מיסוי שכר

i c u 2

New member
מיסוי שכר

היי,
שכר מבוטח של 10600, הפקדות 6+6+8.33
קה"ש הפקדות 5+5.
קיים שכר לא מבוטח של כ-2000 ש"ח בחודש.

להבנתי, אם אפקיד על אותם 2000 ש"ח לקופ"ג עצמאי אקבל הטבת מס רק בגובה המס השולי {21%} , נכון?
או שמא בגלל שאני עמית מוטב אני אמור לקבל משהו מעבר לכך?
תודה
 
יש שתי הטבות ניכוי וזיכוי.

הטבת המס מסוג הזיכוי (5% משכר לא מבוטח) היא 35%.
הטבת המס מסוג ניכוי (מקסימום 11% משכר לא מבוטח) היא בגובה המס השולי. 21% במקרה שלך.

ראה מידע כאן.

תוכל להיעזר במחשבון הבא.
 

i c u 2

New member
זה בדיוק העניין שלא הבנתי

המטרה שלי בסופו של דבר היא לקבל כמה שיותר הטבות מס {ניכוי וזיכוי}.
כרגע על ה 10600 אני מקבל את מלוא הטבת המס {מפקיד 6%} ולכן מנצל את מלוא ה 7308 ש"ח הטבת מס שניתן.
העניין הוא שלא הבנתי על מה אני אמור עוד להפריש כעצמאי לקופ"ג.
אם אני מפקיד על ה 2000 הנוספים לקופ"ג 5% , אני מקבל רק הטבה בגובה המס השולי {21%} .
על מה בדיוק אני אמור עוד להפקיד בשביל לקבל את הטבת ה 35% ?

גם עשיתי במחשבון של חילן {אשף הנטו} ולא הצלחתי להגיע לתובנה.
תודה
 
צריך להגדיר שרוצים את הטבת הזיכוי קודם.

אתה מגיש דוח שנתי או דרך התלוש ?
בדוח השנתי מזינים את הסכום בסעיף 71 ואם יש סכום נוסף מזינים אותו בסעיף 48 לטובת הטבת הניכוי.

אם לא מגדירים, הסדר הוא כזה :
7% ראשונים הטבת ניכוי.
5% הבאים הטבת זיכוי.
4% נוספים הטבת ניכוי.

אפשר להגדיר שרוצים ראשית את הטבת הזיכוי. כך אם מפקידים רק 5%, תקבל את הטבת הזיכוי.

מסבירים זאת כאן :

עמית מוטב
עמית מוטב יכול לבצע הפקדות בשיעור של עד 16% בגין ההכנסה הלא מבוטחת עד תקרת הכנסה מזכה של 8,600 ש"ח –הנמוך מביניהם. על הפקדות אלו יקבל הטבות מס בדמות ניכוי וזיכוי.
אופן קבלת הטבות המס הינו לפי הסדר הבא: ניכוי, זיכוי, ניכוי נוסף.
ניתן להפקיד עד 11% לצורך ניכוי בגין שכר ברוטו של עד 34,400 ש"ח בניכוי שכר מבוטח אך לא יותר מ- 8,600 ש"ח. אם השכר המבוטח עולה על 34,400 ש"ח, אזי העמית אינו זכאי לניכוי.

סכום הפקדה מקסימאלי לצורך הטבות מס
1. ניכוי – חישוב חודשי: 7%*8,600=602 ₪. חישוב שנתי: 8,600*7%*12= 7,224 ₪.
2. זיכוי - חישוב חודשי: 5%*8,600=430 ₪. חישוב שנתי: 8,600*5%*12=5,160 ₪.
3. ניכוי נוסף - חישוב חודשי: 4%*8,600=344 ₪. חישוב שנתי: 8,600*7%*12= 4,128 ₪.
סה"כ חישוב חודשי:16%*8,600=1,376 ₪. סה"כ חישוב שנתי: 12*16%*8,600= 16,512 ₪.
שווי הטבת המס
ניכוי - שווי הטבת המס תלוי במדרגת המס השולי בה נמצא העצמאי.
זיכוי - שיעור הזיכוי הינו 35% כך שהשווי המקסימאלי השנתי של הטבת המס הינו 5,160*35%=1,806 ₪. כלומר, על הפקדה של 5,160 ₪ נקבל החזר/זיכוי של 1,806 ₪.
 

i c u 2

New member
דרך התלוש

בעבר, הייתי מפקיד רק 5% מהשכר הלא מבוטח ואת אישור ההפקדה הייתי מעביר לחשבת השכר והיא הייתה מכניסה לי את זה לתלוש...
ובסימולטור של חילן ניתן להגדיר את זה איך שהוא?
תודה
 
למעלה