחד הימים הכי חשובים נהרס לי בגלל מרכזנית שלא הבינה אותי (ואני לא הבנתי אותה) ואולי זה קשור לתגובה הבאה שלך (שוויון ההזדמנויות וזה שכולם רוצים לקבל עובדים מסויימים בגלל שזה פוליטקלי קורקט ולא בגלל שיש להם כישורים מתאימים) דרך אגב- יש עדיין CALL CENTRES באנגליה או רק שהחברות שאני צריכה להתקשר אליהן העבירו מזמן את שירות הלקוחות שלהן להודו?
 
למעלה