עוד התייקרות: מחירי התחבורה הציבורית יעלו כבר בינואר
הנוסעים בתחבורה הציבורית יצטרכו בקרוב לשלם יותר. בעקבות הפרסום ב-N12, שרת התחבורה רגב שולחת מסר לשר האוצר סמוטריץ': "לא יקום ולא יהיה"
ולכן רשמתי מגמה כי לא סביר שנראה ירידה של המחירים בקרוב. אבל גם אם כן, מי שיעבור לרכב הפרטי ייקח הרבה מאוד זמן להחזיר אותו לתח''צ אם בכלל. כך שגם אם בעוד חצי שנה נניח המחיר ירד לרמה של 6 או 7 ש''ח ההשפעות מבחינת הרגלי השימוש בתח''צ הן לטווח ארוך יותר. גם המערכת לא משתנה כל כך מהר, קו שמבוטל ייקח שנים להחזיר אותו ולרב זה כלל לא קורה.וזה גם יכולה להיות עלייה גדולה יותר כדי לממן את תקציב הבטחון שאמור לגדול וכבר שר האוצר איים שיכלה מיסים שאחד מהם יכול להיות המע"מ שיגרום לעוד עליות. דווקא מסמוטריץ' אני מצפה ליותר הבנה. כשהוא היה שר תחבורה גם אם לזמן קצר, הוא יותר עבד למען הציבור והיה פחות פופוליסט. עכשיו נראה את הגרב נותנת נסיעות חינם לבני 60 ומעלה כדי להגיד שלא לכולם זה מתייקר
הרכבת לא תרוויח כי רכבת ואוטובוס לא אמורים להיות שירות מתחרה אלה משלים. תבדוק לדוגמא את הקווים מהגליל לחיפה ותראה שרב הנוסעים בהם יורדם או עולים בתחנות שהרכבת לא מגיעה אליהם, לחיפה עצמה הרב יעדיפו רכבת. כנ''ל בין חיפה לתל אביב וכו'...אני מסכים לחלוטין
אולי הרכבת תרוויח אבל גם כדי להגיע אליה יהיה צורך בכלי תחבורה כלשהו רכב או אוטובוס ואם זה יצומצם או יבוטל אז לא עשינו כלום
מילא פנסיונרים מוצדק איכשהו. אבל הנחות לבני 18-27 שאמורים להיות בצבא, או לעבוד ולהיות מסוגלים לקנות כרטיס אוטובוס?,וזה גם יכולה להיות עלייה גדולה יותר כדי לממן את תקציב הבטחון שאמור לגדול וכבר שר האוצר איים שיכלה מיסים שאחד מהם יכול להיות המע"מ שיגרום לעוד עליות. דווקא מסמוטריץ' אני מצפה ליותר הבנה. כשהוא היה שר תחבורה גם אם לזמן קצר, הוא יותר עבד למען הציבור והיה פחות פופוליסט. עכשיו נראה את הגרב נותנת נסיעות חינם לבני 60 ומעלה כדי להגיד שלא לכולם זה מתייקר
הנחת ה"צעירים" מכוונת לבני 18-27 שאינם בצבא, בעבודה אצל מעסיק מסודר ואינם באוניברסיטה/מכללה (וטרם השכילו לרכוש כרטיס סטודנט מזייפן כלשהו). חשיבה רציונלית? לא בבית ספרנו.אני לא יודע כמה פנסיונרים עברו להשתמש בתחבורה ציבורית מאז שעבורם (67+) היא חינם. לפחות אצלי בעבודה והסביבה המשפחתית הקרובה, מי שיש לו רכב נשאר עם הרכב. ששאלתי למה הרוב ענו לי את התשובה הסבירה-התרגלנו
היו כאלו שאמרו שהם גם לא בקו הבריאות והחשש שלהם להדבק במחלות מנוסעים אחרים או שאם כבר צריך לנסוע לבדיקה וצריך ליווי, המלווה כבר מסיע כי הוא גם ככה לא בקריטריונים להנחה ולמה לנסוע שעה לבית חולים דרך כל העיר שאפשר ברכב או מונית בכמה דקות
בקיצור שעושים תוכנית פופוליסטית עם טלאים על גבי טלאים מבלי שבכלל יש לה מקור תקציבי, זאת התוצאה. ואנחנו עוד נמשיך לשלם ביוקר על זה היכן שרק ואיך שנבחר לנסוע (רכב: דלק,פקקים, התייקרות מחירי החניונים בעקבות חוק שאמור היה דווקא להוזיל. תח"צ גחמות השרה. מוניות: מחירי הדלק עולים אז למה שלא יעלו מחיר גם הם?) מקווה שהשר/ה הבא ישאיר את הרפורמה אבל יבצע תיקונים. האפליה על פי מקום מגורים מיותרת, הנחה לצעירים שאינם סטודנטים גם מיותרת. בעבודה המעסיק משלם נסיעות. אני בטוח שחשיבה מחודשת ורציונלית תוכל להחזיר כספים שיוכלו לסבסד ירידת מחיר בחזרה ל6 שקלים
אני עדיין חושבת, וגם כתבתי בעבר, שאין הצדקה לתת נסיעות חינם , ובאופן גורף לכלל ה"קשישים" (בזמני זה היה מגיל 75). הסתפקתי בהנחה של 50% ובאפשרות לרכוש חופשי יומי אזורי (למשל מטרופולין גוש דן איפשר לי לנסוע עד נתניה וזה היה מעולה).מילא פנסיונרים מוצדק איכשהו. אבל הנחות לבני 18-27 שאמורים להיות בצבא, או לעבוד ולהיות מסוגלים לקנות כרטיס אוטובוס?,
כאשר רשמתי 3 קבוצות התייחסתי לעיקריות. נכים היו מקבלים הנחות מאז ומתמיד וכמובן שיש להשאיר גם אותן, גם שוטרים ושירות לאומי נוסעים בחינם.נכים ומקבלי קצבאות ביטוח לאומי אחרים לדעתי כן יכולים להיכלל בהנחות, והם זכו לכאלה כבר לפני שנים רבות (נדמה לי שהיה צבע כרטיסיה יעודי).
זכאות לקצבאות ביטוח לאומי מצריכה הוכחות ברורות למצוקה, שאינה מבחירה.
דווקא בקרב ה"סטודנטים" רבות הקומבינות. אנשים קונים תעודות סטודנט ואין בודק.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עברה ממשרד התחבורה למשרד הרווחה ורק אני לא שמעתי?הנחות צריכות להיות רק ל 3 קבוצות:
חיילים - היות והנסיעות שלהן אינן מבחירה
סטודנטים - מצד אחד מדובר באוכלוסייה שלרב אין לה הכנסה גבוהה (נכון יש גם סטודנטים מבוגרים שעובדים במשרה מלאה), ומנגד צריכה להתנייד הרבה. זה בדיוק הזמן לפתח הרגלי שימוש בתח''צ.
אזרחים ותיקים - מדובר באוכלוסייה שההכנסה שלה נחתחת בבת אחת עם הפרישה לפנסיה ומנגד לא תמיד המצב הבריאותי מאפשר להמשיך לנהוג.
בנוסף מדובר ב 3 קבוצות שמאוד קל לזהות ולהגדיר (אין חצי חייל או חצי אזרח ותיק)
כל שאר ההנחות בנויות על קריטריוניים שנתפרים פוליטית לאוכלוסייה הנכונה, נניח שהנחה לאוכלוסיות בסטטוס סוציאו אקונומי נמוך מוגדרות כמי שמשתכר 4500 ש''ח בחודש, ומי שמקבל 4600 כבר לא מספיק עני?, ומי קובע את האזורים?
לגבי כל מי שלא נכלל ב 3 הקבוצות שרשמתי, הנחות לתח''צ אמורות לשרת מטרה מעוד ברורה, לעודד אנשים לעבור מהרכב הפרטי לתח''צ ולתמרץ משתמשים קבועים. ולכן שיטת ההנחות צריכה להיות מבוססת על מרחקי נסיעה ועל תדירות שימוש כמו שהיה פעם. הנחות לא אמורות להיות סניף של ביטוח לאומי, אם המדינה באמת רוצה לעזור לשכבות חלשות יש הרבה דרכים אחרות לעשות את זה.
אכן, זה בדיוק מה שקרה. רפורמת התעריפים הפכה את משרד התחבורה למשרד רווחה שבו בנוסף לקבוצות שתמיד קיבלו הנחות ובצדק הצטרפו עוד המון מקבלי הנחות על פי קריטריונים מוזרים ולא ברורים.הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עברה ממשרד התחבורה למשרד הרווחה ורק אני לא שמעתי?
הסבסוד נועד למשוך אנשים לתעדף שימוש בתחבורה ציבורית, אבל למה צריך לתת הנחות? אם יש צורך בקצבת התניידות כלשהי, אפשר לצרף את הקצבה הזאת לקצבאות ממשלתיות אחרות, ושהנוסע יחליט בעצמו האם הוא מעדיף לנסוע בתחבורה הציבורית המאורגנת, או שמעדיף לעשות זאת באופן אחר.
הדבר הכי פחות הגיוני זה לסבסד חיילים.אכן, זה בדיוק מה שקרה. רפורמת התעריפים הפכה את משרד התחבורה למשרד רווחה שבו בנוסף לקבוצות שתמיד קיבלו הנחות ובצדק הצטרפו עוד המון מקבלי הנחות על פי קריטריונים מוזרים ולא ברורים.
אם אתה שואל למה צריך לתת הנחות ל 3 הקבוצות שרשמתי אז הסברתי בתגובה עצמה, אם השאלה מתייחסת לשאר הקבוצות במסגרת הרפורמה, אין לי מושג ודעתי שלא צריך.
השילוב של עליית התעריפים לכלל הציבור והצורך לסבסד הנחות לקבוצות אחרות יביא לקריסה של מערכת התח''צ בטווח הארוך ולבריחה של אוכלוסיות חזקות לרכב הפרטי.
העלת נקודה חשובה. חמותי למשל יכולה לנסוע חינם ונמנעת מכך רק בגלל תרבות הנסיעה של חלק מהנהגים שלא מחכים שתתיישב וכבר נוסעים, עוצרים רחוק מהמדרכה, בולמים חזק שהם נצמדים לרכבים. הנה דבר שכדאי למשרד התחבורה להתחיל לטפל בו. זה שחסרים נהגים לא אומר שחייבים לקבל כל מי שנושם. לא חסרים נהגים אדיבים וזהירים. עכשיו עוד רוצים לייבא נהגים מחו"ל . איך אמורה להיות אינטראקציה איתם אם וכאשר?חיילים.
א. נוסעים מכל הארץ לכל הארץ, ולכן עדיף תחב"צ סדיר, החלפות, רכבות וכו' (ע"ע אשכולות "דלת לדלת"). גם באירופה רואים חיילים הנוסעים ברכבת.
ב. מתחנת רכבת / מרכזית לבסיס אולי סביר להוציא הסעה צבאית יעודית.
ג. גם כאן צריך להיזהר. לא כדאי להעביר הזמנות להסעת כמות נתונה של חיילים אל הבסיס והחוצה ממנו במערכת, שאינה מספיק מאובטחת.
פנסיונרים
הייתי מבטלת גם את חובת התיקוף, שכרגע מחייבת עמידה וסכנת נפילה
עונה לך ובעצם גם לסוכריה חמצמצה.העלת נקודה חשובה. חמותי למשל יכולה לנסוע חינם ונמנעת מכך רק בגלל תרבות הנסיעה של חלק מהנהגים שלא מחכים שתתיישב וכבר נוסעים, עוצרים רחוק מהמדרכה, בולמים חזק שהם נצמדים לרכבים. הנה דבר שכדאי למשרד התחבורה להתחיל לטפל בו. זה שחסרים נהגים לא אומר שחייבים לקבל כל מי שנושם. לא חסרים נהגים אדיבים וזהירים. עכשיו עוד רוצים לייבא נהגים מחו"ל . איך אמורה להיות אינטראקציה איתם אם וכאשר?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.