מיהו אלוהים האמיתי?

מיהו אלוהים האמיתי?

בהתחלה כשנברא האדם אלוהים "נפח נשמה באפיו", כלומר - פשוט נתן לו לנשום דרך האף. נשמה = נשימה. כשאלוהים ברא את אדם וחווה הוא יעד להם לטפח גן עדן שהיה פה על כדור הארץ ולא בשמיים. הוא נתן להם עבודה - לטפח את גן העדן, לשלוט על החיות ולמלא אותו באנשים ועוד ועוד. אבל, הם בגדו באלוהים, מי הסיט אותם? הנחש? ממתי נחש יכול לדבר? תסתכלו קצת על שיחה מעניינת שהיתה בספר איוב פרק א´. בין אלוהים לבין המלאכים אותם ברא, כשהצטרף עוד איזה מלאך אחד. עכשיו תגידו לי - מי אחראי לכל הרוע בעולם? אלוהים, או הבחירה שאדם וחווה עשו ושעולה לנו היום ביוקר, כשהיפנו גבם לאלוהים שדאג להם כל כך. כמובן, בני האדם אחראים למה שקורה בעולם ולא אלוהים. אז סליחה אבל האימרה - "אלוהים נתן ואלוהים לקח" לא בדיוק מתאימה, בכל אופן לא לי. גם האימרה: "ככה אלוהים רצה, שהם ימותו..." לא מתאימה לי ועוד איך לא מתאימה. אלוהים הוא אהבה, הוא שמחה, הוא מלמד אותנו לחיות בשלום, אבל ישנם הרבה אנשים שהופכים את המקרא למשהו אחר, מורכב ומסובך יותר ממה שהוא. למה? למה להרוס דבר פשוט ומקסים? המקרא הוא ספר פסיכולוגי לכל אדם ואם אתם רוצים אני יכולה גם לתת דוגמאות. למשל: אלוהים אמר לא תגנוב, לא תיקח שוחד. "שנאתי כל אורח שקר" אמר דויד המלך בתהלים. כלומר: כל סוג של שקר. אפילו שקר לבן. אז תגידו לי היום - מי לא משקר? לאלוהים יש מטרה - להחזיר את גן העדן לכדור הארץ (לא לשמיים). רוצים עוד הוכחות? תבקשו. אוהבת את כל בני האדם בעולם, הוא ברא את כולנו. ואני לא מדברת כאן על שמירת שבת כי "דרך ארץ קדמה לתורה".
 

galitay

New member
דעתי ...

אני ממש לא מאמין באלוהים והתנ"כ מלא בבולשיט על חטא ועונש, גלות וניצחון במלחמות אבל לפי דעתי כל אדם יכול לפתוח את התנ"כ ולגלות צורת חשיבה מאד יפה בנוגע לחיים בחברה, אתיקה, דרך חיים. כל אדם יכול לאמץ לו את הדברים שנראים לו הגיוניים וטובים, הוא אינו חייב להאמין באלוהים כדי לחשוב שיש בתנ"כ דברים נכונים על החיים. "שני שדיך כשני עופרים תאמי צביה: צוארך כמגדל השן עיניך ברכות בחשבון על שער בת רבים אפך כמגדל הלבנון צופה פני דמשק: ראשך עליך ככרמל ודלת ראשך כארגמן מלך אסור ברהטים: מה יפית ומה נעמת אהבה בתענוגים: זאת קומת דמתה לתמר ושדיך לאשכולות: אמרתי אעלה בתמר אחזה בסנסניו ויהיו נא שדיך כאשכולות הגפן וריח אפיך כתפוחים: וחכך כיין הטוב הולך לדודי למישרים דובב שפתי ישנים: אני לדודי ועלי תשוקתו" (שיר השירים)
 
אז מה לגבי ...

את יודעת, היה איזה פסוק שנכתב לפני כ - 3,000 שנה ובו נאמר: "אלוהים יושב על חוג הארץ". חוג = מעגל. אז לא היתה טכנולוגיה, אז מאיפה ידעו שכדור הארץ הוא עגול??? ומה לגבי כל התגליות הארכיאולוגיות שנתגלו, כמו למשל: מגילות ים המלח, שרידים מתקופת מצרים הקדומה. ומה לגבי כל הנבואות שמתגשמות בימינו אלה? גם אני הפסקתי להאמין בשלב מסוים, עד שחקרתי את המקרא וחשבתי: איך זה יכול להיות שהמוח שלנו הכל כך מורכב, שאפילו בתא הכי קטן שבו יש מיליארדי חדרים ואין סוף לתיאור, איך יכול להיות שנוצר מן הטבע? או איך זה שרק בני אדם יכולים ליצור דברים, וחיות לא? מאיפה היופי הזה שנקרא "יקום" הגיע? אפילו המדענים כיום בספק אם יש אלוהים.
 

galitay

New member
בחייך

"חוג = מעגל" העברית הייתה קיימת לפני 3000 שנה? אמרו במילים אלו חוג ולזה התכוונו לפני 3000 שנה ? ואולי חשבו שכדור הארץ הוא באמת מעגל ולא כדור ! האמינו שכדור הארץ שטוח.... "מגילות ים המלח, שרידים מתקופת מצרים הקדומה" - זה מוכיח שאלוהים קיים ? "הנבואות שמתגשמות בימינו אלה" - היו כל כך הרבה נבואות בטוח שחלק מהן התגשמו, אנשים ניחשו דברים, הייתה לך פעם נבואה, ראית את העתיד לכמה שניות? את מכירה בן אדם שהוא נביא היום? או שאלוהים הפסיק "לייצר" כאלה. "איך זה יכול להיות שהמוח שלנו הכל כך מורכב, שאפילו בתא הכי קטן שבו יש מיליארדי חדרים ואין סוף לתיאור, איך יכול להיות שנוצר מן הטבע?" יכול מאד להיות, זה תהליך של מיליארדי שנים זו האבולוציה. "איך זה שרק בני אדם יכולים ליצור דברים, וחיות לא?" - כי רק היצור שנקרא בן אנוש פיתח יכולת לדבר ורק באמצעות שיחה הוא התפתח כל כך. הרי האדם הקדמון לא ישב מול מחשב אלה צד עם אבנים ומקלות. "מאיפה היופי הזה שנקרא "יקום" הגיע? " זה בדיוק כמו לשאול מאיפה אלוהים הגיע, מי יצר אותו, למה הוא פה, כמה זמן הוא פה ? את יכולה לענות על השאלות האלה? אני משער שלא, אף אחד לא יכול...
 
כל אדם אכן יכול לאמץ לו את הדברים

הטובים, אבל הבעיה היא שלפעמים דברים הטובים בעיניך יכולים גם להזיק לזולת. בוא נדמיין שאנחנו נמצאים כעת בכביש, אם לא היו תמרורים מה יכול היה להיות? תוהו ובוהו. פגיעה פיזית גם בך וגם באחרים ואפילו גם נפשית. כך זה עם אמונה באלוהים, וכדי להאמין באלוהים צריך לפי דעתי קודם כל לרצות לראות דברים חדשים, כי אם אין את הרצון, אז שום דבר לא יעזור. לפעמים מה שטוב לך, יכול להזיק גם לך וגם לאחרים. ניקח למשל את ענין הסקס: סתם דוגמא, אל תיקח את זה אישית - סקס זה דבר מקובל כמעט על רוב האוכלוסייה, ולרוב הסקס יכול להיות גם יותר מבן זוג אחד - דבר שיכול להוביל למחלות למיניהן, עוגמת נפש לבחורות שנכנסות להיריון בלתי רצוי ועוד המון המון דברים שניתן לדבר עליהם. אין ספק שאנו מערכת הבנויה על חוקים מסוימים, אז למה שלא נפתח את הראש שלנו לדברים אחרים, למה שלא נקבל איזה דמות אחת שתפקח עיניה באהבה על כולם? ותאמין לי זה לא בדיוק מה שכולם מספרים על הדת. דת זה דבר מורכב, אין ספק שאני אשמח לשוחח איתך. צור קשר.
 

galitay

New member
בואי נחזור אחורה

מהי האמונה באלוהים ? אמונה בכח שהוא עצום, האמונה הזו פותרת לנו הרבה מאד בעיות בחיים. אם יש אלוהים אז לא צריך להתעמק בסיפור איך נוצר האדם. לא צריך להבין את משמעות החיים פה, כי אנחנו רק חולפים כאן לזמן קצר בדרכנו לגן עדן או לחילופין לגיהנום. כל עוד בן אדם מאמין באלוהים ואני מתכוון מאמין שהוא מסוגל לחולל ניסים ולעשות דברים שמעל להבנתנו, הוא מאמין שעליו לקיים מצוות על מנת לקבל את אותם דברים שלהם הוא חושק מאלוהים. הוא גם מאמין שאסור לקלל את אלוהים, והוא מאמין שמי שחוטא נענש ע"י אלוהים אבל זו אמונה שאי אפשר להוכיח אותה, אני מסוגל לעמוד ולקלל את אלוהים יום שלם ואף אחד לא ידרוס אותי או שום ברק לא יפגע בי, והדתי שלידי בהנחה שיסבול את מעשיי יטען שאלוהים "יחזיר" לי בעולם הבא. איזו מין תשובה זו? נקח עוד דוגמא, נניח שאף אחד לא היה ממציא את הרעיון של אמונה באלוהים כלשהו, הרי כשהאדם היה קוף אני לא מאמין שהוא האמין באלוהים (וזה די מוכח שבאנו מהקוף, מה אלוהים שתל שלדים של אדם קדמון?). ברגע שאף אחד לא מאמין באלוהים הוא כאילו ולא קיים. עצם האמונה בו מקיימת אותו. קחי ילד בן 7 שבא לאמא שלו ואומר לה שהוא ראה מפלצת מפחידה בחדר שלו. נגיד וזה היה אלוהים שבא לבחון את אותו הילד, ההורים היו מרגיעים אותו מכנחים אותו להבין שאין לו ממה לפחד ומבטלים את הקיום של אותה מפלצת. אף אחד בעולם לא ידע שהיא קיימת ואין דרך להוכיח אותה. יכול להיות שהיא שם ורק אותו הילד יכול לראות אותה אבל למה להאמין בה? למה להאמין במשהו שעושה לנו רק רע ?
 
שים לב למה שאמרתי בהתחלת

ההודעה שלי - אין גן עדן בשמים, ואלוהים לא מעניש אף אחד. האנשים הם אלה שעושים את הבעיות, הם אלה שיוצרים אותם ואחרי זה מתלוננים שאלוהים הוא האשם בכך.
 

galitay

New member
אז את רואה את האלוהים כדמות

שהיא רק חיובית, אם כן בהנחה זו, ילד דתי שכל חייו קיים את מצוות ה´ מבקש ממנו עמוק בליבו נעליים חדשות כי אלו לא נוחות לו. הבקשה לא תפגע בילד, לא תהפוך אותו לשחצן, לא תפגע במצבו הכלכלי (יש מספיק מילונים לכל הדוסים), בעצם נעליים חדשות רק יעשו טוב. אם כן למה אלוהים בוחר להתעלם מהבקשה הזו. רוצה עוד דוגמא, חזקה הרבה יותר ? אמא דתיה יושבת ליד מיטתו בבית החולים של בנה שנפגע בתנאות דרכים כי מישהו שנסע מולו היה שיכור. האמא מתפללת לשלומו של בנה אבל מה לעשות הוא נשאר צמח. למה ??? אלוהים היה עצבני כי יתוש כל שניה עקץ אותו ולא בא לו באותו הרגע לעזור. יש מיליוני דגמאות כאלה ! ואני לא צריך אפילו לפרט כי את מכירה אותן.
 
לגבי זה...

נכון שהחיים שלנו כעת קשים מאד, אבל כפי שאמרתי בזמן שאלוהים יתערב, לא יהיו יותר כל הדברים האלה. והזיכרון של אלוהים יותר טוב ממחשב, הוא לא ישכח את אלה שסבלו והתייסרו בעולמו האכזרי של מתנגדו, להיפך הוא יזכור אותם וישיב להם חיים טובים יותר כאן - על כדור הארץ. כי חיים אחרי המוות - אין אין אין.
 

galitay

New member
סבבה שיתערב כמה שבא לו

אם הוא רוצה להתעורר בעוד 168 שנה, זה מאורח מדי בשבילי, אני עוד צריך ללכת לבנק, לעבוד, להנות, להתחתן להתגרש, לקפוץ באנג´י, להתפטר, לבגוד פעם אחת, לצנוח, לעבוד על אנשים בטלפון, לצחוק עם חברים, לראות נופים מדהימים, להכיר עוד תרבויות, להצטרף לכת, להיות דמות לחיקוי, לכתוב ספר, לעשות אמבטיה של שמפניה, לברוח מהמשטרה, לצאת עם סלבריטאית, ליילד, לחתום אבטלה, להיות מושא לשמועות, להתעלף, להיות ניצב בסרט, לעשות קעקוע ועוד כל כך הרבה דברים ובסוף אני גם צריך למות, ואם אלוהים לא רוצה להתעורר אני לא יחכה לו אני יחיה את החיים שלי כמו שצריך ואם בדיוק ביום האחרון שלי הוא פתאום יקיץ משנתו הוא יראה שחייתי הכי טוב שיכולתי שכל יום הוא מיוחד בחיים שלי, שניצלתי את הזמן שניתן לי כאן, ושאני לא שם עליו .... ואני בטוח שהוא יעריך את זה ואם לא זה כולה היום האחרון שלי
 

נחתום

New member
ואני חשבתי

לא מבין... כל מה שרע זה מחוץ לשליטתו...אז הבחור הזה הוא סופי הוא בטח לא כל יכול, ידו לא בכל ויש דברים שהוא לא יצר, למעשה במבט כללי אני עלול לחשוב שאת הרוב הוא לא יצר,הוא אחראי רק לדברים הטובים? אם ככה הבחורצ´יק מס´ 2 ברשימה של למעלה מעין פרס כזה שרק מפסיד.אבל זה בסדר הוא מתכוון לטוב רק לא הולך לו אני לא מאשים אותו הוא צריך להתמודד עם כוחות גדולים ממנו.
 
וחוץ מזה...

האבולוציה מתקבלת על דעתם של כמה מדענים, עליהם בסופו של דבר להתייצב פנים מול פנים מול השאלה, שגם אם נניח שצורות החיים השונות התפתחו מתוך ברירה טבעית, כיצד החלו החיים? ישנה רשימה ארוכה של תעלומות אבולוציוניות אינסופיות. עד ימינו לא ראינו ואף לו פסיק קטן של הצלחה של בני אדם להביא שלום כלל עולמי. העוני והפשע גדלים, הביטוי הנפוץ כיום הוא - "אני מאמין בעצמי". לעומת זאת, המקרא מעודד (שלא כמו כל אלה שמתיימרים לעשות את דבר אלוהים ולא עושים אותו) - אהוב את רעך! או - "וכי יגור אתך גר בארצכם, לא תונו אותו; כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך, כי גרים הייתם בארץ מצרים." - קשה לראות שאנשים מתלהבים מן הזרים (הרבה אנטישמיות וגזענות בכל העולם). "לא תעשו עוול במשפט" - איפה יש צדק היום? "לא תיקום ולא תיטור" - תגיד לי שאתה לא מרגיש ככה לפעמים? אלוהים לימד לרסן את הכעס והקנאה שיכולים להוביל למעשים אכזריים ביותר. כך למשל את דוגמת קין והבל. כמה שאלוהים אמר לקין שלא לשים אפילו לא במחשבותיו איום על רצח. למה כי זה מתחיל במחשבות שלנו. תבין, אני לא נגד מה שאתה מאמין בו, רק רציתי לחדד איזה כיוון מחשבה. אני גם לא דתייה. העולם לא יכול להיות פשוט יותר בלי אלוהים. לעשות משהו שאני רוצה. בסדר - בא לי היום ללכת לאנוס מישהי או לרצוח, או לבגוד או לשקר. בסוף הכל מתגלה ומה שבטוח זה ששלום כבר לא יהיה בעולם ללא עזרת אלוהים. והוא יתערב. כתוב בתהלים צ´ פסוקים ראשונים - "כי אלף שנים בעיניך, כיום אתמול כי יעבור..." איך שאנחנו רואים את הזמן שונה מאד מאיך שאלוהים רואה את הזמן. בעיניו 1000 שנים שלנו הם רק 6 ימים של אלוהים.
 

galitay

New member
אז ככה

שוב אני אומר : כיצד החלו החיים = איך נוצר אלוהים ? אני לא מנסה לענות על זה, אני לא חושב שאני יכול. מי אמר שלא צריך להיות עוני ופשע, מי אמר שכל אחד צריך לברך את רעהו בברכת בוקר טוב? זה אולי מה שאת רוצה ומה שכולם רוצים כי זה נראה להם הכי ושלם והכי טוב, אבל זה לא צריך להיות ככה. כשמיהי מאוהבת במישהו היא רוצה להיות איתו, משהו מאד טבעי, אבל זה לא בהכרח איך שזה צריך להיות, אולי הוא לא אוהב אותה. הרצונות הכי חזקים שלנו נובעים מחוסר יכולת ( איתי גל 2002, 23 במאי)
 
אולי לא חווית

מהו עוני או פשע? ואני לא חלילה מאחלת לך את זה, אבל אני רק רוצה לומר שכל אדם - בא יום והוא מסתכל על הדברים שונה מכיוון שהחיים שלנו משתנים כל שניה ואי אפשר לדעת מה ילד יום.
 

galitay

New member
ת´אמת

פעם קיבלתי מכות מ 20 ערסים. האדרנלין בדם כמעט פוצץ לי את הורידים אבל גם אחרי זה לא חשבתי לרגע שזה לא צריך להיות ככה. כל מה שהייתי צריך לעשות זה ללכת משם מהר יותר כי זה עולם של החזק שורד. אולי אם היו דוקרים אותי אז נראה פחות הגיוני כי זה סותר את האתיקה שהאדם המציא כדי לשמור על הזכויות שלו. החברה המציאה חוקים ! למה ? כי כל בן אדם רוצה לעצמו את הטוב ביותר אם הוא חזק הוא מנסה לשבור את החוקים כי הוא לא צריך אותם, אם הוא חלש הוא מתפשר על הדברים שהחוקים גוזלים ממנו כדי להגן על עצמו. העולם הזה הוא לא רק של טוב, הוא של טוב ורע ביחד, ומי שרוצה לשרוד בו צריך לדעת לנצל את מה שקיים בו הכי טוב שאפשר ! החזק ישבור את החוקים שהחלש יחוקק כדי להגן על עצמו מפני החזק, תמיד !
 

galitay

New member
כן

ישבתי להם בספסל. אני לא "מצדיק" את זה, אני לא אומר שזו סיבה טובה לקבל מכות, אבל הדבר היחיד שאני מטצער עליו הוא שלא קמתי והלכתי משם באותו רגע. הרי זה ברור שבסוף זה יגמר במכות, אז יצאתי בזול ולא כאב לי יום אחרי. המטומטם היחיד באותו רגע היה אני! זה אולי נשמע שאין לי ערך לזכות שלי להתקיים ולשמור על הזכות שלי לשלמות הגוף, אבל ידעתי שזה יגמר במכות ובכל זאת לא גררתי את עצמי משם, עניתי כמו דפוק ל 20 ערסים שרוצים לעשות רושם על החברים שלהם ועל הבנות שאיתם.
 
אז יש הצדקה למה שאמרתי?

בקשר לזה שהכל מתחיל במחשבות שלנו? אם היית בוטח באלוהים שהוא יישות ממשית שאמנם לא רואים אותה, אבל בהחלט מרגישים אותו בשעת מצוקה, לא היית בכלל חושב על זה.
 

galitay

New member
ברור שהכל מתחיל במחשבות שלנו

אין לי בכלל ספק, אבל בין זה לבין לאסור את המחשבות האלו כדי לא להגיע למצב מוסים יש מרחק אלפי שנות אור ! ואם הייתי בוטח באלוהים באלוהים שהוא ישות ממשית אני בטוח שעדיין הייתי מקבל מכות. קחי דתי שמאמין בכל נשפו, ובכל חלק בגופו שאלוהים קיים, תציבי אותו מול 7 גזענים רוצים להתעלל בו, ולא קשה ליצור כזה מצב בעולנו. אני בטוח שאם תנסי את זה כמה פעמים שתרצי בכל פעם הדתי יקבל מכות ויושפל. "לא היית בכלל חושב על זה" - לא הבנתי על מה לא הייתי חושב
 
למעלה