מחפשת שיטה טובה לקשירת חבלי כביסה

trilliane

Well-known member
מנהל
מחפשת שיטה טובה לקשירת חבלי כביסה

אני רוצה למתוח במרפסת חבלי כביסה חדשים. יש לי כבלי פלסטיק עם מתכת במרכזם (בעצם כבלי מתכת מצופים בפלסטיק), אבל אני לא יודעת איך נכון לקשור אותם. מכיוון שזו מרפסת פתוחה אין גלגלת, בכל צד יש רק מוט עם חורים להשחלת החבלים. כלומר, אני אצטרך להשחיל את הכבל ואז לקשור אותו בחזרה על עצמו. אני רוצה לעשות זאת באופן שהקשר יהיה חזק והכבל יהיה מתוח, כמובן. ניסיתי לחפש קצת בגוגל אבל לא מצאתי מהו רלוונטי, בעיקר כל מיני קשרים מסובכים למטפסים או ימאים וגם כאלה לשני חבלים או שני קצוות משוחררים, לא משהו שרלוונטי לי. אשמח לעצות / תובנות / הפניות. תודה!
 

krina

New member
אצלנו סגרו ככה חלק מהחבלים עם מסקינטייפ..

משחילים בלולאה, מצמידים את הקצה אל החבל ומלפפים עם מסקינטייפ חזק ועבה במיוחד (נדמה לי השחור הזה). בינתיים זה מחזיק מעמד לא רע..
 

argamon

Member
נועל כבל

אפשר לקנות בחנויות חומרי בניין (טמבורית וכ"ו ) מהדקי כבל שאיתם אחרי שמשחילים את הכבל כפי שכתבת , אפשר בקלות לשים את הטבעת של המהדק ששולפים משאר חלקיו ,שמים אותו על על הכבל שהשחלת ביחד עם החלק של הכבל שנמצא לפני מוט ההשחלה , לחבר את הטבעת עם הכבלים חזרה לחלק שלו ולהדק עם מפתח ברגים. הדבר קל ביותר ולא צריך ידע טכני בזה והידוק נמשך מספר דקות. המוכר בחנות יסביר לך את השימוש בהסבר של חצי דקה.
אני מצרף קישור לדוגמה. בחנות מכירים את זה בשמות "מנעול כבל" או "נועל כבל" וגם "נעלי כבל" .
בקישור רואים תמונה של מנעול כבל גדול אבל יש כמוהו גם במידות קטנות. חשוב להסביר למוכר לאיזה עובי כבל צריכים את זה. לפי מה שידוע לי זה מתאים גם לכבלי פלסטיק אבל כדאי לשאול ואולי יש לכבלי פלסטיק מהדקים מתאימים לכבל פלסטיק כמו שתיארת.
http://www.wood4u.co.il/small_pic.asp?path=/files/gallery\p0120800568.JPG
 
את צריכה לקנות גלגלות לחבלי כביסה

להשיג בחנויות עשה זאת בעצמך. לאחר שחיברת את הגלגלות לחורים במוט (בעזרת הברגים שמחוברים לגלגלות) מעבירים דרך הגלגלות את הכבל, מותחים ומחברים את קצות הכבל זה לזה בעזרת מחבר U עם 2 אומים כפי שהוזכר קודם. לפני חיבור מחבר ה U מומלץ לעטוף את הכבל במקום החיבור באיזוליר בנד על מנת למנוע פגיעה בציפוי של הכבל בעת הידוק מחבר ה U וכתוצאה מכך נזק לציפוי והחלדת הכבל. השיטה למטוח את הכבל לדעתי היא שיחרור ברגי הגלגלות (לא לגמרי כדי שישארו על מקומם) מתיחה ידנית קלה , הדבקת שני הקצוות של הכבל בעזרת איזולירבנד חיבור מחבר ה U ומתיחה בעזרת הידוק ברגי הגלגלות. בהצלחה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה, אבל אני ממש לא צריכה גלגלות...


אני רק רוצה כבל מתוח. אני רואה שכולם ממליצים על סגירה עם U, קיוויתי שאפשר להימנע ממנה ע"י קשר כלשהו... אבל אם לא, נלך ונקנה. תודה לכולם!
 

Chief san

New member
מחבר זה מקצועי ויפה

אני קשרתי עם סתם קשרי סבתא מרובים (קשר על קשר על קשר..) ולא שמעתי תלונות מהכביסה בשלוש השנים האחרונות (מאז שקשרתי).

במקרה שלי בכלל התעצלתי לקשור יותר מפעמיים, קשרתי פעם אחת בהתחלה (אפילו לא קשרתי, אלא יצרתי קשר בוהן פשוט עם קוטר גדול מהחור במוט, והשחלתי את החבל דרך החור במוט, ככה שהקשר פועל כמעצור\עוגן), השחלתי מחור לחור, ומצד לצד את כל החבל, ובסוף קשרתי כאמור.

לא ממליץ לפה או לשם, רק מציין שלא צריכה להיות בעיה מיוחדת עם סתם קשר (ולהשאיר שרך קצת ארוך ליתר בטחון)
 

Chief san

New member
נספח - תורת הקשר על רגל אחת

מה שמונע מקשר להיפתח הוא החיכוך של החבל עם עצמו ועם למשל העצם אליו קשור החבל.

ככל שקשר כולל יותר פיתולים ואזורי מגע של החבל עם עצמו, ככה הקשר יותר עמיד.

קשרים גם מחלישים את עמידות החבל בפני עומסים, ויש קשרים שבנסיבות מסויימות עדיף לא להשתמש בהם. אבל לצורך העניין (קשירת חבל כביסה), זה לא ממש משנה.
 
למעלה