מישהו יודע אם...

noamm

New member
מישהו יודע אם...

יש הבדלים גדולים בין פרייהנד לקווארק? ראיתי שהבסיס הוא אותו הדבר ושמי שמכיר את פרייהנד די קל לקלוט את קווארק. חוץ מזה כדאי למי שחושב לעבוד במה שקשור להוצאה לאור ועיתונות לעבור על גרסאות ממש ישנות של פריהנד ופוטושופ יש הרבה מקומות שחשבתי שהם מאוד מתקדמים שעדיין עובדים עם גרסאות כמו פריהנד 8 ופוטושופ 5.
 

jethro1

New member
הבדלים גדולים

פריהנד וקווארק הן שתי תוכנות שונות לחלוטין.שתיהן בעלות היגיון פנימי ושימוש שונים לחלוטין והדימיון היחיד בינהן הוא ששתיהן תוכנות וקטוריות. קווארק היא תוכנה להוצאה לאור. היא משמשת כמעין לוח אליו מייבאים חומרים שנעשו בתוכנות אחרות (כגון פוטושופ או פריהנד) שם מסדרים אותם ומכינים אותם לדפוס. ויש בה כמובן שימושי טקסט נרחבים ועוד פונקציות המיועדות להוצאה לאור. בדרך כלל קווארק אינה המקום ליצור חומרים. אמנם יש לה פונקציות גרפיות אך הם בסיסיות ומסורבלות מאוד. פריהנד, לעומת זאת, היא כלי ליצירה. אתה יוצר חומרים בפריהנד ומייבא אותם לקווארק. קל ללמוד את קווארק מפני שזו תוכנה מאוד בסיסית, כמעט פרימיטיבית. לא עבדתי על הגירסא האחרונה של קווארק (קווארק 6), אך ניחוש לא פרוע שלי אומר שלא הרבה השתנה. לגבי מקומות עבודה והגרסאות שהם עובדים עליהם, צריך להבין שהכל עניין של צורך וכמובן מחיר. חוץ מזה שפריהנד 8 היא תוכנה נהדרת ואני לפעמים מעדיף לעבוד אותה יותר מאשר הגרסאות המתקדמות יותר.
 
למעלה