מי מממן את אזרחים למען רפורמה ?

בקרקס הרוסי יש אישה עם שפם

וגבר בגובה של 60 ס"מ. ובכל זאת, למרות הדוגמאות הללו, ג'ילט יודעים לזהות את השוק הפוטנציאלי שלהם, וגם יצרני אופנת הגברים מצליחים לכוון את המידות הנכונות כך שהתוצרת תמכר. אני אכן מעדיף חשיבה מופשטת ודיון עניני, אך בתוך עמי אני יושב, ומצאתי שבדרך כלל בר הפלוגתא שלי זקוק לדוגמאות כדי להבין דבר מה. אך יש להבדיל בין דוגמאות נדירות, שכל שהן יכולות הוא לנתץ את ההנחה של המוחלטות של גורם בלבדי. לבין דוגמאות המוכיחות את הכיוון הכללי. ולכן, הדוגמא של מערכת המים בבוליביה או מערכת החינוך בדנמרק, הנן רלוונטיות לדיון בדיוק כמו האנקדוטות של הקרקס הרוסי. כללית, כדי לזהות אחריותו של רכיב ספציפי לתוצאה המתקבלת, יש לנטרל ולאפס את כל שאר ההבדלים, ולדוגמא: כדי לזהות את השפעת הסביבה על האדם, נהוג להשתמש בתאומים זהים שגודלו בתנאים שונים. ולכן כדי לבחון את נושא המשק הריכוזי והמתוכנן לעומת הקפיטליזם החופשי, כדאי להשתמש "בתאומים גנטיים" ולבחון את ההכנסה לנפש וחופש האדם בין מזרח ומערב גרמניה, או בין צפון ודרום קוריאה. בהחלט יתכן שהצלחת החינוך בדנמרק היא למרות היותו ממוסד, וההצלחה נובעת מהאופי הצייתני והקריר, הילודה הנמוכה, העושר הכלכלי, והמבנה הלאומי האחיד ומכאן גם ההזדהות עם הסמכות. ובהחלט יתכן וכשלון הפרטת המים בבוליביה נובע משחיתות מקרית של מי שעמד בראש הטיפול בנושא. למניעת ספקות, לרגע ומעולם לא טענתי שאין פושעים מופרטים, מעולם לא טענתי שאין מנהלים מטומטמים גם בשוק הפרטי. אך בשוק הפרטי ניתן להחליף אותם, ניתן לפטרם, ניתן לעבור לאכול במסעדה אחרת, או לקבל שירות מעורך דין אחר. אך במצבנו כיום אי אפשר לקבל שירות ממערכת בתי משפט אחרת, אי אפשר לפטר את המורה המשעמם, אי אפשר אפילו לייבא תוצרת חקלאית טובה וזולה.
 
יש סתירה בין חינוך חובה לחינוך

בתשלום. אין לך אפשרות לאכוף חינוך מופרט
 
מתן אמצעים לחסרי כל, וחינוך חובה.

יש לאכוף חינוך חובה, כשם שאנו אוכפים "לבוש חובה" ואיננו מרשים לאיש להסתובב עירום ברחובותינו. וכשם שאנו אוכפים תשלום מס בריאות, גם לחסרי כל. אך יש לאפשר לתלמיד ולהוריו לבחור את המוסד בו הילד ילמד, ולא לאלץ אותם להכניס את הפעוט למערכת המטופשת והבזבזנית הנקראת "חינוך ציבורי". יש לאפשר לכל אדם וגוף העומד בדרישות הפדגוגיות להקים בית ספר פרטי, ולא להתנות זאת בכך שהוא "קיבוץ" מקורב למלכות. יש לסייע לאותם אומללים הנזקקים באמת (ולהם בלבד), ולתת בידיהם את האמצעים שיאפשרו להם לרכוש בריאות וחינוך בשוק החופשי והפרטי, כפי שאנו עושים בנושא המזון, הלבוש והריהוט.
 
אין ממש בעיות עם לבוש חובה

וגם לא ממש אוכפים את מס הבריאות. יש שלא משלמים.
 
ולמרות זאת, עם ישראל חי

ואם יעשו לחינוך את אשר השפע וההפרטה שעשו ללבוש, ויעשו לבריאות את חופש הבחירה והמגוון והתשלום הישיר כפי שקיים בנושא המזון, הרי ייטב לכולנו. (סליחה, לא לכולנו, לכמה פקידים בעלי תפיסת עולם בולשביקית ומוסתיהם מהתקשורת הדבר עשוי להפריע קלות).
 

דור לוי

New member
אכן מזכיר עמותות "מטעם" כמו ברק

אכן המסע פרסום הזה מעלה ריח רע ומזכיר עמותות "מטעם" כמו אלו של ברק ופוליטיקאים אחרים. אני מקווה שאתבדה ומתחת לכותרת "אזרחים למען..." לא מסתתר האזרח דוברת או האזרחית לבנת... אחרי שכתבת, הייתי היום קצת בנסיעות - וחיפשתי את הפרסומים, פשוט מדהים הכמות שלהם. מעניין כמה כסף הושקע בכך... אם מישהו הקשור למסע הפרסום, רוצה להגיב ובפרט להזדהות - הבמה של הפורום פתוחה. עד אז, אני מקווה שיהיה עיתונאי שיטרח לבצע תחקיר ולחשוף במי מדובר.
 

לורליי43

New member
הבן אדם כלכלן

אז הוא מנסה לשווק את הרפורמה לפי חוקי היצע וביקוש. אם הוא יצור ביקוש מדומה- אז הוא יוכל להציע. רק חבל שהוא מתייחס לצרכני המערכת האמיתיים (התלמידים), כמו לצעצועים בחנות צעצועים. אותם אפשר לסדר, ולדחוס- 35-40 על מדף אחד, ולא קורה כלום. אם הם היו עולים לדרגת דגים מתים (למשל)- אני בטוחה שהוא היה משתדל לסדר להם תנאים מצויינים במקרר.
 
ואשר לעניין עצמו: זה נראה

מאורגן על ידי משרד הפרסום של וועדת דברת. אולי רוצים לגמור את התקציב.
 
למעלה