מטבע אחד בעולם , שפה אחת בעולם וכו'

  • פותח הנושא polop
  • פורסם בתאריך

polop

New member
מטבע אחד בעולם , שפה אחת בעולם וכו'

האם יש אידיאולוגיה פילוסופית שטוענת , שכדי שלא יהיו מגבלות בין האנשים השונים מהעמים וממקומות שונים , להכיר ולדבר אחד עם השני . כדאי שתיהיה שפה אחת בעולם . דבר זה יתרום בעקיפין ל-שלום העולמי. בנוסף, שיהיה מטבע אחד בעולם - כעוד נדבך שיגרום להבאת השלום בעולם . ואם להיות קצת יותר מתקדמים- שגם לא יהיו גבולות בעולם. או במילים אחרות : אין הכוונה שנהרוס פולקלור של העמים השונים , אלא שיהיו הרבה תתי קבוצות אבל יהיה מכנה משותף לכל אנשי העולם שהוא : שפה מטבע וגבול . מעין להפוך את כל מדינות העולם , למשהו ה-דומה למה שקורה בארה"ב (מדינות שונות - שפה , מטבע וגבול אחד לכולם) האם יש כזו אידיאולוגיה פילוסופית ? מה שמה? תודה רבה
 

בארבאבא

New member
יש משהו דומה לזה...

כלומר.זה דיי זה. יש את הרב-פילוסוף יהושוע ליבוביץ' שטוען שתפיסה אוניברסלית היא הטובה ביותר[לעומת התפיסה הפרטיקולרית]. אוניברסליות זו בעצם אחידות-כולם אותו דבר.לעומת זאת,הגישה הפרטיקולרית זו גישה ייחודית. כולנו שונים,וזה מה שהופך אותנו למיוחדים.הוא טוען שאוניברסליות היא טובה,מפני שכולנו שווים וככה לא יהיו מלחמות והעולם יהיה טוב ויפה. גם ג'ון לנוןם,אגב,בעל גישה אוניברסלית. שמעי את השיר imagine שלו.
 

aviel931

New member
היה פעם ניסיון ליצור שפה בינלאומית

אני חושב שלעברית יש יותר דוברים ממה שהיו לה...
 
..

אספרנטו אם תצא לפולין , ותעבור בבית הקברות היהודי העתיק בפולין תראה את קברו של ממציא השפה. בכל מקרה אני מאוד ממליץ על המסע הזה. הוא דווקא לא קרא לאוניברסליות, אלא לשפה שתוכל לשמש כשפה שניה רשמית.
 

tamaguchi girl

New member
../images/Emo45.gifכשהייתי במסע לפולין, גם אנחנו

עברנו בקברו של ממציא השפה אספרנטו, וסיפרו לנו על השפה ועל הסיפור שלה..:)
 

Dragonaut

New member
לא,

זה אומר שהבחור הספציפי הזה, זה שקבור אי שם בפולין, לא הצליח ליצור שפה משותפת. וזהו.
 

Dragonaut

New member
נופ.

לא בין הנוכחיים. בשביל לאחד בין כולם, צריך שכולם ירצו להתאחד. עם הטיפוסים שלא רוצים להתאחד, אני לא רוצה להתאחד. והפרדוקס הזה נמשך לנצח.
 

aviel931

New member
בשביל זה צריך להשמיד את האנושות

ואני חושב שזה מסכם הכל
 

Dragonaut

New member
לא חייבים להשמיד,

אפשר פשוט להתעלות מעל היצרים האבולוציוניים הטבועים בנו. אבל כן, להשמיד זה תמיד יותר פשוט.
 
לא תומך

באידאולוגיה הזו משום שזה בלתי אפשרי יש 7 מילארד אנשים בעולם אי אפשר לאחד את כולם לעולם אונברסלי כי העולם לא בנוי כקולקטיב הוא בנוי מאינדבואל וכל איש ואיש תורם את חלקו ביצירת העולם משאהדיאולוגיה הזו מתארת זה פחות או יותר מישטר הקומוניזם שכולם יודעים שהוא משטר דיקטטורי והוכיח את עצמו כלא מועיל ולא רק זה אלה גם כמזיק אז אני מעדיף להישאר בעולם כמו שהוא עכשו: מעניין עם אנשים שונים דעות שונות הרבה יותר כיף ככה
 
למעלה