מילות יחס

  • פותח הנושא lezo
  • פורסם בתאריך

lezo

New member
מילות יחס

עוד דבר את מילות יחס - כמו: אה די וכו', לפי הנהוג בלאדינו יש להפריד ממילה הבאה. למשל: אה טודוס לוס אמיגוס - ולא אטודוס לוס אמיגוס. די מי אמיגה - ולא דמה אמיגה...
 

Sarika

New member
../images/Emo51.gif אליעזר...

זה ממש נפלא שמידי פעם אתה מעביר לנו שיעור בכתיבה נכונה, מאד משתדלת לעקוב אחרי ההסברים וליישמם.
 

lezo

New member
אני רואה שזה תורם - ואני שמח

לפני כמה שנים איש מאיתנו לא היה חולם שעוד יהיה פורום כזה...
 

lezo

New member
דבר נוסף

גם את כינויי גוף מושאים ישירים (אותי, אותך וכו') ועקיפים (לי לך לו וכו') יש לכתוב כמילים נפרדות. טי קונוסקו, מי דישו, לה קירו, מוס ב'ינו, ליס קונטי וכו'
 

מטיקה

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif

נו אינטיידי טודו אמה משתדלת אמבזר אמפוקו!!!!!
 

lezo

New member
תיקון קטן

אלא אם כן כינויי גוף מושאים באים אחרי הפועל - שאז הם נטפלים לו בסוף והופכים להיות חלק בלתי נפרד הימנו. דוגאמאות: אב'לאמי אין לאדינו פארה קי טי אינטיינדה דיגאלי אה טו פאדרי קי ייאה אינפאסייו קון סו טוטון קונטארליס אה איסטוס פיטיז'וס איס טיימפו פידרידו אי סימיז'אנטי
 
למעלה