מי אחראי לפריצה?

sahar sh

New member
מי אחראי לפריצה?

אם פורצים לדירה שכורה, מי משלם על הנזק שעשו לחלון השוכר או המשכיר? תודה.
 
אני מניחה שהמשכיר

היות שהנכס שלו ולא מדובר על נזק שהשוכר גרם. עדיין, ההנחה שלי לא תמיד תקפה...
 

בן אבק

New member
צודקת

פני בובה צודקת ברמה העקרונית, אבל מאידך הכל מתחיל (אבל לא בהכרח נגמר) בחוזה. אם לא מופיעה פסקה בעניין זה ספציפית, בדוק האם אתה כשוכר אחראי על נזקים שאינך הגורם להם- ב99% זה לא המצב- ואז אפשר לישון בשקט. עם זאת יש מצב שבחוזה האחריות נופלת עליך, בעיקר כהתחייבות מצידך לשלם עבור ביטוח של הדירה (שמכסה מקרים של פריצה)- אך שוב, די נדיר.
 

NightElf

New member
שאלה טובה

נראה לי שכמו שענו, אם הדבר אינו מעוגן בחוזה, אז בעל הדירה יוכל לטעון שהשוכר של "שמר" על הדירה כמו שצריך, ולכן הוא צריך לשלם, או לחילופין, בעל הדירה יסכים שהדבר אינו נזק מבלאי טבעי או שנגרם ע"י השוכר, והוא ישלם על הנזיקין. אכן שאלה מעניינת, נשמח לשמוע מה הייתה התשובה במקרה שלך (אם בכלל).
 

kkarinn

New member
לפדי דעתי המשכיר

כי מדובר במשהו ששייך לבית, והנזק לא נגרם ע"י השוכר. בדיוק כמו שאם היה נגרם נזק או נגנב למשהו ששייך לשוכר, בעל הבית לא אמור לשאת בהוצאה, באותה מידה מכיוון שמדובר בחלון, אז המשכיר צריך לטפל...
 
למעלה