מחלה בזמן הודעה מוקדמת לפיטורי עובדת

Bengid1996

New member
שלום,
המעסיק ערך לי שימוע כעבור כמה ימים החליט לפטר וכל זאת לפני שנעשיתי חולה. הוא נתן חודש קדימה כהודעה מוקדמת. בשבוע הראשון הגעתי כרגיל וכעבור כשבוע מתחילת ההודעה המוקדמת חליתי, לא קורונה, יש לי אישור מחלה ל30 יום שהם כבר מעבר לסיום העסקה, האם מגיע לי תשלום בגין שלושת השבועות שבהם הייתי חולה ומסרתי את האישור? האם תקופת המחלה לא יכולה לחפוף כך שהייתי צריכה לתת למעסיק עוד 3 שבועות לאחר מחלתי?
הבנתי שאסור לפטר בזמן מחלה וזהו לא המקרה, חליתי רק אחרי
וגם קראתי שאסור לחפוף בין ימי מחלה להודעה מוקדמת כדי לממש את זכות העובד לחפש עבודה חדשה, למרות שאני לא מתכוונת לחפש בקרוב ובמילים אחרות האם חוקי לא לשלם ימי מחלה בזמן תקופת ההודעה ו/או לקזז מהמשכורת האחרונה המגיעה לי את 3 השבועות שבהם לא הגעתי ובכך כביכול פגעתי במעסיק?

תודה רבה
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל
המעסיק פועל בניגוד לדין - הן בניגוד לחוק הודעה מוקדמת, הן בניגוד לחוק דמי מחלה, והן בניגוד לחוק הגנת השכר (בהפחיתו שכר).
תקופת המחלה עוצרת את תקופת ההודעה המוקדמת.
על המעסיק להפסיק את מניין ימי ההודעה המוקדמת, להתחיל למנות לך ימי מחלה, לשלם לך דמי מחלה, ובסיום המחלה - להמשיך את תקופת ההודעה המוקדמת בה נותר לך לעבוד (או לשלם לך גמולה בשווה כסף).
בכל מקרה הוא אינו רשאי להוריד לך כל סכום - לא את ימי המחלה ולא ימי הודעה מוקדמת.
עליך להביא אישור רפואי לאישור עצם ימי מחלתך.
 

Bengid1996

New member
תודה. המעסיק חושב שהוצאתי ימי מחלה כדי להימנע מעבודה בשלושת השבועות הללו וזה לא כך. הוא ישלם את דמי המחלה, אבל אם אין ברצוני להגיע לעבודה והוא מתכוון לחפוף בין המחלה לתקופת ההודעה המוקדמת, בההנחה שזה מוסכם על שני הצדדים האם זה בסדר?

האם הוא יכול בגמר החשבון להוריד מהפיצויים, יתרת ההבראה והחופשה את חודש ההודעה המוקדמת שכביכול אינני מעוניינת להגיע? הוא לא נותן לי אפשרות לחזור להשלים את 3 השבועות הללו ואני חוששת שיקזז לי מכספי התלוש האחרון את ההודעה המוקדמת....
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל
1. הוא אינו יכול לחפוף בין תקופת המחלה לבין תקופת ההודעה המוקדמת. את גם מפסידה מכך כסף ועל כן זה לא אינטרס שלך להסכים...
2. כן, המעסיק יוכל לעשות זאת - אם לא תייצבי לעבודה בהודעה המוקדמת הוא אכן יוכל להוריד מגמר החשבון שלך ימי הודעה מוקדמת שלא הגעת לעבוד בהם.
עם זאת, זה אינו המצב בעניינך - שכן את מעוניינת לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת, ושאלתך נגעה לאפשרות החפיפה בין הודעה מוקדמת לבין חופשה/מחלה (כפי שהבהרתי - אין חפיפה בין הימים).
 
למעלה