מייקל מורקוק ופנטזיה

brunoflexe

New member
מייקל מורקוק ופנטזיה

השלום והברכה. קראתי כארבעה ספרים של מייקל מורקוק, הווה אומר Corum , Song of the Black Sword, Stormbringer וגם את Hawkmoon. מאד אהבתי את סיגנון הפנטזיה שלו לעומת Hawkmoon שלא אהבתי בכלל. יש איזה הבדל בינהם, למרות ששטחית הם דומים. האם אתם מכירים ספרים אחרים שלו (באנגלית, כמובן) שממשיכים או לפחות באותו סגנון כמו שלושת הראשונים ?
 

MetalSinagouge

New member
גם בנושא:

יש אולי איזה מדריך כמו של אסימוב איך להתחיל לקרוא אותו? הסתכלתי בביבליוגרפיה שלו והתבלבלתי לגמרי, מצד אחד יש סדרה של "אלריק", שהספר הראשון כרונולוגית בה נכתב כמה שנים אחרי הספר הראשון מספרית
 

Y. Welis

New member
זו בעיה אמיתית. ערכתי חיפושים מקיפים

בזמנו ולא העלתי אתר אחד דפניטיבי. בעיקרון יש שתי דרכים - לקרוא לפי זמני הכתיבה, או לפי הסדר החדש שבכרכי 'הגיבור הנצחי', שיוצאים מדי כמה שנים. הסידרה החלה בתחילת שנות השבעים עם 2-3 נובלות קצרות, והלכה והתרחבה עם הזמן, בעיקר באמצע, משום שהסוף ('אבי סער') נכתב עוד ב-72'. לטעמי החלקים שנכתבו בתחילת שנות השבעים הם המהנים יותר. אלה מאחורים כבר חלשים יותר. יש גם שני רומאנים ארוכים ו'חיצוניים' על אלריק במלחמת העולם השניה.
 

Y. Welis

New member
מצאתי משהו בויקי - היסטורית ההדפסות של אלריק

http://en.wikipedia.org/wiki/Elric_of_Melnibon%C3%A9#Publishing_history שסוף-סוף מסבירה איך הכל התחיל ואיך הסיפורים התרחבו. מסתבר אגב ששני הספרים שיצאו בעברית, כוללים את *כל* סיפורי אלריק - 9 נובלטות וספר אחד ('אבי סער') שמורכב מ-4 נובלות - כפי שהתקיימו בשנת 1963 לערך. אחרי כן מורקוק החל להוסיף עוד ועוד סיפורים בין לבין, וכך הרחיב את הסידרה מהאמצע לעבר ההתחלה (בעיקר). הנובלטות הפכו לפרקים שסביבם 'נבנו' ספרים חדשים. סדר הספרים הנוכחי, בשני כרכי הסידרה 'הגיבור הנצחי': * Elric of Melniboné (1993; vt Elric: Song of the Black Sword 1997 US); Elric of Melniboné The Fortress of the Pearl The Sailor on the Seas of Fate The Dreaming City While the Gods Laugh The Singing Citadel * Stormbringer (1993; vt Elric: The Stealer of Souls 1998 US). The Sleeping Sorceress (aka The Vanishing Tower) The Revenge of the Rose The Stealer of Souls Kings in Darkness The Flamebringers (aka The Caravan of Forgotten Dreams) Stormbringer הסיפור השני בכרך השני (The Revenge of the Rose) הוא המאוחר ביותר - כמעט 30 שנה אחרי שמורקוק כתב את הראשון. בנוסף יש טרילגיה עצמאית חדשה של אלריק בתקופת מלחמת העולם השניה, וכן עיבוד קומיקס שקודם לכל מה שסופר בשני הכרכים הנ"ל (Elric: The Making of a Sorcerer).
 

MetalSinagouge

New member
תודה על העזרה!

אני חושב על באמת ללכת על איך שרשום באתר. חשבתי להתחיל לקרוא את הדברים שלו בסדר כרונולוגי, אבל מצד אחר אם הוא כמו פראצ'ט אני עלול להכניס את עצמי לכאוס. ננסה לפי הרשימה
 
למעלה