מי התגעגע? 😂

דיברגנט חדש

Well-known member

זהירות, עקיצה: המדוזות בדרך ישראל

עונת הרחצה תיפתח בשלישי הקרוב • הערכה: בעלי החיים הצורבים יישארו בחופי הים שלנו עד לסוף יולי או תחילת אוגוסט​

אסף גולן
אסף גולן

18/6/2022, 23:27, עודכן 19/6/2022, 15:30


מדוזות בחופי אשדוד // צילום: לירון מולדובן

עונת הרחצה הרשמית תיפתח ביום שלישי הקרוב, במקביל לסיום שנת הלימודים בחטיבות ובתיכונים, וזה גם הזמן לשאול: כמה ימים יש לנו לרחוץ בים בלי מדוזות? מתי נחזה שוב בנחילי הענק שהופכים את המים סביבנו למרק צורב שלא נעים לשחות בו?

למרבה הצער יש לנו בערך כשבועיים בלבד לרחוץ בים לפני שנחילי הענק יגיעו אל חופי המדינה, תחילה לאזור הדרום והמרכז ובהמשך גם לחופי חיפה והצפון.
"כבר כעת נצפים נחילי ענק של מדוזות בעומק הים, ואני מעריך שהן ייכנסו לחופי הארץ בעוד שבועיים בערך", מספר האקולוג הימי ד"ר דור אנליסט מאוניברסיטת חיפה ל"ישראל היום", "זו כניסה הדרגתית, ולכן גם כדי ליהנות יותר מהים שיש לנו, אני ממליץ לכל הרוחצים להתגייס ולסייע לנו ולדווח על הנחילים באתר 'מדוזות בע"מ', זה יעזור לכולם לדעת איפה עוד אפשר להתרחץ בשלווה", הוסיף.

מדוזות בחוף אשדוד // צילום: יהודה פרץ,

ד"ר אנליסט נשאל מתי המדוזות ייעלמו מהנוף החופי של ישראל. "כל שנה המדוזות נמצאות פחות או יותר עד סוף יולי ותחילת אוגוסט", השיב, והוסיף כי "מדובר פחות או יותר בחודש וחצי של שהות שלהן בחופים כאן".

לדבריו, הנחילים אמורים להיות קטנים יותר השנה, מכיוון שהשנה הים קר יותר ובמים קרים המדוזות מתרבות פחות. אולם לפי התצפיות בשטח על נחילי המדוזות בים, לא נראה שינוי בגודל שלהם. "אנחנו לא יכולים למדוד במדויק, אבל בשטח זה נראה שהכמות היא רגילה", הסביר האקולוג הימי.בהמשך, המליץ על כמה דרכים להימנע מהצריבות של המדוזות. "אפשר להיכנס לים עם חליפה. אנחנו גם משקיעים הרבה במחקר של הבנת בעל החיים הזה. אבל צריך לדעת שיש מדוזות בים גם בחורף. אנשים לא נכנסים לים ולכן לא יודעים זאת, אבל זו תופעה שקיימת כאן 40 שנה, והדרך הנכונה להתמודד איתה היא לחקור אותה וגם לדווח עליה".
לבסוף, סיפר על המחקרים השונים המתבצעים בנושא. "הקמנו את אתר 'מדוזות בע"מ' במיוחד כדי שאנשים יסייעו אחד לשני וידווחו. ככה אדם יכול לדעת איפה ניתן לרחוץ בים בלי מדוזות".
 

dory30

Well-known member
אני כבר שנים לא שוחה בחוף או בכלל, אבל בלי קשר המאמר מעניין- בעיקר את מי שזה רלבנטי עבורו.
 

dory30

Well-known member
איזה תל אביבי מזויף אתה ;)
נולדתי וגדלתי, אבל אני מקפיד תמיד להיות שונה מהכלל. כי להיות כמו כולם זה לא מעניין- אפילו נדוש.
 
למעלה