מיקום המטען של טסלה בעזריאלי מוטעה בעיניי.

Ccyclist

Well-known member
בנוסף לכתבות בעיתונות ראיתי באתר הטעינה שהעמדה המהירה בעזריאלי נפתחה אתמול. https://supercharge.info/map

לדעתי המיקום גרוע ביותר כמיקום יחיד במרכז ולא אופייני לנקודות טעינה בינעירוניות.

המקומות הנכונים לעמדות טעינה במרכז לדעתי הן בקרבת שני סניפי האיקאה, סניף נתניה שעל כביש 2 וסניף רשל"צ שליד כביש 4 ו 431 וכן נקודת טעינה בסמוך למחלף בן שמן על כבישים 1+6 ונקודה בסמיכות למחלפים קסם - חורשים - אייל (6 / 531 / 5).

אמנם לא שורפים חשמל בפקקים כפי שקורה עם דלק, אבל אני לא מבין למה צריך לחייב נהגים ממחוץ למרכז שרוצים לטעון לפנימשהם חוצים את המרכז או מבקרים באחד מפרבריו לעמוד בפקקי האיילון ולהגיע עד לצומת של המדינה בעזריאלי. עמדות טעינה שונות מתחנות דלק בכך שהן לא נחוצות ביום-יום אלא רק בנסיעות בינעירוניות ארוכות. ככאלו הן צריכות להיות במקומות שמתאימים לכך, לא במקומות שמאריכים את זמן הנסיעה. הטעינה עצמה אינה מאריכה את הנסיעה בהשוואה לעצירת התרעננות רגילה כי עד שמתפנים ושותים או אוכלים משהו צריך לחזור לרכב. ברוב הנסיעות שעשיתי ביצעתי גם עצירת התרעננות שלא למטרת טעינה בגלל האילוצים הביולוגיים של נסיעה ארוכה.

אני חושב שבנוסף למיקומים הנוספים המתוכננים לחיפה, באר שבע ואילת יש צורך ב 2-3 מיקומים בצפון (עפולה, טבריה, אצבע הגליל) וכן במלונות ים המלח ומיקום או שניים בירושלים רבתי בגלל הטופוגרפיה.

חזרתי לאנגליה בתחילת מרץ אז הקילומטראז' שלי כולל 4 מסעות של 2,500 ק"מ בטסלה. בחזור האחרון פתחו מטען חדש 70 ק"מ מדרום לבורדו Bordeaux בצרפת שאיפשר לא לטעון בעמדה שעל כביש הטבעת המזרחי העמוס שלה. מיקומים בינעירוניים מקלים על נסיעות ארוכות בהשוואה למיקומים שמחייבים השתרכות בפקקים.
 

boriska1

Member
אני מניח שלרוב הקוראים לא אכפת איפה טסלה מיקמה את תחנות הטעינה שלה, להנחתי אין כאן רבים שיש להם טסלה. (אולי אני טועה, ואולי לא).
אבל אם כבר העלית את הנושא, אני מתבונן בהשתאות על קצב כניסת מכוניות חשמל לשוק. זה דומה מאוד לכניסת טלפונים סלולארים ברבע האחרון של המאה הקודמת.
אלא שאנחנו בסוף הרבעון הראשון של המאה ה21, הקצב הרבה יותר גדול, והזרימה הרבה יותר עוצמתית. בסופו של דבר נקנה מכונית לפי חוות דעת בזאפ, או באמזון, בדיוק כפי שאנחנו קונים טלפונים. תהיינה לנו במכוניות מקבילות לאייפון, (טסלה לדוגמא), ב4-5 אלף ש"ח, תהיינה מקבילות לסמסונג ב3-4 אלף, ויהיו מוצרים סינים, כגון שיאומי
ב אלף - אלפיים ש"ח. וכמובן, הסינים יהיו "על המפה" לא פחות מאשר בסלוראר. אבל הרבה יותר כסף.
החברות הגרמניות(ואולי גם האחרות), הצהירו שלא יפתחו יותר מנועי בעירה, ישכללו בשוליים את אלה שיש, רק מחזק את דעתי.
לדעתי הצנועה, הפיתוח העתידי, זה מנוע בעירה קטן מאוד, יעיל מאוד, שקט מאוד, שיטעין את המצברים 24 שעות ביממה. ראיתי ברשת שעובדים על זה חזק. אמנם ממבט
ראשון זה נראה נוגד את חוק שימור האנרגיה, אבל אנחנו מדברים על שיפור יעילות.
ובשוליים: אני, הקטן, הבא לקנות אוטו משומש, פותח את מכסה המנוע ומבקש לראות איפה הדיסטיביוטור ואיפה הקרבורטור, אומרים לי שאין, אני חושב שעובדים עלי. אבל גם אני התקדמתי, כבר לא מחפש את הקלאצ".
 

Ccyclist

Well-known member
אני מניח שלרוב הקוראים לא אכפת איפה טסלה מיקמה את תחנות הטעינה שלה, להנחתי אין כאן רבים שיש להם טסלה. (אולי אני טועה, ואולי לא).
אבל אם כבר העלית את הנושא, אני מתבונן בהשתאות על קצב כניסת מכוניות חשמל לשוק. זה דומה מאוד לכניסת טלפונים סלולארים ברבע האחרון של המאה הקודמת.
אלא שאנחנו בסוף הרבעון הראשון של המאה ה21, הקצב הרבה יותר גדול, והזרימה הרבה יותר עוצמתית. בסופו של דבר נקנה מכונית לפי חוות דעת בזאפ, או באמזון, בדיוק כפי שאנחנו קונים טלפונים. תהיינה לנו במכוניות מקבילות לאייפון, (טסלה לדוגמא), ב4-5 אלף ש"ח, תהיינה מקבילות לסמסונג ב3-4 אלף, ויהיו מוצרים סינים, כגון שיאומי
ב אלף - אלפיים ש"ח. וכמובן, הסינים יהיו "על המפה" לא פחות מאשר בסלוראר. אבל הרבה יותר כסף.
החברות הגרמניות(ואולי גם האחרות), הצהירו שלא יפתחו יותר מנועי בעירה, ישכללו בשוליים את אלה שיש, רק מחזק את דעתי.
לדעתי הצנועה, הפיתוח העתידי, זה מנוע בעירה קטן מאוד, יעיל מאוד, שקט מאוד, שיטעין את המצברים 24 שעות ביממה. ראיתי ברשת שעובדים על זה חזק. אמנם ממבט
ראשון זה נראה נוגד את חוק שימור האנרגיה, אבל אנחנו מדברים על שיפור יעילות.
ובשוליים: אני, הקטן, הבא לקנות אוטו משומש, פותח את מכסה המנוע ומבקש לראות איפה הדיסטיביוטור ואיפה הקרבורטור, אומרים לי שאין, אני חושב שעובדים עלי. אבל גם אני התקדמתי, כבר לא מחפש את הקלאצ".

הנה תא המטען הקדמי. יש פקק לנוזל לניקוי השמשות, שהוא הנוזל היחיד שצריך להחליף.

אני גר בחו"ל ויש לי מודל 3 מאמצע 2019. ביום-יום אני מטעין ל 60% או 300 ק"מ בלבד וזה מספיק לנסיעות מקומיות ונסיעות הלוך חזור לערים שנמצאות שעה ממני. עשיתי פעם נסיעה של שעתיים וחצי לכיוון בלי להטעין (טכנית: עצרתי במטען ל 5 דקות בחזור אבל הניווט אמר שאחזור הביתה עם מעל 20% אז הפסקתי לטעון, הרעיון היה לראות איך כל העסק של המטען). באנגליה יש לי בית פרטי ובספרד יש לי חנייה תת קרקעית פרטית. כל בוקר אני קם עם סוללה מלאה לאן שהגדרתי בין אם 60% או 90%. תחנות דלק אני רואה כשאני מנקה את הרכב או כשצריך התרעננות בדרכים. יש מספר עמדות הטענה שמותקנות ליד תתנות דלק בתחנות שירות אבל יש כאלו שמותקנות ליד מלונות דרכים וליד קניונים. תחנות טעינה אני רואה רק במסעות ארוכים של פעם בכמה חודשים. חזרה למילוי נוזלים פעם בשבועיים תהיה נסיגה משמעותית מבחינתי.

הרעיון של גנרטור דיזל שפועל באופן קבוע ומייצר חשמל קיים ברכבות. המונח הטכני הוא DEMU - Diesel electric multiple unit. להבנתי ברכבת כזו יש מנועים חשמליים רבים בחוגונים (יחידות מתחת לקרונות הכוללות את הגלגלים) כאשר החשמל מיוצר בגנרטור מרכזי אחד. באירופה רכבות דיזל משמשות בקווים פחות עמוסים שלא הצדיקו חישמול.
 

קבצים מצורפים

  • 20210209_161142.jpg
    20210209_161142.jpg
    1.3 MB · צפיות: 2
למעלה