מירורלס בבקשה עזרה

dana050

New member
מירורלס בבקשה עזרה

כתבתי לפני כמה ימים על הרצון להחליף את ה450D שיש לי במצלמה אחרת עד היום רציתי DSLR אבל אני מתחילה לחשוב על להיכנס לעולם המירורלס העדשה שברשותי היא רק הטמרון 17-50 אז פחות כואב לי להתחיל את סט העדשות שלי מחדש.
אני לא מבינה כלום בעולם המירורלס מה החסרונות? האם העדשות יתנו לי אותו מענה כמו העדשות הרגילות (מאקרו,צמצם פתוח,עומק שדה,צבעים טובים,חדות)אני טסה עוד יומיים והייתי שמחה לקנות מצלמה לפני בבקשה תעזרו לי לגבי ההתלבטות בין DSLR למירורלס (אני נותה יותר למירורלס אבל היא מרגישה לי מצחיק ביד וקשה לי לעשות את הסוויץ שמצלמה קטנה יכולה להיות איכותית)ולדגמים מומלצים של מירורלס.
התקציב הוא 4000 שקל.
בבקשה אני רוצה לקנות מחר.
 

steiff

New member
מירורלס מול DSLR

גודל חיישן: מירורלס מגיעה בשני טעמים. פוג׳י וסוני מגיעות עם חיישן APS-c באותו גודל כמו DSLR (קרופ פקטור 1.5). אולימפוס ופנסוניק מגיעות עם חיישן m43 (קרופ פקטור 2). לחיישן m43 יש לכן רגישות קצת פחות גבוהה לאור (יותר רעש ב-ISO גבוה) ועומק שדה קצת יותר גבוה. לא משהו שצריך להפריע עבור מרבית השימושים.

מהירות פוקוס: מירורלס ממקדת קצת יותר לאט. עבור מרבית השימושים זה כמעט לא מורגש.

מימדים: מירורלס יותר קטנה וקלה, במיוחד m43.

מבחר עדשות: ל-DSLR יתרון, אבל למשתמשי מירורלס יש מבחר מספק כמעט לכל צורך. העדשות של המירורלס קצת יותר קטנות וקלות. ל-DSLR יש מבחר גדול יותר של עדשות ״מהירות״.

איכות תמונה: אין הבדל.
 

dana050

New member
מאקרו

האם אני יכולה להגיע לרמת מאקרו עם מירורלס כמו עם DSLR?
לא הבנתי את עניין העומק שדה- עומק שדה גבוה הכוונה ליותר/פחות טשטוש בדרך כלל זה תלוי עדשה.
אשמח לקבל דגמים ממומלצים- נראה לי עם החיישן הגדול.
 

bulb

New member
יש עדשות מאקרו איכותיות למירורלס. ה-60mm של

אולימפוס, לדוגמא, נחשבת לאיכותית.
http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=5214&review=Olympus+60mm+f/2.8+macro

דרך אגב, לצילומי מאקרו אני משתמש ב-extension tube (עם חיבורים אלקטרוניים). זה מאפשר צילומי מאקרו עם עדשות רגילות (זום או פריים) ואיכות התמונה טובה מאוד.
האפשרות לשלב בין מספר טבעות בעובי שונה פותח עולם חדש בצילומי מאקרו וזה זול מעדשת מאקרו יעודית.
 

steiff

New member
דגמים מומלצים

״עם החיישן הגדול״ משאיר אותך עם סוני ופוג׳י.
פוג׳י X-T1 מצלמה פנטסטית אבל קצת מעל התקציב שלך. המצלמה לבד עולה 1300 דולר, ועם עדשת 18-55 (עדשה מצויינת דרך אגב) כבר תעלה 1600 דולר.
הדגם הקודם X-E2 ממקד קצת יותר לאט אבל גם הוא אפשרות סבירה. התפעול שלו קצת פחות נוח מבחינת מיקום המתגים על המצלמה.
היתרון הגדול של פוג׳י זה איכות העדשות ואיכות החיישן. רזולוציה ״רק״ 16 מ׳פ אבל איכות תמונה מעולה. קח בחשבון שעדשות ה״פריים״ של פוג׳י עולות בין 800-1000 דולר לעדשה. לטעמי הן שוות את מחירן בזכות האיכות הגבוהה.

סוני 6000 זו אפשרות לא רעה. לחלופין NEX6 או NEX7 שהם דגמים קצת יותר ישנים. העדשות של סוני הן mixed bag. יש טובות יותר ויש פחות. אני מניח שהחבילה תהיה זולה יחסית לפוג׳י והאיכות בסך הכל מספקת למרבית הצרכים.
 

bulb

New member
יש גם (חוסר) טעם שלישי: ניקון V/J1

מבחינת מהירות פוקוס, יש מספר דגמי מירורלס עם יכולת מיקוד מהירה מאוד וכל עוד לא עוסקים בצילום ספורט, רוב הדגמים יספקו מהירות מיקוד סבירה לפחות (למעט כמה דגמים עם פוקוס עצל במיוחד כמו ה-X-E1 הוותיקה).
מבחינת מבחר עדשות, ל-m43 יש מבחר רחב מאוד המכסה את כל הטווח, למעט עדשות טלפוטו עם צמצם פתוח (יש עדשות 43, אבל הן איטיות יחסית, כבדות ויקרות. חלקן אף נדירות כמו ה-150F2 של אולימפוס).
לדעתי הבחירה צריכה להיות לא בין מירורלס לבין DSLR, אלא בחירה במצלמה המתאימה לדרישות הצלם.
זו כמו להגיד "אני מתלבט בין אוטו 1600 לאוטו 2000", כשבשני נפחי המנוע יש דגמי מנועים שונים עם טכנולוגי שונה, הספקים שונים, טווח טיפולים שונה ועוד הבדלים שלוא דווקא קשורים לנפח המנוע.
אבל זו מן הסתם מלחמה אבודה (;
 

bulb

New member
מבחינת איכות תמונה אולי אין הבדל, אבל לכל

מצלמה + עדשה יש את הגוון שלה (לא בהכרח קשור לאיכות).
אני אוהב את פלט ה-JPEG של ה-GX1, למרות הנטיה לצבעים מעט קרים ועודף saturation במקרים מסוימים.
תמונות לדוגמא של ה-GX1 עם עדשת אולימפוס 45mm F1.8:
https://www.flickr.com/photos/49268724@N05/sets/72157644208915357/

לפוג'י X-E1, לעומת זאת, יש פלט המזכיר מצלמות פילם (גם בפורמט STD, בלי להיכנס לprovia והאפשרויות האחרות שפחות אהבתי).
 
בתקציב שלך אפשר לרכוש...

סוני NEX 6 או A6000 עם עדשת 16-50 (גופים איכותיים, עדשה קצת צולעת).
פוג'י X-E1 עם עדשת 18-55 (עדשה איכותית, גוף קצת צולע).
פאנסוניק GX7 עם עדשת 14-42 או 20 מ"מ (גוף איכותי, העדשה השניה מצוינת אבל אורך המוקד שלה קבוע).
אולימפוס E-M10 עם עדשת 14-42 (גוף איכותי, עדשה סבירה).

כל האפשרויות האלה עולות על ה-450D שלך. עדשות לא חסרות, אבל הטובות שבהן יקרות. אין במירורלס מציאות כמו הטמרון שלך. אני חושב שההבדל בגודל החיישן בין APS-C למיקרו 4/3 בטל בששים לעומת ההבדלים באיכות העדשות. רוב העדשות של סוני נחותות ביחס למקבילות שלהן בשתי המערכות האחרות ולכן זאת מערכת פחות מעניינת לדעתי.

במקומך הייתי בוחר בפאנסוניק GX7 עם עדשת 20 מ"מ ומוסיף זום 14-42 משומש במחיר אפסי.
 
למעלה