מישהו שאל ברדיו

מישהו שאל ברדיו

את זה שעושה דגלים, מה שמו, על מצב המכירות של הדגלים. הוא אמר, פחות, פחות השנה. והבלאגן התפוצץ. אני חושב שיש פחות דגלים, כי פשוט התבגרנו. יש גם פחות סטיקרים. אני מכיר כמה כאלה ששמו דגלים כל שנה ונעלמו להם לארצות הניכר. אהבת מולדת לא מסתכמת בתליית דגלים. סמלים כאלה, שייכים יותר לאלה שהם חסרי דימיון ויכולת הפשטה. בשבילי אהבת מולדת נמצאת בהוכחה שצעירים התנדבו ליחידות קרביות יותר מהרגיל דווקא אחרי מלחמת לבנון. בשבילי אהבת מולדת זה להשאר פה ולהכות בכל המושחתים עד תום, כדי שאפשר יהיה להנות ממזג אוויר מהטובים בעולם, חוף ים מלא חתיכות, הרים נחמדים, קיץ נהדר בירושלים, שגם חרדים לא מסוגלים להרוס את הכיף הזה.
 

B T1

New member
מישהו ענה ברדיו

כבר בשנה שעברה, שאפילו מערכת הביטחון את הדגלים מייבאת מ.. סין.
 

שלדר

New member
ויש כבר דגל דו צדדי....

צד אחד הדגל שלנו מהצד השני הדגל האמריקני ואנשים תולים על מכוניותיהם את הזוועה! בושה וחרפה!
 

odrie

New member
אני חושבת שמאז שהתחילו לתלות את שני הדגלים...

יצא לי החשק לתלות דגל...פלוס עוד כמה סיבות...
 

טוסקה

New member
"אהבת מולדת לא מסתכמת בתליית דגלים..." גם

אהבה בין גבר ואישה לא מסתכמת בקניית פרחים, או מתנה גם אם צנועה... כשאוהבים מישהו/משהו יש לעתים צורך לבטא את האהבה הזו. במחוות קטנות או גדולות. יש רצון לשתף באהבה גם אחרים. יש לעתים צורך להיות חלק מהאהבה. פרח לבת/בן הזוג - רמז לאהבה. תליית דגל המדינה - רמז לאהבה. מה רע בזה? ואם כבר רמז - אז נזכרתי בשירה של חוה אלברשטיין: מילים: חוה אלברשטיין לחן: עממי שעון נעצר לי זה רמז ראי שנשבר לי זה רמז נוצה קטנה על אדן החלון פרפר נתפס לי בוילון גשם ביום חמסין גאות ושפל הכל משל הכל סודות בלי פשר מה הנמשל ומה הקשר למה אני עדיין לא תופסת מיתר שפקע לי זה רמז נר שכבה לי זה רמז מכתב רשום חוזר אל השולח עציץ יבש פתאום פורח עורב שצורח מה הוא מבשר לי כוכב נופל וקשת בשמיים שחפים עפים על פני המים מה הם אומרים לי מה הם מספרים לי אבל רמז אחד כבר הבנתי לבד כבר הבנתי היטב לחיים סמוקות כמו אש פעימות חזקות של הלב חום וקור וצמרמורת לילות בלי שינה מה זה אומר אני כבר מבינה חלומות בהקיץ דמעות בלי סיבה מה זה אומר זה אומר אהבה.
 
אני מ'כפת לי אני

שישימו דגלים כמה שרוצים. אין בזה שום דבר רע. את מזכירה לי את הבעל שיוצא למסע קניות לאישתו לכפר על הבגידה שלו. אהבה לא מסתכמת לא בפרח ולא בדגלים. דגלים יותר או פחות הם לא מדד לאהבת מולדת. בכלל אין מה להשוות בין אהבת מולדת לאהבת בני אדם. אהבת מולדת שייכת לעולם האנכרוניסטי של דגלים ושל "השורה" ושל לנין. אהבת בני אדם היא עכשווית. תמיד תהיה עכשווית. כי בנפשינו היא.
 

טוסקה

New member
לא כל מתנה היא כדי לכפר על בגידה. ולא נטען

שאהבה מסתכמת בפרחים או בדגלים - אמרתי: רמז. רמז. סימן. אות. מחווה קטנה. זה טוב גם לנפש הפרטית וגם הלאומית.
 

B T1

New member
סליחה שאני מתקן... דגל מניפים...../images/Emo6.gif

דגל מניפים ולא תולים גם מחבלים לא תולים וחבל... אבל אם היו לפחות מניפים אותם לעזזאל....
 
הטעות שלי היא טעות מבית טוב

פעם הניפו נס ודגל במצעדים. היום תולים אותם לאורך ולרוחב הבניינים, או תוקעים אותם בחלונות של המכוניות. זה רק מראה את הירידה בחשיבות הדגל. אני בעד. לפעמים, כשדגל הופך לנס, הוא נהיה טוטם.
 

מיקאלה1

New member
הדגל בשבילי מסמל את החלק שלי

במדינה שלי, ההשתייכות שלי למדינה. ולמדינה שלי יש יום הולדת, ואני מנופפת בדגל קטן ועוד אזרחים מנופפים בדגלם וביחד נוצרת החגיגה. המדינה בנויה מאנשים שיתחלפו הן בשלטון והן בעם. אז את האנשים שבשלטון אפשר להחליף בשביל זה יש בחירות. אבל את המדינה אי אפשר להחליף. ולכן לדעתי אשים כמנהגי מדי שנה דגל במכונית ודגל בבית שמסמל את יום הולדת המדינה שלי בה נולדתי בה נולדו ילדי ונכדיי. זה לא יום הולדת של אולמרט או פרץ או קצב או הירשנזון והשורה ארוכה...... זהו יום הולדתה של מדינת ישראל מדינת היהודים
 
כל מילה נכונה מיקה

והדגל שאני מניפה אינו מסמל את אהבתי למולדת .ואהבתי למולדת אינה זקוקה לאישורים ולהוכחות.אני אוהבת אותה .נקודה.
 

מיקאלה1

New member
נכון פורפורית כמו שלא נחגוג לילד שלנו

יום הולדת כי הוא ילד רע. ילד לא בוחרים זה מה יש. מדינה גם לא בוחרים, נולדים אליה וגדלים בה ואוהבים אותה כי היא המדינה שלנו. יש כאלה שעוזבים לנכר וגם אוהבים את המדינה שנולדו בה מרחוק. וגם שם מניפים דגלי ארץ ישראל. אז כמו שלא נעניש את "הילד הרע" ולא נחגוג לו יום הולדת כך לא נעניש את המדינה ולא נחגוג לה יום הולדת. לא נניף לה דגלים. להיפך, יום קודם יש את יום הזכרון בו אנשים שיכלו ואיבדו את הילדים היקרים שלהם בשביל המדינה שאנו חיים בה אז אם כל כך הרבה בחורים נפלו למען המולדת אז כנראה שיש לנו מולדת. ויש סיבה להניף לכבודה דגל ישראל.
 

מיקאלה1

New member
והוספה יש הרבה שכן בחרו לעלות לארץ ישראל

לא רק אלה שנולדו בה. זו מדינת היהודים, אין לנו ארץ אחרת
 
את משמעות הדגל כסמל לאומי אנו יכולים

ללמוד מהאמריקאקים. אמש נוכחתי בקונצרט של תזמורת חטיבת ביניים בה הרופאה מנגנת בתזמורת בטרומבון. לא משהו מפוצץ, ורק כמה עשרות הורים וקרובי משפחה של הילדים המנגנים, וסבא אחד גאה מישראל. לפני הקונצרט כל הקהל והנגנים קמו על רגליהם, פנו לכיוון הדגל, יד ימינם על לוח לבם, ודקלמו את שבועת הדגל והאומה ברצינות רבה ובתום לב. היו שם מכל הצבעים והגזעים. הם עורכים את הטקס הזה בוקר בוקר לפני תחילת הלמודים. וחשבתי לעצמי איזו צעקה הייתה קמה בישראל לו היו מקיימים טקס כזה. אז אולי יש להם רוצחים סדרתיים, אלימות קשה בחלק מבתי הספר, והרבה הילי-בילי, אבל בנוגע לפאטריוטיות - יש לנו מה ללמוד מהם. [נדמה לי שכבר כתבתי דברים אלה בעבר....].
 

שרונהה

New member
אין ספק שכל אות וכל מחווה טובה לנפש

הפרטית והלאומית. טוב לבטא את המחווה. לי זה נותן אושר וגאווה שיש לנו מדינה, מקום בעולם הזה שהוא שלנו, לא עוד נדודים בין העמים, אלא מקום של קבע. זו בהחלט ארץ נהדרת
 
למעלה