מידע על סוכרת

רינתיה5

New member
מידע על סוכרת

שבת שלום, בעייה דומה קיימת ודאי גם לגבי מחלות אחרות, אבל מאחר ואני מקורבת למחלת הסוכרת, מטריד אותי מאוד כל מה שקשור אחיה. לצערי, הידע של חולים רבים ואנשים בסיכון לגבי המחלה דלים מאוד בלשון המעטה. לעתים זה גובל בבורות מסוכנת. אני בטוחה שניתן למנוע בעיות רבות לו האנשים ידעו יותר והיו מטפלים בעצמם כיאות. מה אתם יכולים לעשות בתחום הזה ? על מי האחריות לתת יותר כלים לחולים ? מי ואיך דואגים לחומר הסברה והדרכה נרחבים ?
 

ליכטמן

New member
אחריות על רפואה מונעת - סוכרת

קופות החולים אחראיות על רפואה מונעת בתחומים אלה. אם תעייני בעיתונות של הקופות (מכביתון וכו'), תמצאי מספר רב של כתבות בנושא הסוכרת. כמו כן אם תסתובבי בסניפי הקופות, תמצאי בד"כ פרוספקטים המתייחסים לסוכרת. השאלה עד כמה אנחנו לוקחים קצת אחריות עלינו בנושא הבריאות ולא מצפים תמיד שהרשויות יעשו לנו את העבודה.
 

רינתיה5

New member
האומנם ???

לליכטמן שבוע טוב, הקופות אכן אחראיות, אבל הבעייה היא עם הביצוע.מי מפקח עליו ? מי בודק ? האם ניסית להסתובב בקופות ולחפש חומר עדכני ? חומר ברור לכל נפש ? איזה אחוז של האנשים קוראים את הכתבות ? מהו אחוז האנשים שיודעים שצריך לחפש ? מהו אחוז האנשים שיודעים לישם מה שכתוב ? האם גלשת בפורומים לסוכרת וראית את הבורות ? ראית את השאלות ? ואם הבורות קיימת בפורום, מהי הבורות אצל מי שלא מגיע לפורום ? האם מישהו הסביר להם ? האם מישהו הדריך אותם ? האם באמת ובתמים אתה סבור שהגענו למצב אופטימלי ?
 

רינתיה5

New member
האומנם

שכחתי להוסיף, שאם המטרה היא להסתפק בקיים מבלי לתקן, הרי הפורום מיותר לחלוטין וניתן לוותר עליו.
 

ליכטמן

New member
סןכרת - מדוע לא לקחת אחריות עצמית

אין לי ספק שלא הגענו למצב האידיאלי, אבל ישנו חומר כתוב באופן סביר. זה זאנשיםלא טורחים להתאמץ לקרוא ומחפשים שמישהוא אחר יאכיל אותם לא אומר שהמצב לא בסדר. צריך לשפר את החינוך לאחריות עצמית.
 

רינתיה5

New member
סביר ?

בוקר טוב, סוכרת היא באמת מחלה שטיפולה דורש את שיתוף הפעולה של החולה. מה זה חומר סביר ? האמת היא שהחומר שטחי מאוד ומספק מידע מאוד כללי בלבד. אם אני אמורה להיות אחראית על הטיפול, אני רוצה להיות שותפה גם לגבי ההחלטות לגבי התרופות, בדיקות וכו'. אין זה סביר בעיני לפחות, שהרופא יכתיב בלי שתהיה לו אחריות. צר לי, אבל ידוע לך ודאי כיצד מקבל רופא את העובדה שאתה יודע הרבה אודות המחלה והטיפול...מה קורה כאשר אתה מערער על החלטותיו ? באשר לחינוך לשיתוף החולה וקבלת אחריות - מהי הערכה וההדרכה שמקבל החולה בתחילת הדרך ? האם זה ממלא אחרי הצרכים ? האם מישהו עוקב ? האם מישהו בודק ? האם מישהו עשה סקר בנושא ? האם מישהו בדק את אחוז הסוכרתיים המאוזנים ? סוכרתי שרגלו נכרתה, האם מישהו בודק וחוקר מה קרה ? מדוע קרה מה שקרה ?האם מישהו נושא באחריות ? קימות בעיות תקציב, ואין אפשרות להעניק לסוכרתי מה שמקבל במדינות אחרות, אבל במסגרת הקיימת ניתן לשפר. בקיצור, התגובה שלך מוזרה מאוד בעיני, ואם זאת ההתיחסות נראה שכל הפורום הזה מיותר. צר לי, אבל הטיפול וההתיחסות למחלה טעונים שיפור רב מאוד.
 

ליכטמן

New member
מדוע להפגע אם אני חושב אחרת

אין לי שום כוונה לפגוע ו/או להעליב חלילה. מותר לי לחשוב אחרת, ולא צריך לכעוס. מטרת הפורום להביע כל דעה שהיא, ולא תמיד חייבים להסכים. בריאות שלמה לכל החולים
 

רינתיה5

New member
בריאות שלמה

אכן, בריאות שלמה - איך מגיעים לכך ? איך מונעים מחלות ? איך שומרים על בריאות שלמה ? מאחלת לך בריאות שלמה ושלא תזדקק למה שמקבלים ועוד יותר למה שלא מקבלים. מרגיז אותי שאף אחד לא בודק באופן רציני, בודק לפעמים אחרי שקורה אסון, מתחמקים מאחריות, מטילים אותה על אחרים, מי שיכול דואג לעצמו.
 
למעלה