מחיר הנסיעה יעלה מ 8 ש"ח ל 9 ש"ח בינואר

connex

Active member
אני שמח לקרוא את הדברים. כפי שאמרתי יש נהגים ויש נהגים. הערך הצבור שלי מכיל כבר כ200 שקלים רק מפיצויים על תלונות מוצדקות על נסיעות של אפיקים שלא התבצעו או נהגים שלא עצרו בתחנה. גם אני מעדיף תחבורה ציבורית למרות שיש לי רשיון נהיגה ויש לנו רכב בבית. אנחנו לא יכולים להגיד שאנחנו חוזרים אחורה כי למי ששכח עד לפני שני עשורים לא ידענו מתי מגיע האוטובוס, התשלום היה פר קו וחופשי חודשי היה מקומי או אזורי. כן,עדיין צריך לשפר אותה ויש עוד הרבה מה לשפר. בסופו של דבר כדי לגרום לאנשים לעבור לתחבורה ציבורית, היא צריכה לפעול לאורך כל הלילה וגם בשישי שבת. אם עכשיו רוצים לייבא נהגים מחו"ל, מה הבעיה שהם יהיו הנהגים בקווים שיופעלו? כבר היום אין ממש בעיה כשרוב הנהגים מהמגזר הערבי
לגבי ההנחות אני מסכים איתך. 50 אחוז לדעתי זה די והותר. נסיעה חינם הייתי משאיר אולי לבני שבעים ומעלה בנסיעה עירונית בלבד ו50 אחוז בשאר הנסיעות
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
אני שמח לקרוא את הדברים. כפי שאמרתי יש נהגים ויש נהגים. הערך הצבור שלי מכיל כבר כ200 שקלים רק מפיצויים על תלונות מוצדקות על נסיעות של אפיקים שלא התבצעו או נהגים שלא עצרו בתחנה. גם אני מעדיף תחבורה ציבורית למרות שיש לי רשיון נהיגה ויש לנו רכב בבית. אנחנו לא יכולים להגיד שאנחנו חוזרים אחורה כי למי ששכח עד לפני שני עשורים לא ידענו מתי מגיע האוטובוס, התשלום היה פר קו וחופשי חודשי היה מקומי או אזורי. כן,עדיין צריך לשפר אותה ויש עוד הרבה מה לשפר. בסופו של דבר כדי לגרום לאנשים לעבור לתחבורה ציבורית, היא צריכה לפעול לאורך כל הלילה וגם בשישי שבת. אם עכשיו רוצים לייבא נהגים מחו"ל, מה הבעיה שהם יהיו הנהגים בקווים שיופעלו? כבר היום אין ממש בעיה כשרוב הנהגים מהמגזר הערבי
לגבי ההנחות אני מסכים איתך. 50 אחוז לדעתי זה די והותר. נסיעה חינם הייתי משאיר אולי לבני שבעים ומעלה בנסיעה עירונית בלבד ו50 אחוז בשאר הנסיעות
יש משהו שכולם מפספסים לגבי נסיעות חינם לאזרחים וותיקים. מעבר לעניין הכלכלי יש את המרכיב הטכני של התשלום. מרבית האזרחים הוותיקים מתקשים להשתמש בטכנולוגיה ולכן רובם לא ישלמו באפליקציה. כדי להטעין את הרב קו גם כן צריך להשתמש באפליקציה או להגיע פיזית לעמדת הטענה. נסיעה בחינם שמצריכה רק תיקוף של כרטיס קבוע פותרת את הבעיה וחוסכת לאזרחים הוותיקים טירטור מיותר לעמדות הטענה ועמידה בתור.

לגבי נהגים זרים, אני מתקשה לראות את זה קורה במציאות, גם אם זה יקרה זאת תהיה כמות זניחה של נהגים בודדים. תהליך ההכשרה וההתאמה שלהם פשוט יהיה יקר מדיי ומסובך מדיי. כדאי להפעיל נסיעות בשבת לא צריך נהגים זרים, אפשר לעשות את זה גם כיום כי מרבית הנהגים אינם יהודים. הבעיה היא לא בנהגים אלה בזה שנושא התח''צ בשבת הוא כלי מיקוח פוליטי ומשחק סכום אפס בעיני המפלגות הדתיות (אם החילונים ירוויחו - אנחנו בהכרח נפסיד), אין שום טיעון שעומד במבחן המציאות נגד הפעלת תח''צ בשבת.
 

d1f2

Active member
ההתייקרות כנראה תדחה מינואר עד לפעם הבאה ביוני 2026. שגם אז אם לא יקרה שום דבר, המחיר צפוי לעלות ב 20%
 

connex

Active member
ההתייקרות כנראה תדחה מינואר עד לפעם הבאה ביוני 2026. שגם אז אם לא יקרה שום דבר, המחיר צפוי לעלות ב 20%
יש כבר דיבורים על העלאת המע"מ ל19 אחוז שיוביל להתייקרות בתח"צ אם נרצה או לא.
כי זה המס שהכי קל להטיל על האזרח
 
למעלה