מחכה לחוות דעת

  • פותח הנושא winny
  • פורסם בתאריך

winny

New member
מחכה לחוות דעת

אולי התמונה הזאת תזכה ליותר תגובות מהקודמת. כל תגובה עיניינית תתקבל בברכה.
 

SkyEye

New member
אכן תמונה מעניינת וטובה, מזכירה לי

את מה שצילמתי לפני מספר שניות, בהשראתך...
באיזו תאורה השתמשת? משהו בה קצת משטח מידי את התמונה
 

winny

New member
אור טבעי מהחלון...

למה כוונתך ב"משטח"? איך היית ממליץ לשפר אותה?
 

SkyEye

New member
משטח זה אומר שהעצמים נראים

שטוחים, ללא עומק. אבל אם התאורה היא טבעית אז כנראה שאין הרבה מה לשפר. אפשר אולי לנסות זוית אחרת, או להשתמש בעדשה קצרה יותר (פחות זום). אפשרות נוספת, אם יש לך, היא להאיר עם פנס מהצד, או לקנות פלאש חיצוני בים של כסף, ולהשתמש בו
...
 

winny

New member
פחות זום זה אומר...

שיראו יותר רקע של עלים? האם הציפור לא תלך לאיבוד בצורה הזאת? זוית אחרת זה רעיון. אנסה גם את זה. תודה לגבי העצות על התיאורה. כדאי שקניית אביזרים נוספים תחכה קצת. כמו שנאמר פה, יש לי עוד הרבה מה ללמוד על הפעלת אלו שכן יש לי.
 
תמונה גרועה

מה הרעיון לצלם בובה מטופשת בתוך עציץ? אין בתמונה הזו כלום! הרקע מבלבל ועמוס בכל מה שלא צריך בתמונה. הציפור לא מעניינת, הקומפוזיציה לא נכונה ולמען האמת קשה להפיק קומפוזיציה מעניינת מ"סט" כזה. בקיצור: אין לתמונה הזו כל ערך. זה מה שמכונה SNAPSHOT ולא מעבר לכך.
 

SkyEye

New member
דני, יכול להיות שאתה צודק, אבל ../images/Emo46.gif

את הדעה שלך על התמונה אפשר גם להביע באופן פחות מעליב, פחות פוגע, ובצורה בה נשוא הביקורת יקבל אותה כביקורת בונה, ובמיוחד כאשר היא באה מאדם מקצועי ומיומן כמוך. למה להרוס ככה את כל החשק להמשיך הלאה? אני חושב שהגזמת הפעם. גם אם התמונה איומה ונוראה, יש דרכים אחרות להגיד את זה!
 
קצת בקורת...

ההתייחסות שלי היא לתמונה ולא לצלם/ת. אין לי דבר וחצי דבר נגד השמות האנונימיים בפורום. כשאני מציג תמונה אני מצרף לה פרטים לגבי המצלמה, העדשה, הצמצם, מהירות התריס ועוד. הייתי ממליץ לכולם לעשות כך ואז ניתן יהיה להגיב באופן יותר ספציפי. אני יוצא מתוך הנחה שמי שמשתתף באופן קבוע בפורום צילום, יש לו גישה כלשהיא גם לאתרי צילום אחרים ו/או למגזיני צילום מודפסים ויש לו, או ראוי שתהיה לו, יכולת הערכה קצת יותר מקצועית לתמונות מאשר לאיש מהרחוב. מפריעה לי ההתלהבות מתמונות שמבחינה טכנית הן גרועות. התמונה המצורפת צולמה במצלמה דיגיטלית ניקון D1 בעדשה 85-24 מכוונת ל 85, בצמצם 5.6 , מהירות תריס 60, אסא 200 ותאורה שבאה מהחלון.
 

winny

New member
בובה מטופשת בתוך עציץ ????????

אני נמצאית פה בערך מדף מספר שלוש, אני חושבת, ולא זכור לי שנתקלתי עד כה אפילו בתמונה אחת שלך, ובטח לא בתמונה מלווה בכל הפרמטרים שאתה כל כך מתפאר בהם... יש דרך להגיד כל דבר, ומדובר על יחסי אנוש בסיסיים!!! בהתחשב בזה שזה הפילם השלישי שאני מצלמת, הבנתי מכולם שהמטרה היא לצלם כל מה שתופס לך את העין, כדי לפתח את המיומנויות. המטרה היא גם למצוא תמונה נחמדה, וגם ללמוד איך אפשר לשפר את אותה תמונה נחמדה. הביקורת של skyeye, להבדיל משלך, היא ביקורת בונה, שאפשר ללמוד ממנה. זאת בדיוק המטרה בפורום הזה, או כך חשבתי... ןבנוסף לכך, לא אמרו שטעם זה עניין סובייקטיבי? מה שנאה בעיני האחד אינו נאה בעיני השני, וזה לגיטימי. יכולת להגיד שהנןשא אינו מעניין אותך, אבל אם זה הנושא שבחרתי ניתן לשפר כך וכך...
 

Lord Vishnu

New member
דני ברנר גם צודק וגם טועה

הוא טועה, כי הוא באמת היה צריך לנסח את הביקורת שלו בצורה אחרת, והוא צודק כי התמונה באמת לא מעניינת, בובה בתוך עציץ. זה הרושם הראשון שמקבלים כשרואים את התמונה, וזהו, אין פה משהו שגורם הרגשה כלשהי. שנית, אם כבר בובה בתוך עציץ, באמת היית צריכה לטפל ברקע של התמונה, את הרי יכולה לשחק עם עומק השדה.... אבל האמת היא שבאמת אין משהו רציני בתמונה, וגם אם תשחקי הרבה עם עומק השדה, משהו רציני, לא יצא מזה.
 

Lord Vishnu

New member
תמונה מעולה ../images/Emo45.gif

התייחסות לכל הפרטים הקטנים, אהבתי את התאורה הרכה. הייתי בוחר אולי זווית שמראה יותר פנים, אבל תמונה יפה בכ"ז.
 

winny

New member
תודה. ../images/Emo13.gif

באמת היה זוועה לקום על הבוקר ולראות תגובה כזאת. אין לי מושג מי הוא, אבל חבל שתמונה אחת יכולה להוציא כזה מרמור וכזאת שנאה והתנשאות מבן אדם.
 

komandatore

New member
זהירות-דני מצא אותנו...

חשבתי שהוא רצה להישאר בוואלה, ופתאום הוא בא לחפש אותנו..
 

Photo Ganim

New member
אני מסכים בהחלט עם ידידי רון

דני יש דרכים להביע דברים אז אנא ממך אם בכוונתך לעזור אני בטוח שעזרתך תתקבל בברכה אם לא אז לא אין כל סיבה להעליב ולהתנשא..
 

ilan_k

New member
משווה להסכמה שלך ומוסיף אחת משלי ../images/Emo45.gif

 

tami_c

New member
דני, ברוך הבא לפיקטור ../images/Emo41.gif ../images/Emo41.gif ../images/Emo41.gif

Long time no seen..
 
היי תמי!

שמחתי לפגוש אותך כאן. אני מבין שחברי הפורום קצת כועסים עלי. הבקורת שלי אינה אישית אלא מתייחסת לאיכות התמונות בלבד ואני מקווה שהדבר יתקבל בהבנה. אני לא חושב שנהגתי בגסות או בהתנשאות. כל ביקורת מוסברת ומפורטת לגופה של תמונה ולא לגופו של הצלם/ת. יכול להיות שאני קצת בוטה כשאני נוכח בהתלהבות מתמונות שבעיני הן גרועות. לחברי הפורום אני אומר: אל תקחו את זה אישי. תשלחו תמונות יפות ותקבלו גם פירגונים כמו שקיבל אורן וולוסקי בפורום וואלה על תמונה ששלח לשם. אגב, Winny הודתה ל Lord Vishnu על שהגיב ב"תמונה מעולה" ולא שמה לב שהתגובה היתה מכוונת לתמונה שאני שלחתי.
 

winny

New member
ואולי דווקא אתה לא שמת לב... ???

התודה שלי הייתה ל- skyeye על הבנתו ותמיכתו. מה לעשות שזה המבנה של הפורום ???
 
למעלה