אוקיי! עידכנתי כמה תחנות תפעוליות בדרום עכשיו ב-OSP
מישהו יודע איפה יש תחנות תפעוליות במסילת הנגב ומסילת כרמיאל?
אני מדבר על המסילה בין אשקלון לגבעות גורל (צפונית לבאר שבע) ועל המסילה בין נעמן לכרמיאל? האם בתחנות הללו יש מסילה שלישית או שיש רק מפלגים בין המסילות הלוך ושוב? ואיפה מתוכננות להיות תחנות תפעוליות בין הוד השרון למחלף שמריהו מזרח? הוד השרון תהיה תחנה תפעולית?
אוקיי! עידכנתי כמה תחנות תפעוליות בדרום עכשיו ב-OSP
התחנות שעידכנתי, על פי מה שניתן לראות מהלוויין של Google:
במסילת הנגב:
- תחנה תפעולית בצומת שקמה שליד מבקיעים.
לאורך צומת שקמה בו מתחברת השלוחה לתחנת הכוח של אשקלון וכן מסילת חלץ, יש שני "איקסים" של מפלגים עם הבדל של כקילומטר ביניהם, ולכן זוהי תחנה תפעולית. קוראים לזה "מעבור - Cross" למיטב ידיעתי.
מה שהוספתי - השלמת האיקסים משני הכיוונים שהיו רק מפלגים בודד.
- תחנה תפעולית גבים, דרומית לשדרות.
יש שם עקלתון שמתפצל והמסילה וחוזר אליה, כלומר מסילה שלישית, ומהעקלתון ממשיכים לשני הצדדים מסילות קצרות ללא מוצא עם אוטם מסילה כמו בכל התחנות התפעוליות בארץ. אשמח להסבר מה המטרה של המסילות. בנוסף, בין זוג המסילות הראשיות יש בשני קצוות התחנה התפעולית מעבורים (לא בצורת איקס אלא מפלג שיוצא מאחת לשניה וחוזר)
מה שהוספתי - כל מה שמתואר כאן: עקלתון, מסילות קצה קצרות ושני מעבורים.
- תחנת נוסעים תפעולית נתיבות.
בתחנה יש ארבעה רציפי נוסעים, כלומר יש ארבע מסילות, וכן מהמסילות הקיצוניות יוצאות שוב המסילות התמוהות ללא מוצא. מה שהיה חסר במפה זה מעבורים מלאים מהסוג שיש בתחנה התפעולית גבים. במפה היה רק מפלג אחד מצפון לתחנה. אגב, רציפים 1 ו-4, שני הקיצוניים - בשימוש דליל מאוד: בשעות הבוקר המוקדמות יש שתי רכבות שמתחילות מנתיבות צפונה ולא מבאר שבע, אחת בכל רציף - ב-4:52 (רציף 4) וב-5:22 (רציף 1). בנוסף - שתי הרכבות האחרונות ביום מהוד השרון שמגיעות ב-00:01 וב-01:01 מסיימות בנתיבות ולא בבאר שבע. על פי אתר הרכבת הם מסיימות ברציף 0. נראה לי שהתכוונו לרציפים 1 ו-4.
- תחנת נוסעים תפעולית אופקים.
בתחנה יש שלושה רציפי נוסעים, כלומר יש שלוש מסילות, ומהמסילה הקיצונית יש שוב את קצוות המסילה משני הכיוונים. בשתי היציאות מהתחנה יש מעבורים מהסוג של גבים ונתיבות.
מה שהוספתי - מסילות קצרות ללא מוצא ושני מעבורים.
אגב, למיטב ידיעתי - רציף 3 לא פעיל כי אין בו צורך כרגע.
כמו כן הוספתי מעבור כזה בין המסילות מיד לאחר מחלף הרכבות בגבעות גורל עם הקו הראשי.
הארכתי את החיבור של מסילת הנגב לקו הראשי לכיוון כביש 40 כי הוא היה שגוי, והוספתי מעבור בין שתי המסילות הראשיות של בקו הראשי ממש מתחת לכביש (עוקף באר שבע).
עוד בקו הראשי לבאר שבע:
- תחנה תפעולית אחוזם - מה שהצלחתי לזהות זה עקלתון וחיבור שלו לשתי המסילות, ואת זה הוספתי.
- תחנה תפעולית להבים - כמה ק"מ מדרום לתחנת הנוסעים. אותו מבנה כמו תחנה תפעולית אחוזם - זה מה שהצלחתי לזהות.
זה מה שהספקתי, הכל על פי הלוויין של גוגל, שהוא לא כל כך ברור. זה יעלה מן הסתם בימים הקרובים לרשת.