מיצ"ב: ממוצע לכיתות ה - 59.2; לכיתות ח - 44.1

shira shira

New member
מיצ"ב: ממוצע לכיתות ה - 59.2; לכיתות ח - 44.1

מתוך העיתונות: "שוב נתונים לא מחמיאים לתלמידי ישראל במבחני המיצ"ב: במבחן במתמטיקה הממוצע בכיתות ה' הוא 59.2, ובכיתות ח' 44.1." והתירוצים - מכאן ועד הודעה חדשה! אי אפשר להרגע, כפי ששרת החינוך מציעה, מהציונים של היסודי ולהתמקד רק בחטיבות הביניים. הפערים וחוסר ההבנה שנבנים ביסודי יוצאים לידי ביטוי בחטיבה. צריך ללמד מתמטיקה נכון מההתחלה!
 
שמעתי את ראש המדור להערכה

היא טוענת שזה בגלל שביתת המורים. אני לא מבין את הקשר הישיר... אולי אתם יודעים להסביר?
 

shira shira

New member
ועכשיו שרת החינוך מאשימה את המורים בחטיבה

שלא מגיעים להשתלמויות. אין ספק שהשתלמויות מורים חשובות, אבל שוב זה נשמע כמו תרוץ זול. השינוי צריך להיות בסיסי ולהתחיל ביסודי. אי אפשר לבנות בניין על יסודות רעועים.
 

3תיתי

New member
לעומת זאת, נערה בי"ב

בתכנית הבוקר של ערוץ 2, טענה שאינה מבינה איך מקבלים ציונים כאלה, כשהמורים יושבים ונותנים את התשובות בעת הבחינה. אם זו האמת, איך נכשלים?
 

shira shira

New member
ונער מ-ט' אמר שבבית-ספר אין מספיק משמעת ולכן

לא לומדים! משיחות לא מייצגות עם בני נוער, הבנתי שאווירה אלימה בחטיבות הביניים, מקשה על ההתרכזות בלימודים. המורות מצידן לא עושות הרבה ובעיקר מתעלמות. אז כשיש לנו בסיס מתמטי לא טוב ומשמעת בעייתית - קשה ללמד (גם אם המורים גאונים והשתתפו בכל ההשתלמויות בעולם). מה עושים?
 
קוראים את "בחזרה לאלף בית"

דורשים ממשרד החינוך סילוק המפריעים מבית הספר למסגרות מתאימות וגם להן נותנים כלי התמודדות, החל בענישה ברורה ומקצועית וכלה בטיפולים מיוחדים לאותם ילדים (ולהוריהם).הספר מציע פתרונות הגיוניים וישימים. צריך ללחוץ על משרד החינוך ליישום עקרונותיו.
 

3תיתי

New member
דוקא התנסינו בחטיבת ביניים טובה

עם טיפול מאד קפדני בנושאי משמעת. ורמת הלימודים בהתאם. אני חושבת שהבעיה מתחילה בחוסר סמכות של המורים. אסור להם להעניש. איך הם אמורים להתמודד עם הפרעות? אנחנו שילמנו כסף כדי להעסיק מישהו שיפטרל במסדרונות, להשיב אל הצאן כבשים טועות (שהחליטו להבריז), ולטפל בבעיות משמעת. מישהו עם כריזמה ומבט סמכותי. זה ממש עזר! ילדי חש בטוח בחטיבה (לעומת בכורי). יש דרך להתמודד, אבל כל פעם משנים את חומר הלימודים. הבנתי שיש בעיה מיוחדת בגאומטריה. אינני יודעת מהי.
 
למעלה