מי שחושב שאין צורך באקדמיה...

  • פותח הנושא or99
  • פורסם בתאריך

or99

New member
מי שחושב שאין צורך באקדמיה...

שיקרא את זה: חג גדול. רכב הברזל הגיע מחיפה לירושלים. אל בית הנתיבות הגיעה מקהלת נוגנים כדי לקבל את פניה. ראש העירייה ואשתו הגיעו מבית פקידות העיר בעגלה מוכנית. האישה אחזה במחסה ממטר שמא יירד גשם, ועניה היו בתי עיניים. היא הייתה קצרת רוח והביטה כל העת במורה השעות שעל ידה השמאלית. ראש העיר ביקש לעשן ציגרים ועוזרו מיהר להגיש לו קיסם מגופר כדי שיצית בו אש. הכול עמדו ליד הבאר המתזת מימיה למרום וחיכו. והנה נראה מרחוק עשן באוויר ומאחוריו התגלתה מכונת הקיטור. הקהל עמד על רגליו והריע. עם סיום הטקס מיהרו כל הקרואים אל בית האוכל הקרוב והתכבדו ברקיקים ובמשקאות חמים. את המים הרתיחו בעוד מועד בכלי אשר ירתיחו בו מים לשתות. שמעתי את הקטע בסיור, אבל המדריכה לא ידעה מה המקור. אח"כ ביקשתי ממנה לצלם. בקריאה שנייה אני כמעט בטוח שהקטע אינו מקורי. לא נראה שמישהו ירצה לתאר פרטים כ"כ שוליים, ומלבד זאת, קו הרכבת לירושלים הוא הראשון בארץ, וודאי שבחנוכתו לא יצאה רכבת מחיפה. בכל מקרה, זה נחמד. ולמי שבכל זאת מעוניין במשהו אמיתי, מצורפת הכתבה מחבצלת.
 
../images/Emo13.gif

כל הכבוד לתשומת הלב. זה באמת נשמע מאוד מלאכותי. מישהו התאמץ מאוד להכניס שם כמה שיותר מילים "של פעם". ומדריכה שקוראת ולא יודעת מה המקור... עוד סיבה לחשוד
 

גרי רשף

New member
נכון

הרכבת הראשונה הגיעה לירושלים מיפו ולא מחיפה. הרכבת לחיפה נסללה הרבה הרבה יותר מאוחר, וגם בלי אינפורמציה רישמית יש לי שתי ראיות לכך: 1. תחנת רכבת צפון היתה בימי הטורקים אי שם בחולות, בין המושבה הגרמנית שרונה (לימים הקריה) והכפר הערבי שייח מוניס (לימים אוניברסיטת תל אביב), הרחק מהעיר "הגדולה" יפו ומבתיה הראשונים של תל אביב בנווה צדק. 2. התחנה בחיפה נקראת שער פלמר, על שמו של אחד הנציבים הבריטיים. מי שרוצה ללמוד איך נראתה הנסיעה ברכבת או בכרכרה בין ירושלים ליפו בתחילת המאה, ובכלל- איך נראו החיים בתקופת העליה השניה כשהטורקים היו כאן; שיקרא את תמול שלשום של עגנון.
 
למעלה