צריך להסתכל על הנאגטס כמקשה
יש לזכור שאייזיה תומאס היה שחקן מצויין גם בסקרמנטו וגם בפניקס, שלא עשו פלייאוף. מישהו חשב שיצא ממנו משהו?
 
הוא הגיע לסלטיקס שסבלה מחסך בסקורינג, נכנס לתפקיד הזה בגדול, והפך לשחקן all nba.
 
השאלה היא האם זה יכול להצליח ביחד. תומאס הוא שחקן עם חסרונות ברורים בעיקר בצד ההגנתי. מצד שני מדובר בסקורר מחונן מאוד. במעמד של השחקן הטוב בקבוצה, תומאס מקבל ריספקט מהשופטים, מגיע הרבה לקו, מקבל ריספקט מההגנות ומחלק הרבה אסיסטים. האם זה יהיה המעמד שלו בנאגטס? לדעתי לא. לכן אני גם לא חושב שהנאגטס יקיפו אותו בשחקני הגנה מחוננים שיכסו על החורים שלו. למה לדעתי לא? דבר ראשון התקופה בבוסטון הוכיחה שלקבוצה במנהיגות של תומאס יש תקרת זכוכית ואי אפשר להסתמך עליו כגו טו גאי ראשון, אני חושב שזו היתה התחושה הכללית ללא קשר לפציעה. התקופה הרעה בקליבלנד גם חשפה פן אישי קצת מעצבן - תומאס היה מתלונן בחדר ההלבשה, מדבר לא לעניין לעיתונות. אני מניח שזה קשור לכניסה שלו לצל של ג׳יימס, אבל יכול להיות שפשוט כשהוא לא קיבל את הצומי כמו בסלטיקס, הוא התחיל לעשות שטויות - שוב לא התנהגות שהיית רוצה מפרנצ׳ייז. מעל שתי אלה עומדת העובדה שלנאגטס יש פרנצ׳ייז פלייר בדמות של יוקיץ׳, ועוד סקנד פאנץ׳ בדמות של ג׳מאל מארי - שניהם צעירים ולפני השיא. בקיצור, תומאס כאן הוא nice to have, זה מה ששילמו עליו גם.
 
הסגל של הנאגטס מעניין.
חמישיה - תומאס, מארי, האריס, מילסאפ, יוקיץ׳.
ספסל - מונטה מוריס / מאליק ביזלי (אחד מהם יהיה הרכז המחליף), וויל בארטון, מייקל פורטר ג׳וניור (רוקי, בחירה גבוהה בדראפט), טריי ליילס ומייסון פלאמלי.
 
לחמישיה יש הרבה בעיות, בעיקר העובדה שגם תומאס וגם יוקיץ׳ לא שומרים. ווילסון צ׳אנדלר היה השחקן הקשוח בקבוצה והוא כבר לא שם. מילסאפ והאריס שומרים טובים, אבל גם הם מוגבלים בחמישיה הזו - האריס הוא לא הלפ דיפנדר בכלל (ווינג לא גבוה בסה״כ), מילסאפ הוא אנדרסייזד וסביר להניח שבשלב זה של הקריירה זה יתחיל להשפיע (האמת שעד עכשיו בקריירה מילסאפ הוא הגבוה החוטף הטוב ביותר, והוא שוט בלוקר מצויין, אבל מפה זה מתדרדר. יש לציין שמבחינת אופי על המגרש הוא לא ממש דריימונד (ובהגנה זה לרעתו כמובן)).
 
לפי זה, בדקות החמישיה דנבר בעיקר יתקיפו מהר ובצרורות. זה מצויין לתומאס, שאני חושב שלראשונה בקריירה מוקף בכל כך הרבה פינישרים ברמה גבוהה.
 
שמסתכלים על הספסל, רואים עוד כמה דברים שמצויינים לתומאס - אין רכז מחליף 2way כזה שיכול לאיים על הדקות שלו (אלא אם הנאגטס מתכננים לשחק עם ג׳מאל מארי ב-1). מי שזוכר בתקופה הגדולה של הקינגס, בובי ג׳קסון היה רכז הגנתי מהספסל, וכשהיה מתחמם לפעמים היה משחק את הקלאץ׳ במקום ביבי, שהיה קצת חמוץ בהגנה (see what I did there?). לעיתים גם היו משחקים ביחד, אבל בנאגטס כאן יש יותר מדי כשרון בכנפיים שגורם לי להאמין שלא נראה שני רכזים באותו הזמן על המגרש. בכל אופן עצם העובדה שלנאגטס אין בכלל רכז מחליף עם שם שמישהו מכיר, תשחק לטובת מיני זיק.
 
שאר הספסל גם מחייך לתומאס - בארטון הוא loose cannon וכשהוא עושה שטויות אז תהיה תלות בתומאס כי אין עוד מוביל כדור. פורטר ג׳וניור הוא פרוספקט מבטיח אבל לא נראה לי שהוא ייצור מהלכים בשנה הראשונה שלו. ליילס ופלאמלי תלויים לחלוטין בכשרון של תומאס בשביל לעשות סלים, והאמת ששניהם יכולים להיות מאוד טובים לצידו. שניהם מחליפים טוב על גארדים מה שעוזר בפיק אנד רול, ושניהם שחקני פיק טובים (ליילס פופ, פלאמלי רול).
 
בדקות הקלאץ׳ תומאס גם מגיע לסיטואציה טובה. יוקיץ׳ לא יכול להוביל כל כך בקלאץ׳, יותר לסיים. מארי עדיין מאוד צעיר. למילסאפ יש קריירה של כשלונות בקלאץ׳, לא נראה לי שהוא יחפש את הכדור. האריס לא בלבל שלהם. הכדור יכול וצריך להיות אצלו.
 
 
לסיכום -
תומאס מגיע לסיטואציה הפוכה ממה שהיה בקאבס. בקאבס הוא היה נדרש להשלים, כאן הוא נדרש להנהיג. הקבוצה הזו צמאה לפוינט גארד דומיננטי. בניגוד לסלטיקס שידעו להשלים את החוסר ההגנתי שלו, כאן לא יהיה אף אחד, אבל מצד שני הקבוצה הזו לא הולכת לשמור במילא.
יש לתומאס את כל התנאים הנכונים להצליח השנה, זו שנת המפנה. האם הוא ילך לכיוון של למצב את עצמו כפוינט גארד עלית בהתקפה, ולהוכיח ערך, או שהוא הולך לכיוון של גילברט ארינאס ולשחק בסין בעוד שנה.