מחמם מים חסכוני

Warren Buffett

New member
מחמם מים חסכוני

יש לנו בדירה דוד 120 ליטר, אנחנו רוצים להפחית ההוצאות על חשמל. מה עדיף? חשמלי (אטמור)? או כזה שעובד על גז (פזגז)?
 

mister500

New member
לעניות דעתי..

חימום מים על גז מוזיל עלויות של אנרגיה , המתקן פשוט , בטיחותי , ואוטומטי לחלוטין כל חברות הגז מוכרות את המתקן ..עלות המתקן ( גרמני) כ 2.600 ש"ח . כך המתקן נראה..
 

רוני1955

Active member
חסכון בחשמל

בגדול, ואולי זה יפתיע קצת כמה אנשים, שימוש בחשמל זול יותר משימוש בגז. אני לא אכנס שוב לחישובים, אבל עבור כל שקל של שימוש בגז מקבלים בערך 1150 קילוקלוריות, ועבור כל שקל של שימוש בחשמל מקבלים בערך 1700 קילוקלוריות. על מנת לחסוך בהוצאות החשמל, התקינו דוד שמש. השימוש באטמור למקלחת, הוא לא רציני. על מנת לקבל מים חמים מהאטמור, למקלחת עם זרם מים סביר, יש צורך במכשיר של לפחות 10 KW. הזרם שצריך הוא מעל 40 אמפר, ולא בכל בית יש את זה.
 

Warren Buffett

New member
אנחנו לא יכולים להתקין דוד שמש כי

הדירה נמצאת בקומה נמוכה בבנין רב קומתי ואני מניח שעד שהמים החמים יגיעו מהגג לדירה שלנו יהיה צורך לחמם אותם שוב...
 

רוני1955

Active member
תשאיר את הדוד החשמלי.

ראיתי בפורום אחר שאתה אומר שחימום המים לוקח הרבה זמן. זו תופעה אופינית לחמם סתום. בהרבה דוודים יש חמם מהיר. זה צינור פלסטיק שחור גדול, מסביב לגוף החימום. הוא מחמם מהר כמות קטנה של מים, למקלחת אחת. בגלל טמפרטורה מאד גבוהה שיש שם, האבנית מתגבשת מאד מהר. החמם נסתם מאבנית, אין זרימה טובה של מים, ולכן המים בדוד מתחממים לאט. פרק את הפלאנג', סלק את החמם, נקה את הדוד והרכב חזרה את הפלאנג' ללא החמם. מעבר לגז לא יחסוך לך כסף. השימוש בגז לחימום אותה כמות מים לאותה טמפרטורה, יקר יותר.
 

בינא

Member
אפשרות חיסכון במים עם דוד חשמלי קטן

דוד גיבוי קטן של 30-45 ליטר המחובר ומוזן מהדוד הגדול, הוא הפתרון לנושא חיסכון אמיתי באנרגיה בעת הצריכה השוטפת. הדוד הקטן מקבל מים מהדוד הגדול בטמפרטורה גבוהה ממי הרשת. בדוד הקטן יש גוף חימום בגודל זהה לזה שבדוד הגדול. היות ובדוד הקטן יש פחות מים לחמם (1/4-1/3 כמות) גם משך החימום קצר מאוד. 10-15 דקות ויש מים בטמפרטורה של 60 מעלות. משאירים את גוף החימום דולק לכל אורך המקלחת ומכבים ביציאה ממנה וכך נשארים מים חמים בדוד הגיבוי למקלחת הבאה. הדוד הקטן יחמם רק את הפרש הטמפרטורות בין מה שנשאר בו לבין מה שהטרמוסטט מכוון אליו, במקלחת הבאה. השיטה הזו מוכחת ועובדת גם במערכות סולריות וגם אם יש דוד חשמלי בבוידם או בחדר השירות. מצורפת תמונת המחשה.
 
למעלה