מישהו יודע איך...

elad zagman

New member
מישהו יודע איך...

לעשות את הצ'ולנט [או החמין] כך שיהיה קרמי ולא מיימי מידי?תודה
 

סימונה 5

New member
חמין של שרי אנסקי - מומלץ

חמין של שרי אנסקי, נוסה בהצלחה מאת: חנהפו 24/12/02 | 14:26 כך אמרו האוכלים. הכמות ל-7-6 סועדים 2 כוסות שעועית לבנה קטנה 1 בצל חצוי וחתוך לרצועות 4 עצמות בקר עם מח 1.5-1 קג בשר שריר, שפונדרה חזה או צואר של כבש או כרעיים של אווז תפו"א קלופים וחצויים כמספר הסועדים 6 ביצים 1 בצל שלם עם הקליפה מעיים ממולאים חומרים לקציצת לחם ושקית אורז 3 בצלים קצוצים 300גר´ בשר טחון (לא הכרחי) 1 כוס עלי פטרוזיליה או כוסברה קצוצים 2 כוסות אורז שטוף 1 ביצה טרופה 1/2 לחם לבן אחיד או 3/4 חלה לא ממש טריים 1/2 כוס קמח פלפל שחור מלח שמן להכנת קציצת הלחם והאורז: לטגן את הבצלים הקצוציםעד שיזהיבו, להוסיף את הבשר הטחון לטגן עוד כמה דקות ולתבל. - בתערובת הזו משתמשים פעמיים. מסירים את החלק הקשה מהלחם ומרטיבים במים וסוחטים מוסיפים מחצית מתערובת הבצל המטוגן ביצה טרופה ותבלינים וגם 2 כפות מהפטרוזיליה הקצוצה. מניחים לרבע שעה , צרים קציצות מגלגלים בקמח ומטגנים עד שישחימו משני הצדדים. לשקית האורז: בשקית מבד כותנה או בשקית קוקי שמים את האורז שארית תערובת הבצל, פטרוזיליה כפית מלח ופלפל שחור לפי הטעם אם משתמשים בשקית קוקי יש להוסיף מים לאורז, בשקית בד- אין צורך קושרים את השקית במקום הגבוה ב-2 אצבעות מגובה האורז כדי לתת לאורז מקום לתפוח. החמין: לנגב את הבשר שיכול להיות בחתיכה אחת או בקוביות לטגן את הבשר מכל הצדדים עד שמשחים,להוציא מהסיר. לטגן את רצועות הבצל, מוסיפים את השעועית מסוננת, מלח ופלפל שחור, בין השעועית דוחפים את העצמות מוסיפים את הבצל השלם, מעל מניחים את הבשר ושוב תיבול מעל מסדרים את שקית האורז מעיים השכבה העליונה היא של קציצות הלחם,תפו"א וביציםממלאים במים שיגיעו עד לגובה אמצע הקציצות ומרתיחים, מבשלים על אש קטנה 20 דקות,מתקנים תיבול ואם יש צורך מוסיפים עוד מים רותחים ולתנור או לפלטה .
 

hornk

New member
ת'כלס, הקטניות והזמן אמורים לעשות

את העבודה. אם למרות זאת אתה מחזיק במתכון שלא יוצא סמיך דרך טובה להסמכה היא להוסיף מעט(נניח 3-4 כפות לסיר) קמח מטוגן עד השחמה לתבשיל בהתחלה(בערב). אני הייתי מחליף מתכון במקומך - יש המון בפורום, רק להריץ חיפוש.
 
חמין ללא מים:

חשוב מאוד לשים את כל מצרכי החמין בסיר לסדר יפה שכבות שכבות קודם חומוס/שעועית אח"R בשר /עצמות תפו"א ובצים אם אתה רוצה אפשר לשים שקית קוקי עם אורז ושקית קוקי עם חיטה - יוצא מיליון דולר ממלא מים עד למעלה תיבול כמובן איך שאתם אוהבים בשל את החמין על הגז לערך שעה שעה וחצי ואז ישר לפלטה של שבת לפחות 18 שעות !!!! כן כן זה לא מוגזם אני שמה מ6 בערב עד 12 בצהריים למחרת לערך אל תוסיף מים בלילה ותכסה היטב בשמיכה או מגבת כל משך הבישול בהצלחה
 

dana 2222

New member
ממלאים מים רק עד גובה תכולת הסיר

וברדע שהמים רותחים מעבירים לפלטת-שבת ל-12 שעות,ה זמן די ממושך כדי שלא ישארו מים מיותרים. לדעתי זה היה זמן קצר מדי שלא הספיקו להספג המים,כלומר: שאחרי כסוי התבשיל שבסיר ,בכמות גדולה מדי במים, ובבישול פלטה של -6 5 שעות בלבד, תמיד ישארו עדין מים בסיר,אם שמים הרבה מים בסיר, להשאיר לפחות ל-12 שעות על הפלטה.
 
למעלה