מחפש ת״ס - מדה לעונים (אפילו חלקית)

מחפש ת״ס - מדה לעונים (אפילו חלקית)

מישהו יודע לעזור למצוא ת״ס:
1. שמחקה את מדד תשומות הבניה?
2. שמחקה את מדד המחירים לצרכן?
3. שמחקה את מדדי ת״א השונים כאשר יש יחס זהה לכל חברות המדד?
3. שמחקה את מדדי ארה״ב השונים כאשר יש יחס זהה לכל חברות המדד?
בגדול, איך אתם מחפשים כאלה? גיגול?
כי ניסתי ולא ככ החזיר תשובות מעניינות
https://www.google.co.il/webhp?sour...&ie=UTF-8#q=תעודת סל מחקה את מדד תשומות הבניה
 
ממליץ לך, בנוסף למה שכתבתי, לגלול בפורום ולהחכים בתחום

נתחיל בכך שעדיין לא הוקם מדד שיכול לעקוב אחרי מדד תשומות הבניה או מדד המחירים לצרכן.
בד"כ ע"מ להצמד למדד המחירים לצרכן רוכשים מדד אג"ח צמודות אך יש בכך בעיה לא פשוטה.
ראשית נסביר בכלל מה ההבדל בין תעודת סל וקרן מחקה:

כיוון שהמלצותיי תמיד מתייחסות למדדים, תמיד עולה שאלת ההבנה אצל לקוחותיי מה ההבדל בין תעודת סל/קרן מחקה וקרן סל שאני ממליץ להם.
קרן נאמנות מחקה הינה מוצר מתחרה למוצרים האחרים. היא מציעה למשקיע את תשואת המדד שאחריו היא עוקבת אך היא נמצאת תחת רגולציה אחרת. תפקידה הינו להשתדל להשיג את תשואת המדד. שקיפותה גבוהה מאוד והיא גובה דמי ניהול בלבד.
הקרן נסחרת פעמיים ביום – בבוקר ובסיום המסחר.
כל ההכנסות מדיוידנד/ריבית מועברות ללקוח באמצעות גילגולם לקרן אך מצד שני במידה וקיימות הוצאות כגון: גידור מטבעי, גלגול חוזה וכו' יושתתו על הלקוח.
תעודת סל מתחייבת להשיג את תשואת המדד אחד לאחד בכל זמן נתון.
תעודת הסל נסחרת כל שניה נתונה בבורסה ומנהל התעודה הוא בעצם עושה שוק שמזרים בכל זמן נתון שער לקונים ושער למוכרים. ההתחייבות הזאת שלוקחים על עצמם מנהלי התעודה מחייבת אותם לרתק הון לנוכח הסיכון הגלום בהתחייבות.
בנוסף תעודת הסל עשויה לגבות, בנוסף לדמי ניהול, הכנסות נוספות כגון: חלק מהכנסות הדיוידנד/ריבית המתקבלות מהנכסים אותה היא מחזיקה. ומנהל התעודה עשוי להחליט האם להשתית עלויות כגון: גידור מטבעי או גילגול חוזה על חשבונו או על חשבון הלקוח.
טיפ!
במידה והחלטתם לקנות/למכור תעודת סל, מומלץ להתקשר למנהל התעודה ישירות או דרך יועץ ההשקעות בבנק ולבקש ציטוט של השער. בד"כ ניתן להרוויח את ה"SPRED" שמגולם בשערים.
קרן סל זהה לקרן מחקה אך נסחרת לאורך כל היום. הסיבה להיווצרותה הינה רצון הרשות לני"ע להכניס את תעודות הסל לרגולציה זהה לקרנות הנאמנות.
עד היום התחרות בין תעודות הסל לקרנות המחקות היו בעיקר על דמי הניהול. ניסיון העבר מראה שניהול כסף בחינם לא יכול להתקיים לאורך זמן ולאחר תקופת חדירה ניתן לראות כי הקרנות המחקות בשנה האחרונה מתחילות לעלות את דמי הניהול ולכן חשוב לעקוב אחריהן.
מסקנה
המוצר שלדעתי הכי מתאים ללקוחות הרגילים שאינם סוחרים מידי יום הינן קרנות מחקות.
לסוחרים יומיים כדאי לפעול עם תעודות סל או קרנות סל כשיוקמו.

שנית,
אתה יכול להכנס לאתרים כמו ביזפורטל, דה מרקר או פאנדר ולאתר קרנות מחקות ותעודות סל על מדדים שונים שאתה מעוניין להשקיע בהם.
בנוסף, ממליץ להשקיע שעה ולקפוץ ליועץ ההשקעות שלך בבנק ולציין בפניו מה אתה מחפש והוא יציג לך דוגמאות העשויות להתאים לצרכיך.
ממליץ בחום לעיין וללמוד קצת לפני שמגיעים ליועץ ההשקעות בבנק ע"מ שתדע מה לשאול בעת הצגת הדברים.
 
למעלה