מחלף נחל עמוד

מצב
הנושא נעול.

oshlick1

New member
אני לא מבין מה ההגיון בתכנון של מחלף

על מה אתה מדבר?
במשך 33 שנה שהצומת הזה קיים, תמיד תמיד תמיד הפניה לעמק החולה (85 לכיוון מזרח) היתה אך ורק ימינה.
כל הנהגים ללא יוצא מהכלל שרצו להגיע לעמק החולה פנו אך ורק ימינה.
כך במשך יותר משלושה עשורים.
השינוי שאתה מציע הוא שעלול לגרום לתאונות, כאשר נהגים שרגילים לפנות ימינה יגלו לפתע שעליהם לעבור לנתיב השמאלי - וכל זאת בכביש מפותל עם עליות וירידות חדות.
אסור בשום אופן לשנות את אופן הפניה לעמק החולה. מה שצריך לעשות הוא להפוך אותה למהירה, נוחה ובטוחה יותר. הרעיון שלך הוא פתח לתאונות שרשרת במהירות גבוהה ועשרות הרוגים.
אני לא מבין מה ההגיון בתכנון של מחלף
שבו 90% מהתנועה צריכה לעבור נתיב.
שלא לדבר על לעמוד בכניסה לכיכר.

התכנון היעיל ביותר בעיני למחלף נחל עמוד הוא כמו זה שבתמונה.

 
יש רק בעיה אחת קטנה עם השרטוט שלך

אני לא מבין מה ההגיון בתכנון של מחלף
שבו 90% מהתנועה צריכה לעבור נתיב.
שלא לדבר על לעמוד בכניסה לכיכר.

התכנון היעיל ביותר בעיני למחלף נחל עמוד הוא כמו זה שבתמונה.
יש רק בעיה אחת קטנה עם השרטוט שלך
הוא לא קשור בשום צורה לכבישים האמיתיים שמתחברים במחלף העתידי.
כביש 85 לא עושה שום פניה חדה צפונה כמו בשרטוט, לא ברור לי מאיפה המצאת את זה. הכביש נוסע בקטע הקרוב למחלף כמעט בקו ישר ממערב למזרח. בצפון יש צלע הר ואח"כ הגיא העמוק של נחל עמוד. אין שום דרך להעביר שם כביש מהיר, או אפילו כביש בינעירוני רגיל (מקסימום שביל עזים). המפה שלך מתאימה אולי למצב דמיוני אבל בטח לא לצומת האמיתי. זה לא "תכנון יעיל", זה לא תכנון בכלל.

מעבר לכך כל הטיעון שלך מבוסס על טעות. הנוסעים מדרום למזרח שאתה כל כך דואג להם לא יעמדו בכניסה לשום כיכר. הם יפנו ימינה באופן ישיר דרך רמפה, לא כיכר, לא רמזור, לא עצור ולא נעליים. אתה טוען ש-90% מהתנועה פונה ימינה? אם כך העמידה בכניסה לכיכר רלבנטית רק לחלק קטן מאד מהתנועה.
מי שיעמוד בכניסה לכיכר הוא מי שמגיע ממזרח ופונה דרומה, או מי שמגיע מדרום ופונה מערבה. זה הכל. מכיוון שעד היום אותם נוסעים עמדו ממילא בצומת - אבל ברמזור, אין שום הרעה במצבם (ואולי דווקא הטבה מסויימת מבחינת זמן ההמתנה בחלק משעות היממה). לעומת זאת, מי שנוסע ממזרח מערבה או ממערב מזרחה - ייסע ישר במהירות גבוהה על גשר ללא שום עצירה - שיפור משמעותי מאד, כי עד היום שני הכיוונים האלה עמדו ברמזור. ומי שנוסע מדרום מזרחה (90% לטענתך) ימשיך לפנות ימינה, כמו בעבר, רק שהפעם הוא יפנה בצורה הרבה יותר מהירה והרבה יותר בטוחה לעומת העבר. כך שהמחלף משפר מאד את המצב לגבי חלק מהכיוונים ומשאיר את המצב על כנו (או משפר אותו במקצת) לגבי כיוונים אחרים. הוא לא מרע את המצב לגבי אף אחד מהכיוונים.
לגבי החלפת נתיב - גם זה לא נכון. מכיוון שהנוסעים ממילא רגילים לפנות ימינה, אין שום סיבה שהם ייסעו בנתיב השמאלי בקרבת המחלף. להיפך: עכשיו יש שם רק נתיב אחד, שממנו מתפצל נתיב לפניה ימינה, כך שכל התנועה "החליפה נתיב" במשך עשרות שנים. כעת פיצול הנתיב יהיה הרבה יותר מוקדם, והנסיעה בפניה ימינה תהיה הרבה יותר מהירה מבעבר (המצב היום - גם אחרי השיפורים בצומת - הוא שצריך להאט כמעט לעצירה מוחלטת לפני הפניה ימינה. אחרי השלמת המחלף לא יהיה צורך להאט כלל.)
 

oshlick1

New member
אל תשווה את המצב לאחר פתיחת המחלף למצב כיום

יש רק בעיה אחת קטנה עם השרטוט שלך
הוא לא קשור בשום צורה לכבישים האמיתיים שמתחברים במחלף העתידי.
כביש 85 לא עושה שום פניה חדה צפונה כמו בשרטוט, לא ברור לי מאיפה המצאת את זה. הכביש נוסע בקטע הקרוב למחלף כמעט בקו ישר ממערב למזרח. בצפון יש צלע הר ואח"כ הגיא העמוק של נחל עמוד. אין שום דרך להעביר שם כביש מהיר, או אפילו כביש בינעירוני רגיל (מקסימום שביל עזים). המפה שלך מתאימה אולי למצב דמיוני אבל בטח לא לצומת האמיתי. זה לא "תכנון יעיל", זה לא תכנון בכלל.

מעבר לכך כל הטיעון שלך מבוסס על טעות. הנוסעים מדרום למזרח שאתה כל כך דואג להם לא יעמדו בכניסה לשום כיכר. הם יפנו ימינה באופן ישיר דרך רמפה, לא כיכר, לא רמזור, לא עצור ולא נעליים. אתה טוען ש-90% מהתנועה פונה ימינה? אם כך העמידה בכניסה לכיכר רלבנטית רק לחלק קטן מאד מהתנועה.
מי שיעמוד בכניסה לכיכר הוא מי שמגיע ממזרח ופונה דרומה, או מי שמגיע מדרום ופונה מערבה. זה הכל. מכיוון שעד היום אותם נוסעים עמדו ממילא בצומת - אבל ברמזור, אין שום הרעה במצבם (ואולי דווקא הטבה מסויימת מבחינת זמן ההמתנה בחלק משעות היממה). לעומת זאת, מי שנוסע ממזרח מערבה או ממערב מזרחה - ייסע ישר במהירות גבוהה על גשר ללא שום עצירה - שיפור משמעותי מאד, כי עד היום שני הכיוונים האלה עמדו ברמזור. ומי שנוסע מדרום מזרחה (90% לטענתך) ימשיך לפנות ימינה, כמו בעבר, רק שהפעם הוא יפנה בצורה הרבה יותר מהירה והרבה יותר בטוחה לעומת העבר. כך שהמחלף משפר מאד את המצב לגבי חלק מהכיוונים ומשאיר את המצב על כנו (או משפר אותו במקצת) לגבי כיוונים אחרים. הוא לא מרע את המצב לגבי אף אחד מהכיוונים.
לגבי החלפת נתיב - גם זה לא נכון. מכיוון שהנוסעים ממילא רגילים לפנות ימינה, אין שום סיבה שהם ייסעו בנתיב השמאלי בקרבת המחלף. להיפך: עכשיו יש שם רק נתיב אחד, שממנו מתפצל נתיב לפניה ימינה, כך שכל התנועה "החליפה נתיב" במשך עשרות שנים. כעת פיצול הנתיב יהיה הרבה יותר מוקדם, והנסיעה בפניה ימינה תהיה הרבה יותר מהירה מבעבר (המצב היום - גם אחרי השיפורים בצומת - הוא שצריך להאט כמעט לעצירה מוחלטת לפני הפניה ימינה. אחרי השלמת המחלף לא יהיה צורך להאט כלל.)
אל תשווה את המצב לאחר פתיחת המחלף למצב כיום
תשווה את נפחי התנועה הצפויים להיות שם בעתיד עם איך שראוי להתמודד איתם.
 
זה בכלל לא רלבנטי

אל תשווה את המצב לאחר פתיחת המחלף למצב כיום
תשווה את נפחי התנועה הצפויים להיות שם בעתיד עם איך שראוי להתמודד איתם.
זה בכלל לא רלבנטי
גם עם נפח תנועה פי 100 מהיום, עדיין הפונים ימינה לכביש 85 לא יעמדו בכניסה לשום כיכר. הם יעלו על רמפה וישתלבו בכביש 85 שגם הוא יהיה מהיר.
וכמובן, גם עם נפח תנועה פי 100 מהיום, המחלף לא ירע את מצבו של אף אחד מהנוסעים לעומת הצומת הנוכחי, וברוב המקרים גם ישפר אותו באופן משמעותי.
וגם עם נפח תנועה פי 100 מהיום, עדיין האופציה שאתה מציע תהיה הרבה יותר מסוכנת ותגרום להרבה יותר תאונות מהמחלף המתוכנן.
וגם עם נפח תנועה פי 100 מהיום, עדיין כביש 85 לא יעשה שום עיקול חד צפונה כמו בשרטוט השגוי שלך.
כך שנפח התנועה לא רלבנטי לאף אחת מהטעויות שלך.
 

oshlick1

New member
האופציה שאני מציע לא מחייבת אף אחד לנסוע דרך כיכר

זה בכלל לא רלבנטי
גם עם נפח תנועה פי 100 מהיום, עדיין הפונים ימינה לכביש 85 לא יעמדו בכניסה לשום כיכר. הם יעלו על רמפה וישתלבו בכביש 85 שגם הוא יהיה מהיר.
וכמובן, גם עם נפח תנועה פי 100 מהיום, המחלף לא ירע את מצבו של אף אחד מהנוסעים לעומת הצומת הנוכחי, וברוב המקרים גם ישפר אותו באופן משמעותי.
וגם עם נפח תנועה פי 100 מהיום, עדיין האופציה שאתה מציע תהיה הרבה יותר מסוכנת ותגרום להרבה יותר תאונות מהמחלף המתוכנן.
וגם עם נפח תנועה פי 100 מהיום, עדיין כביש 85 לא יעשה שום עיקול חד צפונה כמו בשרטוט השגוי שלך.
כך שנפח התנועה לא רלבנטי לאף אחת מהטעויות שלך.
האופציה שאני מציע לא מחייבת אף אחד לנסוע דרך כיכר
וגם לא מחייבת (כמעט) אף אחד לרדת מהכביש שהוא כבר נוסע בו או להפחית את מהירותו בצורה משמעותית.
היא רק מחייבת אותו להביט למעלה לשלטי ההכוונה.
 

בועז ל

New member
האופציה שאתה מציע מתעלמת לחלוטין מטופוגרפיית השטח.

האופציה שאני מציע לא מחייבת אף אחד לנסוע דרך כיכר
וגם לא מחייבת (כמעט) אף אחד לרדת מהכביש שהוא כבר נוסע בו או להפחית את מהירותו בצורה משמעותית.
היא רק מחייבת אותו להביט למעלה לשלטי ההכוונה.
האופציה שאתה מציע מתעלמת לחלוטין מטופוגרפיית השטח.
גם אם אני מניח שהדבר אפשרי הנדסית, מדובר בעלויות חריגות ביותר עבור הקמת מחלף אחד.
 

amit1270

New member
אבל הפונים ימינה מדרום לא יחליפו נתיב

האופציה שאני מציע לא מחייבת אף אחד לנסוע דרך כיכר
וגם לא מחייבת (כמעט) אף אחד לרדת מהכביש שהוא כבר נוסע בו או להפחית את מהירותו בצורה משמעותית.
היא רק מחייבת אותו להביט למעלה לשלטי ההכוונה.
אבל הפונים ימינה מדרום לא יחליפו נתיב
סביר ששני הנתיבים ימשיכו מזרחה (הימני במלואו והשמאלי יתפצל) ורק לקראת ההשתלבות עם כביש 85 יצטמצמו לנתיב אחד. זה קיים בעוד מחלפים רבים ואין עם זה שום בעיה.
 
הנוסעים שייאלצו לנסוע דרך כיכר עומדים היום ברמזורים

האופציה שאני מציע לא מחייבת אף אחד לנסוע דרך כיכר
וגם לא מחייבת (כמעט) אף אחד לרדת מהכביש שהוא כבר נוסע בו או להפחית את מהירותו בצורה משמעותית.
היא רק מחייבת אותו להביט למעלה לשלטי ההכוונה.
הנוסעים שייאלצו לנסוע דרך כיכר עומדים היום ברמזורים
כך שהמחלף המוצע הוא שיפור משמעותי.
כמובן שאתה טועה גם לגבי הפחתת המהירות, מי שנכנס ללולאה נאלץ להפחית את מהירותו בצורה משמעותית.
ואתה סותר את עצמך: תחילה התלוננת שהנהגים לא יידעו שעליהם לעבור לנתיב הימני ואז תהיינה תאונות. עכשיו אתה פתאום אומר: "שיביטו על שלטי ההכוונה". get our story straight. או שמותר להסתכל על השלטים או שלא.
 

oshlick1

New member
שלטים לא מחייבים אותך לעבור נתיב.

הנוסעים שייאלצו לנסוע דרך כיכר עומדים היום ברמזורים
כך שהמחלף המוצע הוא שיפור משמעותי.
כמובן שאתה טועה גם לגבי הפחתת המהירות, מי שנכנס ללולאה נאלץ להפחית את מהירותו בצורה משמעותית.
ואתה סותר את עצמך: תחילה התלוננת שהנהגים לא יידעו שעליהם לעבור לנתיב הימני ואז תהיינה תאונות. עכשיו אתה פתאום אומר: "שיביטו על שלטי ההכוונה". get our story straight. או שמותר להסתכל על השלטים או שלא.
שלטים לא מחייבים אותך לעבור נתיב.
וזה ההבדל המהותי.
&nbsp
הנהג בנתיב השמאלי יוכל להמשיך ליעדו (ב-90% או יותר מהמקרים) בעמק החולה מבלי לעבור נתיב גם אחרי שסיים להסתכל על השלט.
&nbsp
לעומת זאת במחלף הקיים לאחר שהרים את אפו והסתכל על השלט עדיין יהיה חייב לעבור נתיב.
&nbsp
ההתעסקות שלך בי מעניינת אותך יותר מההצעה שלי.
 
הבעיה העיקרית בתכנון המחלף הזה אינה בכוון מדרום למזרח, אלא

שלטים לא מחייבים אותך לעבור נתיב.
וזה ההבדל המהותי.
&nbsp
הנהג בנתיב השמאלי יוכל להמשיך ליעדו (ב-90% או יותר מהמקרים) בעמק החולה מבלי לעבור נתיב גם אחרי שסיים להסתכל על השלט.
&nbsp
לעומת זאת במחלף הקיים לאחר שהרים את אפו והסתכל על השלט עדיין יהיה חייב לעבור נתיב.
&nbsp
ההתעסקות שלך בי מעניינת אותך יותר מההצעה שלי.
הבעיה העיקרית בתכנון המחלף הזה אינה בכוון מדרום למזרח, אלא
בכוון ההפוך - ממזרח לדרום.
 
איך אתה יודע באיזה נתיב הוא נוסע?

שלטים לא מחייבים אותך לעבור נתיב.
וזה ההבדל המהותי.
&nbsp
הנהג בנתיב השמאלי יוכל להמשיך ליעדו (ב-90% או יותר מהמקרים) בעמק החולה מבלי לעבור נתיב גם אחרי שסיים להסתכל על השלט.
&nbsp
לעומת זאת במחלף הקיים לאחר שהרים את אפו והסתכל על השלט עדיין יהיה חייב לעבור נתיב.
&nbsp
ההתעסקות שלך בי מעניינת אותך יותר מההצעה שלי.
איך אתה יודע באיזה נתיב הוא נוסע?
הרי כל הנהגים שנוסעים היום בצומת יודעים שהם צריכים לפנות ימינה לכיוון עמק החולה. אז איזו סיבה תהיה להם לנסוע בנתיב השמאלי? להיפך, לפי ההצעה שלך הנהגים האלה פתאום יגלו שהם צריכים לעבור שמאלה כדי לנסוע ימינה - שזה בניגוד לאינטואיציה המיידית. התוצאה: חיתוך נתיבים פתאומי, ותאונות שרשרת.
 
והנה עוד טעות בולטת בהצעה שלך

האופציה שאני מציע לא מחייבת אף אחד לנסוע דרך כיכר
וגם לא מחייבת (כמעט) אף אחד לרדת מהכביש שהוא כבר נוסע בו או להפחית את מהירותו בצורה משמעותית.
היא רק מחייבת אותו להביט למעלה לשלטי ההכוונה.
והנה עוד טעות בולטת בהצעה שלך
אתה מאד מודאג מהצורך של הפונים ימינה להאט את מהירותם בגלל הפניה (וגם טענת בהתחלה שזה יגרום לתאונות איומות).
אבל הלולאה שתכננת (וגם אלן בשרטוט היותר מדוייק שלו) תחייב את הפונים שמאלה להאט את מהירותם בצורה הרבה הרבה הרבה יותר משמעותית מאלה שפונים ימינה במחלף המתוכנן. בשתי הגרסאות, זו לולאה בסיבוב חד מאד והפונים שמאלה יאטו את מהירותם באופן דרסטי.
זאת, לעומת המחלף המתוכנן, שבו הפונים ימינה (אלה שאתה טוען שהם 90% מהנוסעים) לא יאטו כלל, כי תהיה להם רמפה ארוכה בחיבור ישיר לכביש 85 והם יוכלו להאיץ בה בקלות.
אז תחליט מה אתה טוען: זה חשוב לא להאט במחלף, או לא חשוב?
 

alantan

New member
מבחינה טופולוגית (אם לא טופוגרפית) הוא צודק

יש רק בעיה אחת קטנה עם השרטוט שלך
הוא לא קשור בשום צורה לכבישים האמיתיים שמתחברים במחלף העתידי.
כביש 85 לא עושה שום פניה חדה צפונה כמו בשרטוט, לא ברור לי מאיפה המצאת את זה. הכביש נוסע בקטע הקרוב למחלף כמעט בקו ישר ממערב למזרח. בצפון יש צלע הר ואח"כ הגיא העמוק של נחל עמוד. אין שום דרך להעביר שם כביש מהיר, או אפילו כביש בינעירוני רגיל (מקסימום שביל עזים). המפה שלך מתאימה אולי למצב דמיוני אבל בטח לא לצומת האמיתי. זה לא "תכנון יעיל", זה לא תכנון בכלל.

מעבר לכך כל הטיעון שלך מבוסס על טעות. הנוסעים מדרום למזרח שאתה כל כך דואג להם לא יעמדו בכניסה לשום כיכר. הם יפנו ימינה באופן ישיר דרך רמפה, לא כיכר, לא רמזור, לא עצור ולא נעליים. אתה טוען ש-90% מהתנועה פונה ימינה? אם כך העמידה בכניסה לכיכר רלבנטית רק לחלק קטן מאד מהתנועה.
מי שיעמוד בכניסה לכיכר הוא מי שמגיע ממזרח ופונה דרומה, או מי שמגיע מדרום ופונה מערבה. זה הכל. מכיוון שעד היום אותם נוסעים עמדו ממילא בצומת - אבל ברמזור, אין שום הרעה במצבם (ואולי דווקא הטבה מסויימת מבחינת זמן ההמתנה בחלק משעות היממה). לעומת זאת, מי שנוסע ממזרח מערבה או ממערב מזרחה - ייסע ישר במהירות גבוהה על גשר ללא שום עצירה - שיפור משמעותי מאד, כי עד היום שני הכיוונים האלה עמדו ברמזור. ומי שנוסע מדרום מזרחה (90% לטענתך) ימשיך לפנות ימינה, כמו בעבר, רק שהפעם הוא יפנה בצורה הרבה יותר מהירה והרבה יותר בטוחה לעומת העבר. כך שהמחלף משפר מאד את המצב לגבי חלק מהכיוונים ומשאיר את המצב על כנו (או משפר אותו במקצת) לגבי כיוונים אחרים. הוא לא מרע את המצב לגבי אף אחד מהכיוונים.
לגבי החלפת נתיב - גם זה לא נכון. מכיוון שהנוסעים ממילא רגילים לפנות ימינה, אין שום סיבה שהם ייסעו בנתיב השמאלי בקרבת המחלף. להיפך: עכשיו יש שם רק נתיב אחד, שממנו מתפצל נתיב לפניה ימינה, כך שכל התנועה "החליפה נתיב" במשך עשרות שנים. כעת פיצול הנתיב יהיה הרבה יותר מוקדם, והנסיעה בפניה ימינה תהיה הרבה יותר מהירה מבעבר (המצב היום - גם אחרי השיפורים בצומת - הוא שצריך להאט כמעט לעצירה מוחלטת לפני הפניה ימינה. אחרי השלמת המחלף לא יהיה צורך להאט כלל.)
מבחינה טופולוגית (אם לא טופוגרפית) הוא צודק
המחלף המיטבי מבחינה תחבורתית אינו המחלף שהוקם. מה שהוקם הוא פשרה של בינוניות מהסוג שאתה בדרך כלל מתרעם נגדו.
התרשים המצ"ב הוא התכנון הנכון - אפשר לנצל את הפרשי הגבהים של 5-10 מטר במקום. התכנון אינו זול אבל הוא גם אינו מעבר לסביר למיקומו ברשת הכבישים.

 

oshlick1

New member


מבחינה טופולוגית (אם לא טופוגרפית) הוא צודק
המחלף המיטבי מבחינה תחבורתית אינו המחלף שהוקם. מה שהוקם הוא פשרה של בינוניות מהסוג שאתה בדרך כלל מתרעם נגדו.
התרשים המצ"ב הוא התכנון הנכון - אפשר לנצל את הפרשי הגבהים של 5-10 מטר במקום. התכנון אינו זול אבל הוא גם אינו מעבר לסביר למיקומו ברשת הכבישים.
 

orenhz

Member
העתק מדויק של מחלף עין תות

מבחינה טופולוגית (אם לא טופוגרפית) הוא צודק
המחלף המיטבי מבחינה תחבורתית אינו המחלף שהוקם. מה שהוקם הוא פשרה של בינוניות מהסוג שאתה בדרך כלל מתרעם נגדו.
התרשים המצ"ב הוא התכנון הנכון - אפשר לנצל את הפרשי הגבהים של 5-10 מטר במקום. התכנון אינו זול אבל הוא גם אינו מעבר לסביר למיקומו ברשת הכבישים.
העתק מדויק של מחלף עין תות
 

amit1270

New member
השתלבות משמאל?? אנחנו לא באנגליה

מבחינה טופולוגית (אם לא טופוגרפית) הוא צודק
המחלף המיטבי מבחינה תחבורתית אינו המחלף שהוקם. מה שהוקם הוא פשרה של בינוניות מהסוג שאתה בדרך כלל מתרעם נגדו.
התרשים המצ"ב הוא התכנון הנכון - אפשר לנצל את הפרשי הגבהים של 5-10 מטר במקום. התכנון אינו זול אבל הוא גם אינו מעבר לסביר למיקומו ברשת הכבישים.
השתלבות משמאל?? אנחנו לא באנגליה
 
זה קיים במחלף עין תות ובצורה שונה גם במחלף בר אילן

השתלבות משמאל?? אנחנו לא באנגליה
זה קיים במחלף עין תות ובצורה שונה גם במחלף בר אילן
וביציאה מחניון שפירים לנתיב המהיר.
ובעצם גם במחלף היציאה מירושלים - כששדרות בן גוריון משתלבות בכביש 1 מצד שמאל.
 

amit1270

New member
זה דומה, אבל במחלף עין תות ה"השתלבות" היא לכביש 70 המשני

זה קיים במחלף עין תות ובצורה שונה גם במחלף בר אילן
וביציאה מחניון שפירים לנתיב המהיר.
ובעצם גם במחלף היציאה מירושלים - כששדרות בן גוריון משתלבות בכביש 1 מצד שמאל.
זה דומה, אבל במחלף עין תות ה"השתלבות" היא לכביש 70 המשני
ביציאה מירושלים כביש מס' 1 ממנהרת הארזים מצטמצם לכדי נתיב אחד שמשתלב עם הכביש הראשי שהוא שדרות בן גוריון. גם בכיוון ההפוך המעבר מכביש 1 לכביש 1 מוגדר כיציאה ולא כהמשך הכביש.
 
אבל גם כביש 85 מערבית למחלף הוא משני יחסית לזרוע המזרחית

זה דומה, אבל במחלף עין תות ה"השתלבות" היא לכביש 70 המשני
ביציאה מירושלים כביש מס' 1 ממנהרת הארזים מצטמצם לכדי נתיב אחד שמשתלב עם הכביש הראשי שהוא שדרות בן גוריון. גם בכיוון ההפוך המעבר מכביש 1 לכביש 1 מוגדר כיציאה ולא כהמשך הכביש.
אבל גם כביש 85 מערבית למחלף הוא משני יחסית לזרוע המזרחית
אתה כבר הסכמת איתי שהתנועה מדרום למערב דלילה יותר מהתנועה מדרום למזרח וממזרח לדרום.
ואני לא בטוח שהתנועה בכביש 85 ממזרח למערב וממערב למזרח במחלף נחל עמוד רבה יותר מהתנועה בכביש 70 ממזרח למערב וממערב למזרח במחלף עין תות.
רוב התנועה מאזור צומת גולני לאזור כרמיאל ואזורי עכו והקריות משתמשת בכבישים 77+79 ובכביש 784.
רוב התנועה מהדרום לצפת כיום עוברת בצומת עמיעד ובמחלף אליפלט ולא בכביש 866 דרך מירון.
 

amit1270

New member
אין ויכוח לגבי התנועה מדרום למערב.

אבל גם כביש 85 מערבית למחלף הוא משני יחסית לזרוע המזרחית
אתה כבר הסכמת איתי שהתנועה מדרום למערב דלילה יותר מהתנועה מדרום למזרח וממזרח לדרום.
ואני לא בטוח שהתנועה בכביש 85 ממזרח למערב וממערב למזרח במחלף נחל עמוד רבה יותר מהתנועה בכביש 70 ממזרח למערב וממערב למזרח במחלף עין תות.
רוב התנועה מאזור צומת גולני לאזור כרמיאל ואזורי עכו והקריות משתמשת בכבישים 77+79 ובכביש 784.
רוב התנועה מהדרום לצפת כיום עוברת בצומת עמיעד ובמחלף אליפלט ולא בכביש 866 דרך מירון.
אין ויכוח לגבי התנועה מדרום למערב.
לגבי כביש 85 מול 65-85 ככביש הראשי - אני באמת לא יודע מה נכון יותר. מי שתכנן את המחלף החליט ש-85 הוא הכביש הראשי והמעבר בין 65 ל-85 מזרח יתבצע ברמפה, ומ-85 מערב ל-65 דרך כיכר (כשברור שבכיוון המתחרה התנועה דלילה וההפרעה מעטה). אני מניח שהיו למתכננים מודלים של נפח התנועה במקום ולא תהיה כאן קטסטרופה, למעט חגים וחופשות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה