מישהי יודעת במקרה אם:

chupi12

New member
מישהי יודעת במקרה אם:

יש קשר בין כולסטרול גבוה והריון/לידה?

עשיתי בדיקת דם והכולסטרול שלי בשמיים. גם הטריגליצידים.
אני מנסה להבין אם זה קשור לרעלת שהייתה לי ואם כן מתי זה אמור לרדת?

קצת מודאגת......כבר חודש וקצת אחרי לידה..............
 

skinny monkey

New member
גם אצלי

הי, אני בשבוע 35+ ובדיוק בתחילת השבוע עשיתי בדיקות דם והכולסטרול והטריגליצרידים ממש גבוהים. מעולם לא היו לי ערכים כאלה וגם בדקתי ובתחילת ההריון היו אפילו מתחת לנורמה.

הרופא שלי אמר חד משמעית שזה בגלל ההריון.
אני מתכננת לחזור על הבדיקות כמה שבועות טובים אחרי הלידה ומקווה שהערכים יתנרמלו.

בכל מקרה, אם תמיד היו לך ערכים תקינים ועכשיו באופן פתאומי קפצו אז הדבר הכי הגיוני לעשות זה באמת לחזור על הבדיקה עוד כמה שבועות ולראות אם חזרו לנורמה, ורק אם לא חזרו לנורמה תפני לרופא משפחה להתייעץ האם צריך לטפל.
 

שלישה6

New member
לא אמור להיות קשור

אישית היתה לי רעלת ובבדיקות חודש וחצי אחרי הלידה הכולסטרול היה תקין, אבל שוב- זה מסוג השאלות שיש להפנות לרופא.

כן הייתי מקפידה על טיול יומי ופעילות גופנית מתונה מתי שאפשר, גם עם העגלה, כי כבר ראיתי המון פעמים שעם כולסטרול גבוה אבל גבולי פעילות מתונה עושה המון.

בהצלחה!
 

מושלמו

New member
כולסטרול וטריגליצרידים גבוהים בהריון

אני מקווה שאוכל להרגיע אותך:
לי יש היסטוריה של כולסטרול וטריגליצרידים גבוהים שגילו אצלי לפני בערך 10 שנים. כנראה שזה תורשתי אצלנו. הפסקתי לקחת גלולות למניעת הריון והמצב השתפר פלאים. הטריגליצרידים נהיו נורמליים והכולסטרול עדיין גבוה אבל לא בשמיים כמו קודם. עם הזמן ושיפור אורח החיים (כושר ותזונה) הנתונים רק השתפרו, עד שממש לפני ההריון הכולסטרול שלי היה לראשונה מזה שנים רבות ממש תקין (עשיתי הרבה כושר ואכלתי מאד בריא).
עכשיו בהריון שני המדדים חזרו להיות בשמיים. מלבד השינויים בכושר ובתזונה לרעה בתקופת ההריון, ישנו גם נושא ההורמונים. בהריון וגם אחרי זה בהנקה, הגוף מלא באותם הורמונים שיש בגלולות למניעת הריון בעצם, ולכן המדדים עולים.

מכיוון שכך, דעתי היא שאין מה להילחץ עד שההורמונים חוזרים למצב הנורמלי. אבל - אני לא רופאה ומבססת את דעתי על ניסיון והיגיון אישי שמתאים לי, אז לקחת בערבון מוגבל.
 

chupi12

New member
ממש ממש תודה על התשובות

לי גם נראה שזה קשור להריון ובטח נשארו שרידים מהרעלת. לא היו לי ערכים כאלה לפני ההריון. קראתי גם שייצור חלב גורם לעלייה בכולסטרול....אחזור על הבדיקה עוד כמה שבועות ונראה.
כרגע אין לי כמעט אפשרות לחזור לפעילות גופנית עם הסדר יום המטורף שלי עם הבנות שזו פעילות גופנית לכשעצמה..
 
למעלה