מחפש גאולה

OrEl74

Well-known member
מנהל
מחפש גאולה

אחרי שנה מסריחה במיוחד שכנראה גם עלתה לו בחוזה של כמה מליונים שמנמנים, אייזה תומאס יחפש לחזור לעצמו ולהוכיח שהעונה ההיא בבוסטון, לא היתה הבלחה חד פעמית.

חושבים שהוא יצליח?
ומה יחשב הצלחה? רק עונה אישית טובה או עונה שתביא את דנבר להיאבק על מקום בפלייאוף (בסה"כ יש שם קבוצה ממש סבבה)
 

fatnoam

Active member
צריך להסתכל על הנאגטס כמקשה

יש לזכור שאייזיה תומאס היה שחקן מצויין גם בסקרמנטו וגם בפניקס, שלא עשו פלייאוף. מישהו חשב שיצא ממנו משהו?
&nbsp
הוא הגיע לסלטיקס שסבלה מחסך בסקורינג, נכנס לתפקיד הזה בגדול, והפך לשחקן all nba.
&nbsp
השאלה היא האם זה יכול להצליח ביחד. תומאס הוא שחקן עם חסרונות ברורים בעיקר בצד ההגנתי. מצד שני מדובר בסקורר מחונן מאוד. במעמד של השחקן הטוב בקבוצה, תומאס מקבל ריספקט מהשופטים, מגיע הרבה לקו, מקבל ריספקט מההגנות ומחלק הרבה אסיסטים. האם זה יהיה המעמד שלו בנאגטס? לדעתי לא. לכן אני גם לא חושב שהנאגטס יקיפו אותו בשחקני הגנה מחוננים שיכסו על החורים שלו. למה לדעתי לא? דבר ראשון התקופה בבוסטון הוכיחה שלקבוצה במנהיגות של תומאס יש תקרת זכוכית ואי אפשר להסתמך עליו כגו טו גאי ראשון, אני חושב שזו היתה התחושה הכללית ללא קשר לפציעה. התקופה הרעה בקליבלנד גם חשפה פן אישי קצת מעצבן - תומאס היה מתלונן בחדר ההלבשה, מדבר לא לעניין לעיתונות. אני מניח שזה קשור לכניסה שלו לצל של ג׳יימס, אבל יכול להיות שפשוט כשהוא לא קיבל את הצומי כמו בסלטיקס, הוא התחיל לעשות שטויות - שוב לא התנהגות שהיית רוצה מפרנצ׳ייז. מעל שתי אלה עומדת העובדה שלנאגטס יש פרנצ׳ייז פלייר בדמות של יוקיץ׳, ועוד סקנד פאנץ׳ בדמות של ג׳מאל מארי - שניהם צעירים ולפני השיא. בקיצור, תומאס כאן הוא nice to have, זה מה ששילמו עליו גם.
&nbsp
הסגל של הנאגטס מעניין.
חמישיה - תומאס, מארי, האריס, מילסאפ, יוקיץ׳.
ספסל - מונטה מוריס / מאליק ביזלי (אחד מהם יהיה הרכז המחליף), וויל בארטון, מייקל פורטר ג׳וניור (רוקי, בחירה גבוהה בדראפט), טריי ליילס ומייסון פלאמלי.
&nbsp
לחמישיה יש הרבה בעיות, בעיקר העובדה שגם תומאס וגם יוקיץ׳ לא שומרים. ווילסון צ׳אנדלר היה השחקן הקשוח בקבוצה והוא כבר לא שם. מילסאפ והאריס שומרים טובים, אבל גם הם מוגבלים בחמישיה הזו - האריס הוא לא הלפ דיפנדר בכלל (ווינג לא גבוה בסה״כ), מילסאפ הוא אנדרסייזד וסביר להניח שבשלב זה של הקריירה זה יתחיל להשפיע (האמת שעד עכשיו בקריירה מילסאפ הוא הגבוה החוטף הטוב ביותר, והוא שוט בלוקר מצויין, אבל מפה זה מתדרדר. יש לציין שמבחינת אופי על המגרש הוא לא ממש דריימונד (ובהגנה זה לרעתו כמובן)).
&nbsp
לפי זה, בדקות החמישיה דנבר בעיקר יתקיפו מהר ובצרורות. זה מצויין לתומאס, שאני חושב שלראשונה בקריירה מוקף בכל כך הרבה פינישרים ברמה גבוהה.
&nbsp
שמסתכלים על הספסל, רואים עוד כמה דברים שמצויינים לתומאס - אין רכז מחליף 2way כזה שיכול לאיים על הדקות שלו (אלא אם הנאגטס מתכננים לשחק עם ג׳מאל מארי ב-1). מי שזוכר בתקופה הגדולה של הקינגס, בובי ג׳קסון היה רכז הגנתי מהספסל, וכשהיה מתחמם לפעמים היה משחק את הקלאץ׳ במקום ביבי, שהיה קצת חמוץ בהגנה (see what I did there?). לעיתים גם היו משחקים ביחד, אבל בנאגטס כאן יש יותר מדי כשרון בכנפיים שגורם לי להאמין שלא נראה שני רכזים באותו הזמן על המגרש. בכל אופן עצם העובדה שלנאגטס אין בכלל רכז מחליף עם שם שמישהו מכיר, תשחק לטובת מיני זיק.
&nbsp
שאר הספסל גם מחייך לתומאס - בארטון הוא loose cannon וכשהוא עושה שטויות אז תהיה תלות בתומאס כי אין עוד מוביל כדור. פורטר ג׳וניור הוא פרוספקט מבטיח אבל לא נראה לי שהוא ייצור מהלכים בשנה הראשונה שלו. ליילס ופלאמלי תלויים לחלוטין בכשרון של תומאס בשביל לעשות סלים, והאמת ששניהם יכולים להיות מאוד טובים לצידו. שניהם מחליפים טוב על גארדים מה שעוזר בפיק אנד רול, ושניהם שחקני פיק טובים (ליילס פופ, פלאמלי רול).
&nbsp
בדקות הקלאץ׳ תומאס גם מגיע לסיטואציה טובה. יוקיץ׳ לא יכול להוביל כל כך בקלאץ׳, יותר לסיים. מארי עדיין מאוד צעיר. למילסאפ יש קריירה של כשלונות בקלאץ׳, לא נראה לי שהוא יחפש את הכדור. האריס לא בלבל שלהם. הכדור יכול וצריך להיות אצלו.
&nbsp
&nbsp
לסיכום -
תומאס מגיע לסיטואציה הפוכה ממה שהיה בקאבס. בקאבס הוא היה נדרש להשלים, כאן הוא נדרש להנהיג. הקבוצה הזו צמאה לפוינט גארד דומיננטי. בניגוד לסלטיקס שידעו להשלים את החוסר ההגנתי שלו, כאן לא יהיה אף אחד, אבל מצד שני הקבוצה הזו לא הולכת לשמור במילא.
יש לתומאס את כל התנאים הנכונים להצליח השנה, זו שנת המפנה. האם הוא ילך לכיוון של למצב את עצמו כפוינט גארד עלית בהתקפה, ולהוכיח ערך, או שהוא הולך לכיוון של גילברט ארינאס ולשחק בסין בעוד שנה.
&nbsp
&nbsp
 

rapgamer4ever

New member
אתם מדברים על אייזיאה במונחים של העבר

בעונה הקרובה הוא יצטרך להילחם על המקום שלו בליגה. אין סיכוי שיהיה השחקן מבוסטון וכנראה גם לא מסקראמנטו, אלא אם יצליח לחזור מבחינה פיזית לרמת האתלטיות שהייתה לו מלפני הפציעה.
אייזיאה הוא מינוס גדול בהגנה והאתגר שלו בעונה הקרובה יהיה להוכיח שהוא פלוס יותר גדול מבחינה התקפית. מה שהוא לא היה בעונה האחרונה, לכן חתם בדנבר על המינימום.
&nbsp
מכיוון שהוא יתפקד בנאגטס כסקורר מהספסל (נועם- לדעתי הנאגטס ימשיכו לפתוח עם מורי PG) המשימה שלו תהיה לתת סקורינג אפקטיבי בדקות מוגבלות. אם ישלים אותה זו תהיה עונה מוצלחת. מידת ההצלחה הקבוצתית של הנאגטס פחות נוגעת לערך שלו.
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
אני לא חושב שהוא היה הולך לקבוצה שרוצה שהוא יעלה מהספסל

הוא כבר אמר שהמטרה שלו העונה לחזור למה שהוא היה בסלטיקס ואת זה הוא לא יכול לעשות כשחקן ספסל.
&nbsp
 

Cade Foster

New member
האיש חתם הרגע על חוזה מינימום

דרישות מכל סוג שהוא לא היו לו. ואם היו אז המציאות היכתה בו מהר מאוד.
 
טראגי אבל זה מה יש

 
למעלה