darkshadow1
New member
במצב אופטימאלי זהות המפעיל אמורה להיות שקופה לנוסעים.
שיטת המכרזים הקיימת בארץ פשוט לא הגיונית- מצב שבו המציעות מתמודדות ביניהן גם על מפרט האוטובוסים הוא פשוט הזוי וגורם לחוסר אחידות נוראי ברמת השירות באזורי מכרז שונים.
במצב אופטימאלי זהות המפעיל אמורה להיות שקופה לנוסעים.רשות מטרופולינית אחת זה לא אומר שאין מכרזים ותחרות
אם כבר אז ההפך, בדרך כלל הרשות המטרופולינית לוקחת על עצמה את כלל המשימות הקשורות לתח"צ חוץ מההפעלה עצמה, ומוציאה חלקים שונים ברשת במכרזים לתפעול ע"י זכיינים(קבלני ביצוע). למעשה זה בערך מה שעושה בישראל "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית", רק שהיא נותנת לחברות האוטובוסים להיות יותר מקבלני ביצוע וגם לא מעט דברים נעשים עקום/באיטיות.
שיטת המכרזים הקיימת בארץ פשוט לא הגיונית- מצב שבו המציעות מתמודדות ביניהן גם על מפרט האוטובוסים הוא פשוט הזוי וגורם לחוסר אחידות נוראי ברמת השירות באזורי מכרז שונים.