מי יודע...

rom184

New member
מי יודע...

מה הההבדל בין גלגל (כביש) clincher ו-tubular ? ובנוסף, מה דעתכם על הגלגל הזה לטריאתלון?
 
ההבדל בקיצור...

בעבר המקצוענים היו משתמשים בטיובולר, שהוא צמיג ופנימית התפורים יחדיו ומודבקים על חישוק מיוחד. במקביל תמיד היו גם ה-CLINCHER, אותם כולנו מכירים: צמיד ובתוכו פנימית המוכנסים למסילה של החישוק. כיום המלחמה המפורסמת הוכרעה באופן כמעט סופי לטובת השניים, בעקבות פיתוחים חדישים שהפכו את הראשונים למיותרים ולמסורבלים.
 
רק הסתייגות אחת

איציק צודק כמעט לגמרי. אבל ההיסתייגות היא בכך שבשנת 2001 בדקתי מקרוב את כל האופניים של כל הרוכבים בטור דה פראנס. רק בודדים השתמשו בצמיג רגיל. כמעט כולם היו על טובלר. חלק גדול מהגלגללים הרזרבים (על המכוניות) היו אף הם טובלר . מעט מאוד צמיגים רגילים ראינו וגם הם אל קבוצות המדורגות נמוך יותר מרוב הקבוצות המשתתפות בטור. רצית להעלות תמונות ולהסביר את ההבדל בין הגלגלים ואיך אפשר לדעת על באיזה צמיג משתמש כל רוכב. לצערי האתרים של התמונות עלו לאט כל כך והגיע הזמן לצאת לרכיבה. אולי בערב.
 

rom184

New member
תודה. בכל מקרה החלטתי שלא לקנות את

אותו גלגל.הביקורות עליו היו לא טובות בלשון המעטה...
 

rom184

New member
הגלגל מופיע בקישור המצורף,והמחיר...

649$ בלבד ב-nytro.com .את הביקורות הלא נלהבות במיוחד מצאתי בקישור המצורף.אם לחכמי הפורום יש דעה שונה או נסיון מוצלח עם הגלגל הזה, אשמח לשמוע.
 
סליחה שאני סתם ככה מתערב אבל

אני חייב לדעת מזה?? מזה טובולר ומה היתרונות של הדבר הזה? ואם זה כלכך טוב למה לא רוכבים על זה בארץ?????
 
בקצר עד כמה שאפשר

צמיג תפור (טובולר) איכותי יהיה קל יותר והחישוק שלו יהיה קל יותר. למה? כי בחישוק לצמיג רגיל יש את דפנות החישוק המוסיפות כמה עשרות גרמים בדיוק במקום המשמעותי ביותר (לחיסכון) . צמיג טובולר יהיה נוח יותר בתחושת הרכיבה (כי הוא עגול ולא פתוח ) אחיזת הכביש של טובולר תהיה טובה יותר מזו של צמיג רגיל. אז למה לא רוכבים על זה בארץ זבת? כן רוכבים. אני יודע על כמה רוכבי כביש וכמה טריאתלטים הרוכבים בכל תחרות חשובה (עבורם ) על סט גלגלים עם צמיגים תפורים. למה לא רוכבים על זה כולם? כי זה תענוג לעשירים (מאוד) או כאלו שמקבלים אתת הציוד מנותני חסות (גם כן לא בכל המקרים). צמיג תפור באיכות טובה עולה $100 ויותר יש גם צמיגים תפוריים העולים פחות מ - $50 אך אז ההבדל מצמיג רגיל מצטמצמים. דבר נוסף - פנצ'ר בצמיג תפור מצריך החלפה (עוד מאה דולר) או התפשרות על איכות הצמיג לאחר התיקון (אל תנסה בבית אלא אם באמת משעמם לך) לא ישחזר את הביצועים טרם הפנצ'ר. אישית, לו הייתי מתחרה ע"מ לנצח, הייתי מחזיק זוג גלגלים עם תפורים. מקווה שעניתי
 
כמה דוגמאות מהטור דה פראנס האחרון

מצאתי כמה תמונות של רוכבים על גלגלי טובלר התמונה האחרונה מהטור האוסטרלי שהסתיים לפני שבוע. את יאן אולריך לא ראיתי מעולם על צמיגים רגילים הוא תמיד רוכב בתחרויות על טובלר.
 
אני לא יודע מי אמר לך מה על הדגם

למרות שלא רכבתי על הדגם הזה. מניסיון קודם שלי עם גלגלי קרבון עם פרופיל כזה וצמיגי טובלר הסיכוי לנפילה קטן מאוד. אני לא אומר לך לרוץ לקנות או דבר אחר. כל שאני אומר הוא שגלגלים כאלו בדרך כלל ברמה של הטובים ביותר לרכיבה של נג"ש או כל מרוץ כביש אחר. ההסתייגות היחידה היא מגלגל כזה מקדימה ברוחות צד חזקות. והמשקל נמוך מאוד. אתה יכול לגלות ממה המחיר ?
 

Sybh

New member
לגבי בייבי מרקס

כנראה שאבא שלו היה עץ שבנוי ככה שהתפוחים יפלו, בהכרח, רחוק ממנו.
 

joeyi

New member
המלצה שלי לגלגי תחרות לאופני כביש

OPEN PRO ON DURA ACE WITH DT REVOLUTION AND 14/15 combination LESS THAN 1600 GRAMS AND LESS THAN 300$ ITS ALSO SERVICEABLE AS SPECIALTY WHEELS LIKE SPINERGY ARE HARD TO SERVICE GOTO WHEELGOODS-GOTO BUILT WHEELS-GOTO CIRRUS LIGHT WHEELSET GOOD LUCK.
 

rom184

New member
אם כבר מדברים על גלגלי תחרות...

כמה זמן ירויח רוכב עם גלגלי "סוף הדרך",למשל zipp 404,לעומת רוכב עם גלגל אימונים פשוט, בהנחה שלשניהם אותם אופניים,יכולת זהה ותנאים זהים במרוץ נג"ש או בקטע רכיבה בטריאתלון? הכוונה לכמה שניות פר קילומטר אחד,או במילים אחרות ,האם בכלל שווה להשקיע מאות דולרים בזוג גלגלי תחרות high end?
 
על רגל (או גלגל) אחת/ד

במהירות של 40 קמ"ש דיסק יוריד כדקה DEEPRIM קדמי למעלה חצי דקה DEEPRIM אחורי למעלה מ - 40 שניות אלו נתונים מזיכרון אולי אבדוק את זה מאוחר יותר כדי לדייק יותר
 
למעלה