מי יודע

n i v1

New member
מי יודע

מה פירוש: taH pagh taHbe' ?? וגם: מי יודע מה זה: דאח מצֶ'ייחַ ? אני פשוט לא יודע לכתוב את זה באנגלית. תשובה אחת אני יודע, את האחרת, קצת פחות
 

itstzar

New member
להיות או לא להיות? זאת השאלה :)

taH pagh taHbe' "To Be or Not to Be" וזה דרך אגב היה בסרט השישי , כן גם קלינגונים למדו שייקספיר :) dach- be absent, be inattentive, be distracted, lack focus מצ'ייח אני לא מוצא,
 

sysiphus

New member
דאחח-מא-צ'אח

זה "שגר אותי" או משהו כזה. הגנרל צ'אנג אומר את זה למפעילי המשגרים בספינתו כשהוא וחבורת המכובדים הקלינגונים (בהם גורקון, ראש המועצה העליונה ואזטבור, ביתו) משוגרים בחזרה לספינתם מהאנטרפרייז לאחר ארוחת ערב דיפלומטית, ב"מסע 6".
 

n i v1

New member
חשבתי על זה גם

אבל זה לא מופיע במילון ולכן חשבתי שזה אולי שם קוד שמשמעותו שיגור, אבל במילון יש מילים מפורשות לשיגור ולמשגר ולשאר השתגרויות
 

Mnementh

New member
אני חושב שזה במשמעות

ONE MAN TO COME ABOARD . יש לי BADGE קלינגוני שאומר את זה
 
למעלה