מחשבות אחרי קמפינג ראשון עם הילדים

מחשבות אחרי קמפינג ראשון עם הילדים


בשעה טובה יצאנו לקמפינג המשפחתי הראשון שלנו. אבא, אמא, ילדה בת 7.5, ילד בן כמעט 6, ילדה בת 4 ותינוקת בת 9 חודשים. היה ממש ממש כיף וגם מעייף. התחושה של שינה בטבע שונה לגמרי מכל דבר שאנחנו מכירים ורגילים אליו. לקום לשמיים ולדשא ולציפורים ולאויר הפתוח זו חוייה מאד מפעימה.

מצד שני - ניהול, ארגון וטיפול בילדים תוך כדי פריקה והכנות א.ערב, ואח"כ הרדמה של כולם וקיפול כל הבלגן, ושוב בבוקר קיפול האוהל ואריזה - היה מהלך מורכב.
נסענו לשמורה מוכרת ומאובטחת, שיש בה שירותים וברזיות. עשינו קמפינג 10 כוכבים עם אוהל ענק, ומזרונים מתנפחים. האמת היא שהמאמץ של ההקמה והפירוק לא היה כ"כ נוראי אלמלא שני האמצעיים, בן התכף שש ובת הארבע היו חתול ועכבר איומים לאורך כל היום הראשון, וכל הזמן היה צריך שאחד משנינו ישגיח עליהם מקרוב שלא יכסחו אחד את השני. לא עזרה פינת המשחקים (אוהל קטן שהבאנו עם פאזלים, חומרי יצירה ומשחקים מהבית), לא עזר הנסיון לשדך אותם לילדים אחרים (היו שם המון משפחות), לא עזר הנסיון לשתף אותם בהכנות (בוא יוסי, תהיה העוזר שלי...). כלום כלום כלום. כלום. כ-ל-ו-ם. הם פשוט נדבקו אחד לשני ורבו ללא הפסקה. והתישו את כולנו (הגדולה ממש התבאסה, כל כך השתדלה לעזור ולהשתתף).

לרוב אני מאמינה במניעים פסיכולוגיים, אבל הפעם קטונתי. לא יודעת מה קרה ולא מתכוונת להתעכב על זה יותר מדי. אולי הם קטנים מדי לקמפינג, אולי אנחנו מנוסים פחות מדי לקמפינג, אולי המשפחה גדולה מדי לקמפינג, אולי לא יודעת מה, אבל בפעם הבאה אנחנו נוסעים בהרכב משפחתי מינוס ילדה אמצעית אחת (שנוסעת לסבא ולסבתא לכמה ימים לקראת סוף החופש הגדול) ונקווה שיהיה רגוע יותר מבחינת ההתנהלות הכוללת.
 

Ani15

New member
א. תמיד כדאי לנסוע ליותר מלילה אחד

זה באמת לא משתלם לעשות את כל העבודה (ויש הרבה עבודה) בשביל לילה אחד.
ב. תמיד כדאי לנסוע עם עוד משפחות עם ילדים. גם אם הילדים שלהם לא ישעשעו את שלכם, המבוגרים מהווים קבוצת תמיכה מצוינת.
ג. בקיץ כדאי לנסוע לקמפינג עם מים. מאוד מעסיק את הילדים. בחורף/ אביב כדאי לנסוע לדרום ולישון באוהל בדואי שמישהו אחר טרח והקים, ולאכול ארוחות שמישהו אחר טרח ובישל (יש המון מקומות, חאן השיירות חביב עלינו אבל יש עוד).
ד. ממש לא מובן לי למה את לא נותנת להם פשוט לכסח זה את זה. בהנחה שהם ילדים סבירים עם גבולות הגיונים, זה ייגמר בחבלות יבשות. אוקיי, לא נורא. אבל מה שהם ילמדו מזה (איך לפתור את הבעיות ביניהם בלי שמבוגר עושה את זה, גם אם הפתרון זה "הקטן מפחד מהגדול ולכן הוא מתרחק ממנו") יעזור לכם מאוד בהמשך.
 

danakama10

New member
מהדברים שאת כותבת

נשמע שהחויה של הקמפינג התמסמסה.
אני לא יודעת איך נהוג לעשות קמפינג בארץ והיכן היה הקמפינג, אבל כשאנחנו יוצאים לקמפינג זה בטבע, והטבע הופך למגרש המשחקים של הילדים. לכן לא ברור לי מדוע צריך להביא אוהל עם משחקים וחומרי יצירה מהבית. להביא קלפים נניח, כדי שמדי פעם אפשר יהיה לשחק כולם יחד, זה כן. גם כדור, ועוד משחק אחד או שניים שאפשר כולם יחד לשחק. אבל להושיב את הילדים באוהל קטן שיעשו את אותם הדברים שהם עושים בבית? אז מדוע בכלל לצאת לקמפינג?
דבר שני, לבוא לקמפינג אחרה"צ ולעזוב בבוקר? אתם בעונש? רק גומרים לפרוק וכבר אורזים הכל בחזרה? אם רוצים לילה אחד, אפשר לבוא מוקדם בבוקר ולעזוב למחרת אחרה"צ.
דבר שלישי, נראה לי מתיש לבוא עם תינוקת בת 9 חודשים. כל הזמן צריך להשגיח עליה, לא?
דבר רביעי, והכי חשוב, צריך ללכת עם עוד חברים עם ילדים. אני לא מתפלאה שהנסיונות "לשדך" אותם לילדים אחרים שהם לא מכירים לא צלח. גם להיות העוזר של אמא ולעזור לפרוק את החבילות ולהכין ארוחת ערב לא ממש נשמע מפתה. אם כבר הייתם בפורמט המשפחתי בלבד, אחד מכם היה צריך להשאר לפרוק והשני היה צריך ללכת עם הילדים לחקור את אתר הקמפינג, ואם אין שם משהו מיוחד, לארגן אותם בתחרויות שונות שיוציאו מהם את האנרגיה - תחרויות ריצה, משחק בכדור, בצלחת מעופפת וכדומה.
 
למעלה