מי מכיר או זוכר

liranshm

New member
אזרחי לחלוטין

בחלק הצפון מזרחי מאחורי "שחף" שוכבות רוב הגרוטאות.בעיקר ססנות של שחף אבל יש שם גם כמה תראש קומנדרים וסקיפר אחד.עד לפני כמה שנים היתה זרוקה שם גם גרוטאה של פוקר אינסטרקטור(4X-ANA)שאין לי מושג מה עלה בגורלה,אבל כנראה שטרנר פיספס את ההזדמנות שלו בקשר אליה.
 

שי גנדל

New member
אם בענייני הסטוריה עסקינן

מבחינת החוק, למי שייכות הגרוטאות הרקובות למחצה שבהרצליה, ושהחברות שהפעילו אותם גם כן כבר מזמן לא איתנו? לא יזיק לשחזר גם מטוסים אזרחיים הסטוריים (הועלו כבר רעיונות למוזיאון לתעופה אזרחית. נציגי EAA ישראל - תגובתכם?). יש גם להם מה להציע. ישנו למשל מסוק הקוליברי, שסה"כ יוצרו כתריסר כאלה, עם מנועי מגח סילון בקצות הרוטור, ומחציתם הגיעו לארץ. המסוק, ה"בייבי" של ג'רי רנוב ז"ל, נבחן ע"י צה"ל, שימש לניסויים בתע"א, היה תקופת מה במוזיאון ח"א ועכשיו הוא מתפרק בהרצליה. לא חבל? ואגב - איפה שאר הקוליברים שהובאו ארצה?
 
EAA ישראל ושיפוץ מטוסים

אכן. ה-EAA הישראלי, בין שאר מטרותיו, ישנה כוונה לשפץ ולמחזר מטוסים (סתם ובעיקר בעלי ערך הסטורי). לצערי, מספר החברים בסניף הישראלי אינו מספיק למטרות אלו וכמובן ככל שירבו מספר החברים, נוכל לקחת על עצמנו משימות חשובות נוספות. אולי, בכך יש, לפחות בחלקה, תשובה לשואלים אותנו "מה תיתן לי החברות ב-EAA?". מי שרוצה, שיראה בזה רמז.. אגב, להצעתך מנחם, הייתי שמח לקחת משימה חשובה כזו על עצמי, אולם פרוייקט כזה, עלותו עשרות (ואולי מאות) אלפי דולארים. לא נראה לי כי בתנאים הנוכחיים ניתן יהיה להגשימו. אבל, אם מישהו מבין הקוראים, מכיר ספונסר שיהיה מוכן לממן פרוייקטים מסוג זה, אני הראשון להתנדב להרימו. אריאל אריאלי
 

שי גנדל

New member
אני מוכן להתנדב לעזור בשיפוץ

גם בלי להיות חבר ב-EAA. מבחינה כספית - איני יכול לעזור...
 
נסו לעניין את סטף ורטהיימר..

הנ"ל חובב ענתיקות ידוע.. אמנם רכבים.. מי יודע.. אולי ירצה קצת מטוסים?
 

RAZ BAGG

New member
לא צריך חברי סניף ע"מ לשפץ מטוסים

הנקודה המרכזית היא ספונסר. לא צריכה להיות בעייה במציאת כח עבודה שיקדיש את אלפי השעות הכרוכות בשיקום מטוס היסטורי. סטודנטים מהמגמה לאוירונאטיקה של הטכניון שיקבלו נקודות קרדיט על השתתפות בפרוייקט, ילדי צופים ,גדנ"ע אוויר וכו". בריברסייד קליפורניה מעסיקים מספר בני נוער חברי כנופיות בשיקום מטוס DC-3. שיקום מטוסים ועבריינים במכה אחת.
 

RV7A

New member
EAA vs CAA

בעניין תגובת ה- EAA אני מבקש להבהיר: ה-EAA פירסם את מטרותיו ותכניותיו קצרות ורחוקות טווח. שימור על ההיסטוריה לרבות שיחזור מטוסים כלול בהן והשאילה מה נחוץ לנו הים כדי לממש פרוייקטים מסוג זה? בנושא אתגרים ורעיונות אנחנו די בסדר, יש לנו לא מעט. הבעיה היא מספר חובבי התעופה שיהיו מוכנים להצטרף להתחלות קשות ולהתמיד לאורך כל הדרך. יש הרבה חובים ב-CAA Computerized Aviation Amateurs אבל רק כמה בודים הצטרפו ל- EAA Experimental Aircraft Association. ובאשר למימון: אפשר לארגן מימון עבור פרויקט רציני במסגרת ארגון רציני. אי אפשר לארגן מימון עבור פרויקט רציני שאין מאחוריו צוות ראוי למשימה. מי שחושב שקודם יהיה פרוייקט וכסף ואחרכך יבואו אנשים, כנראה עוד לא יודע איך מארגנים מימון. זה אומנם לא נורא אם רוצים לשבת מול המחשב ולהתכתב על תעופה. לעומת זאת לבנות מטוסים על אמת דורש מעורבות ומחויבות הרבה יותר גדולה, ולדעתי, עלינו להיכנס לפרויקטים רק עם מי שיש לו זמן עבור ה- EAA ולא רק עבור ה- CAA בברכה מיקי רביב
 
גורטאות בהרצליה

שימו לב לכפילות של אות הקריאה CSO אחד טס באויה כמדומני והשני גורטאה.
 

שי גנדל

New member
לא ייתכן

CSC היה מטוס מדגם מטרו II, שלא ממש דומה לססנה. גם לא ידוע לי על כפילות מספרים ל-152 בארץ, אז או שזה כן המטוס של אויה, ש"פוטר", או שזו תעלומה בלשית.
 
זה יכול להיות גם התחלה של CSO

לזנב ולגוף יש סכימת צבע שונה, נראה שהם הודבקו משני מטוסים שונים ולכן, יכול להיות שהזנב היה שייך למטוס שנקרא SCO רק השערה..
 

srami

New member
עוד ניחוש

CSO היה רשום במועדון תעשיה אוירית (RIP) עבר תאונה, נמכר והופעל באויה אחרי שיפוץ מסיבי. אולי מדובר בשאריות מלפני השיפוץ...
 

L39

New member
באויר-רום משקמים TBM

אני הכרתי את המטוס בשנת 1996 כשעבדתי במוסך אויר-רום בהרצליה. בן-עמי אבנרי הביא את המטוס מהמזבלה ואמר שהוא הולך לעשות ממנו כלי מלחמה כמו חדש. השלב הראשון היה לפרק את המטוס ע''מ שנוכל הלכניס חלקים למוסך ולשפץ כל חלק בנפרד. זה לא היה דומה לפירוק לגרוטאות: בן-עמי השיג ספר תחזוקת המטוס, צילם את הכל לפני הפירוק, אני סימנתי ומספרתי כל חלק שאני מוריד. ציוד ריסוס פשוט פירקנו וזרקנו, את יתר החלקים שמרנו בקפדנות. חלק גדול מהמבנה היה הרוס ע''י חלודה: חורים בכנפיים, קורות ואורכנים מתפוררים. היו גם חלקים שנשמרו טוב. מנוע היה במצב טוב, פירקנו אותו ושלחנו לשיפוץ. גלגלים היו שמישים: הצלחנו לנפח אותם והם הסתובבו כך שלא היתה בעיה לגרור את המטוס. כבלים וגלגילות של הגאים וצנרת הידראולית נשמרה טוב. לעומת זאת תא טייס היה מפורק לגמרי וכל המכשור נגנב ממנו. מיכלי דלק מגומי היו שלמים. כשהתגייסתי לצבא ועזבתי את החברה הכנף היתה מנותקת מהגוף וכל חצי-כנף מונחת על עגלה שיצרנו במיוחד. כשביקרתי בעוד כשנתיים ראיתי שכל העבודות נעצרו וחלקי המטוס זרוקים בצד וחלודה ממשיכה לאכול אותם. אבל בביקור האחרון שלי לפני כשנה שמחתי לראות שבן-עמי חידש את העבודות. הגוף נבנה מחדש והיה כבר כמעט גמור והיה תור של כנפיים. בן-עמי אמר ושהוא כבר השיג מקלעים עבור המטוס והם נשמרים במקום בטוח. המנוע כבר היה משופץ. מאז לא ראיתי את המטוס. כל מי שמבקר לעתים קרובות בהרצליה יכול לקפוץ למוסך של אויר-רום ולראות מה שלומו. אני מקווה גם לבקר שם בקרוב.
 

שי גנדל

New member
וואו! כל הכבוד להם

אני מבין שהמטוס יובא למצב טיסה. מי יפעיל אותו? ואם יש לו מקלעים... כדאי להיות נחמד לחבר'ה האלה...
 
למעלה