מחפש תכנת C++

המוהנדס

New member
מחפש תכנת C++

דרישות: - לקרוא תמונה ממצלמת רשת. - יכולת לזהות אובייקטים בתמונה. - יכולת לזהות האם האובייקט זז בתמונה. כרגע העבודה היא לפרוייקט חד פעמי של כמה שעות. מחכה למתאימים...
 
לזהות אובייקטים בתמונה? זיהוי ממוחשב וראייה ממוחשבת הם בין הנושאים הקשים והמורכבים ביותר למימוש. דוקטורים ופרופסורים למדעי המחשב מחפשים שנים אחרי אלגוריתמים יעילים לפתרון הבעיה הזו, והפתרונות שיש היום הם די חלקיים ולא מספקים. פרוייקט חד פעמי של כמה שעות? אני בספק רב.
 

dove2

New member
אני יכול להבין אותו

בן אדם מסתכל על אובייקט וכהרף עיין מזהה אותו, אז נדמה לו שכמה מסובך זה כבר יכול להיות להסביר את זה למחשב ?
 
מי אמר ממוחשב../images/Emo35.gif

הוא רוצה מישהו שיכול לזהות אובייקטים בתמונה
 

dove2

New member
סליחה? זה כמה שעות?

כנראה שאני לא מבין את דרישות הפרוייקט כי לי נשמע שזיהוי אובייקטים יצריך כתיבה של רשת נוירונים או מערכת אחרת לזיהוי דפוסים וזה לוקח מאות שעות פיתוח (לפחות). אולי התכוונת שיש להשוות בין סדרת תמונות שאמורות לצלם משהו דומם ולהחליט האם יש תנועה על בסיס שינוי כללי בין התמונות (מבלי לזהות את האובייקט) על ידי חישוב מרכיב הרעש בין התמונות והחסרתו כדי להחליט האם ההבדל הוא בתחום הרעש או שינוי מהותי. גם זה נשמע לי פרוייקט של קצת יותר מכמה שעות, אבל לפחות בתחום הסביר.
 

המוהנדס

New member
כמה שעות.... סתם הערכה שלי...

אז בואו תעזרו לי.... אדם מחזיק חפץ, לדוגמא - קוביה אדומה ומזיז אותה מול המצלמה. אני רוצה לדעת האם התנועה היתה בכיוון ימין/שמאל. נניח שאני רוצה לדעת רק כיוון, זאת אומרת שלא משנה לי הזווית שבה הוחזקה הקוביה. מסובך? פשוט? במה זה כרוך? ואם הייתי שם לד שמאיר חזק על הקוביה, זה היה מקל? שפכו רעיונות.... תודה
 
רק קוביה../images/Emo35.gif

אני חושב שמעבר לתכנות, זה מתחיל בצילום ובמה הוא כולל, תנאים וכיו"ב.
 

המוהנדס

New member
כמו שציינתי, הצילום כולל אדם

שמחזיק את הקוביה (כמובן שהוא לא מסתיר אותה).
 

dove2

New member
מה מורכבות זיהוי האובייקט ?

מה מורכבות זיהוי האובייקט ? אם אתה מסתפק בהגדרה כללית של זיהוי כתם אדום והאם הוא נע ימינה או שמאלה על פני רקע שאיננו אדום, אזי זה _יחסית_ קל (עדיין לא לגמרי קל באופן אבסלוטי). אם אתה צריך לזהות שזה קוביה (בניגוד לפירמידה או כדור) או לזהות את זה על רקע שאיננו מובחן היטב (למשל, טקסטורה בעלת צבעים רבים לאובייקט ולרקע), תנאי תאורה משתנים (בעוצמתם וכיוונם), ואם למשטחים יש מידה מסויימת של שקיפות או תכונות מראה וכו' זו סיבוכיות גדולה באלפי מונים.
 
שוב, צילום זה דבר מסובך...

אם תקח איזה מצלמה ביתית ותנסה לצלם בבית שלך איזה קובייה, אז זה יהיה קשה יותר, אם תנסה צילום מקצועי, בחדר עם תנאים - ותאורה נכונה - זה יהיה קל יותר. מעבר לכך שמדובר גם על הביגוד של האדם, הרקע של המקום, סוג הקוביה ועוד כמו ש - dove הזכיר. אפשר לעשות גם דברים כאלו עם חיישנים או כל מיני דברים, השאלה היא - מה צריך להיות בסוף ומהם התנאים של הצילום ושאר הדברים.
 

גיאל

New member
עשיתי פרויקט כזה

בטכניון. זה לקח לנו חודש עבודה בערך. לזיהוי נקי בוודאות גבוהה.
 

yoniBLA

New member
זה דווקא לא אמור להיות מסובך מדי..

ולא אמורות להיות בעיות בעבודה עם מצלמת רשת פשוטה. אפשר לקבל עוד פרטים על העבודה?
 
אתה יכול לחסוך לעצמך המון כסף

בכך שתקל על המתכנת.. לדוגמא אם תבטיח שהאדם שמחזיק את הקוביה לא לובש אדום ומאחוריו אין איזה פוסטר או משהו עם אדום, ויש רק קוביה אדומה בתמונה וזה האדום היחיד.. זה יהיה הרבה יותר קל..
 
למעלה