האמת הממשלה כן יכולה לעודד נסיעות שיתופיות בצורה הפוכה
הנהג כן מקבל תמורה באפליקציה של וויז
הרכבת דווקא מאוד נוחה וזו הסיבה לעומס. הרכבת תישאר נוחה *למרות* העומס. הצמיחה תמשיך עד שהעומס יהיה בלתי נסבל ואז יהיה קיפאון ואולי קצת דעיכה (עד שזה ייתאזן), אבל עדיין יותר אנשים יעדיפו רכבת מאשר carpool.
אני לא ממש רואה דרכים שהממשלה יכולה לעודד carpool, המדינה לא יכולה לסבסד את וויז ישירות כדי שזה בתורו יעביר יותר כסף לנהגים, ואני לא רואה איך אפשר בצורה ריאליסטית לתת הקלות מס לאנשים שנוסעים/מסיעים ב־carpool בלי שזה ייצור הרים של בירוקרטיה לאנשים ואנשים שימצאו דרך לרמות כדי לקבל את ההטבות בלי באמת להסיע אף אחד (למשל - להחזיק מכשיר סלולרי נוסף וליצור באמצעותו "נוסע פיקטיבי"
האמת הממשלה כן יכולה לעודד נסיעות שיתופיות בצורה הפוכה
למשל עריית תל אביב יכולה להטיל היטל על כל אוטו שנכנס למרכז תל אביב כל עוד אין 4 אנשים ברכב.
זה כמובן הפוך מעידוד כספי ויהיה מאוד לא פופולרי, אבל זה אפשרי (אני כמובן לא בעד).
אם נדבר על עידוד נטו, אפשר לחשוב על מנגנון שלמשל יפחית עלויות לנוסעים על כבישי אגרה (כמו כביש 6).
אפשר לעשות פיתרון שהוא לגמרי טכנולוגי ולא מצריך הרבה ניירת.
סתם בתור מחשבה צילום עם מצלמות + מערכת ראייה ממוחשבת שמזהה כמות אנשים באותו.
אפשר לצלם את לוחית הרישוי, ולשים חיישן לחץ שימדוד משקל של מכונית נכנסת לכביש.
אם אנחנו יודעים את דגם הרכב אנחנו גם יודעים מה משקלו כשהוא ריק, ככה שאפשר די בקלות למדוד כמה נוסעים נמצאים בו.