מיתוס ה"קהילה"

stevie1

New member
מיתוס ה"קהילה"

מצטערת להרוס לחלק מהשואלים את החלום על הקהילה הנפלאה שרק מחכה להם בזרועות פתוחות... זו בסך הכל קבוצה באוכלוסיה שבמקרה נולדו לדת היהודית. לא מענין אותם שאת/ה מישראל - להיפך, הישראלים די בזויים בעיניהם (רעשנים מדי), הם סנובים ואליטיסטים שיותר חשוב להם מי עיצב את הבגדים שלך וכמה כסף יש לך. על עזרה אין מה לדבר. מה, רק בגלל שאת/ה מישראל?
 

ribber

New member
צודקת סטיבי ../images/Emo10.gif

אבל, בגלל זה אנחנו, קהילת ישראלים בחו"ל נקבל אותנו בזרועות פתוחות. מה לא?
למרות שנסיוני הקצר עם הקהילה היהודית בלסטר לא היה קטסטרופלי לחלוטין. אולי משום שבלסטר הקהילה היא ממש פיצפונת. אבל זה ידוע שהקהילות היהודיות לא מספטות ישראלים, לדעתי זה מובן קצת. גם אני לא הייתי רוצה שכל יום או יומיים- יתדפק משהו על דלתי, כי הוא החליט להגר.. אבל רק שתדעי, שאני מסכימה איתך באופן כללי. עכשיו, מי עיצבן אותך? שלחי אותו אלינו, הנושא יטופל!
 

stevie1

New member
I am good

no one annoyed me Just a general messgae to all the people that keep asking about working for "the community" as if it is some bl*@dy kibutz
 

Inuit

New member
../images/Emo5.gifהקהיליה היהודית אכן לא מחכה

ולא עוזרת ואנחנו הישראלים רעשנים בעיניהם והקהילה בסנט.גלן היא אחת הגרועות,בפורים שעבר כמעט זרקו אותנו מבית הכנסת(אני ועוד חברה ו4ילדים) כי כל פעם שאמרו המן, הרעשנו ברעשנים והם כולם ישבו בשקט כמו דגים ועוד אמרו לנו בסוף שהם לא רגילים לילדים שעושים רעש
 

י ש1

New member
קהילה בגרמניה

מניסיוני כאן, קיימות שתי קהילות: הקהילה היהודית והקהילה הישראלית. לקהילה היהודית יש בית כנסת, די חדש. רובם דוברי רוסית יותר מאשר גרמנית. פשוט אלה שהם צאצאים לגרמנים יכלו לבחור להגר מחבר המדינות, או לארץ המובטחת או לגרמניה, והם בחרו בגרמניה (מעניין למה). לעומת זאת, הקהילה הישראלית, יותר זערורית, דוברת עברית, בד"כ יותר טוב מאשר גרמנית, חילונים, שמה שמחבר אותה באירועים זאת הישראליות, השפה, התרבות, חגים לילדים וכו'. זהו עד כאן הסקירה. בקיצור - אני מסכים בהחלט לניפוץ מיתוס הקהילה היהודית של סטיבי.
 

shlomitit

New member
הרשו לי לחלוק עליכם

יש קהילות המקבלות ישראלים בזרועות הרבה יותר פתוחות ממה שאתם מתארים. (מתארות אפילו, אם אני זוכרת היטב). וחוץ מזה... יכול להיות שכמו הרבה ישראלים אנחנו חוזרים על אותה טעות וחושבים שנוכל להתאים את הסביבה אלינו במקום להתאים את עצמנו לסביבה? סתם תהייה. בכל אופן. בואו לאיטליה
 

adimayer

New member
מתוך סקרנות ואולי גם איזו שהיא

הרגשת מחוייבות כלפי המשפחה שלי, הלכתי לבדוק את הקהילה במיינץ. אין לי מילה אחת רעה לומר עליהם. הרב קיבל אותי בברכה, נתן לי את הטלפון שלו בבית במידה ויהיו לי שאלות, ועד היום הם מתקשרים להזמין אותי לארועים שלהם. אממה, זה פשוט לא מעניין אותי. זה לא עניין אותי בארץ וכאן שום דבר לא השתנה מהבחינה הזו. אני לא רואה כל סיבה לחזור בתשובה בגלל היותי ב"גולה". אבל לכל אחד השיקולים שלו.
 

stevie1

New member
thank you everyone ../images/Emo24.gif

I am glad to hear that some "communities" are mor open than others, but were they Israeli or locals? As a whole I have found that there is no "community" and out of the 2 (!!) Israelies I know here 1 I have met on the net and the other I met through that person If people still want to look for other israelis in an area Hevre have started a new scheme for Israelis abroad. The bottom line is not to expect anything and take care of ourselves!!
 

ribber

New member
גם אותנו תכירי בשלבי הקיץ המוקדמים

הלא כבר התארגנו על ברביקיו עם בליקס
דרך אגב גם אנחנו נפגשנו בנט.
 

blixgirl

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

בהחלט סטיבי וריבר נפגש!
 
ובפריס...

אנשי ה"קהילה" עצבנו אותי בפעם הראשונה כאשר חיפשתי לקנות פרג טחון טרי בפורים שעבר כדי להכין אזני המו. כמובן שהצרפתים לא יודעים בכלל מה זה, אבל ברובע היהודי יש עוגות פרג בטונות. במתק שפתיים הודיעו לי אנשי ה"קהילה" שאין בדעתם למכור לי פרג כי ככה אני אצטרך לקנות מהם עוגות מוכנות ביותר כסף.... מה שלא מפריע להם, כמובן, לזהות את שם משפחתי כשם יהודי, ולשלוח לי מדי חודש או חודשיים מכתב עב-כרס עם ציטטות בעברית יידישאית, תוך בקשה - איך לא - לתרומות כסף... מה שכמובן עורר בי תחושות גועל וקבס כאחד שלא מכבר נטש את ממלכת ש"ס. שיילכו להז***ן.
 

adimayer

New member
אפרופו קהילה יהודית בצרפת

שנה שעברה בערב פסח, טיילנו אני והאיש באזור COLMAR צרפת. במהלך אחד הטיולים מצאנו בית כנסת מאד מאד מרשים. נכנסו פנימה להסתכל ופגשנו בחור שכנראה עובד שם. מפה לשם התחלנו לשוחח בעברית. הוא היה ממש מאושר לפגוש מישהי מישראל ועוד לדבר בשפת הקודש. בשלב מסויים הוא הזמין אותנו להצטרף אליהם לארוחת החג. היחס מאד מצא חן בעיני ותרגמתי לבעלי את הנאמר. לאיש כמובן לא היתה התנגדות. בשלב בו דיברתי באנגלית קלט כנראה הבחור שבעלי לא מבין עברית ואז בעדינות שאל אותי אם הוא יהודי. אמרתי שלא, אז הוא התחיל לגמגם ואמר שהוא זקוק לאישור מיוחד מהרבי על מנת ש'גוי' יוכל לשבת בחברת ה"קדושים". לא היו לי כוונות להמתין לתשובה וכבר היינו בדרך החוצה כשזה חזר עם התשובה: הגוי יטמא להם את הארוחה ולכן הוא לא יכול להצטרף, אבל אם אני מעוניינת אני יכולה לבוא לבד. עכשיו כשאני כותבת את זה ונזכרת בסיפור, אני שוב חוטפת את החלחלה והגועל שהרגשתי אז. אח"כ הם מופתעים למה מתיחסים אליהם כמו שמתיחסים
 

Inuit

New member
כן כן גם הרבי פה לא יותר טוב

לי הוא אמר שהילדים שלי אבודים
כשהיתקשרנו לשאול מתי נכנסת השבת כי הילדים שלי אוהבים להדליק נרות ואנחנו גם עושים קידוש ... מי יכול לעזר לי למצא אותם
 
נכון שהקהיליה היהודית היא כזו ברובה

לפחות בלונדון, אבל תעשו טובה ואל תכלילו, לי יש כמה חברים "יהודים" מה"קהיליה", ולא כולם סנובים גזענים ואליטיסטים..
 

adimayer

New member
מי עשה הכללה??? כל אחד סיפר

על ההתרשמויות שלו. כך לי זה נראה בכל אופן. חוץ מזה תראה מה כתבתי על הקהילה במיינץ, אין לי מילה אחת רעה לומר עליהם.
 

damool

New member
נשבר.

באמת ניפצת לי מיתוס. הרוב פה (לפחות מסביבי) חושבים שיש איזשהיא חיבה לישראלים. וכשאני אני חושב על זה, אמנם זה לא אותו דבר בדיוק, אבל גם אנחנו פה לא קיבלנו את העולים החדשים רק בגלל שהם יהודים, ועשינו להם חיים קשים בהתאקלמות (הציבור הישראלי.) טוב, אז החיים נראים קצת יותר קשים עכשיו :), נקווה שאני אסתדר.
 

סנדייז

New member
ואני לא יכולה להביע דיעה כי....

פה אין יהודים או ישראלים בכלל
. אנחנו היחידים פה וזה ממש לא קל ופשוט. (בלשון המעטה) דרורה מספרד
 
למעלה