מחיר הנסיעה יעלה מ 8 ש"ח ל 9 ש"ח בינואר

הנוסע הצפוני

Well-known member
בהינתן שהמגמה הנוכחית תישמר זה תחילת הקריסה של מערכת התחבורה הציבורית.
ברמת מחירים כזו יהיו לא מעט אנשים שיעברו לרכב הפרטי, אולי זה עדיין יהיה יותר יקר אבל בהפרש פוחת והנוחות גבוהה יותר.
במקביל אחוז הלא מתקפים שכבר היום מוערך ב 20% ילך ויעלה, בין אם מסיבות של אי יכולת כלכלית ובין אם סתם כדי לעשות דווקא למדינה. המשמעות של שני הדברים יחד, פחות הכנסות למדינה במקביל לעלייה בהוצאות התפעול. ואז מה יקרה?
צמצום או ביטול קווים משניים וקווים מזינים לרשת הראשית. סביר להניח שחלק גדול מאותם קווים יהיו בפריפריה. וזה בתורו יגרום לירידה נוספת בכמות הנוסעים וכן הלאה.
 

connex

Active member
וזה גם יכולה להיות עלייה גדולה יותר כדי לממן את תקציב הבטחון שאמור לגדול וכבר שר האוצר איים שיכלה מיסים שאחד מהם יכול להיות המע"מ שיגרום לעוד עליות. דווקא מסמוטריץ' אני מצפה ליותר הבנה. כשהוא היה שר תחבורה גם אם לזמן קצר, הוא יותר עבד למען הציבור והיה פחות פופוליסט. עכשיו נראה את הגרב נותנת נסיעות חינם לבני 60 ומעלה כדי להגיד שלא לכולם זה מתייקר
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
וזה גם יכולה להיות עלייה גדולה יותר כדי לממן את תקציב הבטחון שאמור לגדול וכבר שר האוצר איים שיכלה מיסים שאחד מהם יכול להיות המע"מ שיגרום לעוד עליות. דווקא מסמוטריץ' אני מצפה ליותר הבנה. כשהוא היה שר תחבורה גם אם לזמן קצר, הוא יותר עבד למען הציבור והיה פחות פופוליסט. עכשיו נראה את הגרב נותנת נסיעות חינם לבני 60 ומעלה כדי להגיד שלא לכולם זה מתייקר
ולכן רשמתי מגמה כי לא סביר שנראה ירידה של המחירים בקרוב. אבל גם אם כן, מי שיעבור לרכב הפרטי ייקח הרבה מאוד זמן להחזיר אותו לתח''צ אם בכלל. כך שגם אם בעוד חצי שנה נניח המחיר ירד לרמה של 6 או 7 ש''ח ההשפעות מבחינת הרגלי השימוש בתח''צ הן לטווח ארוך יותר. גם המערכת לא משתנה כל כך מהר, קו שמבוטל ייקח שנים להחזיר אותו ולרב זה כלל לא קורה.
בסופו של דבר אתה מקבל מערכת שבנויה על קווים ראשיים שיש להם ביקוש גבוהה אבל ללא קווים מזינים או קווים משניים באזורי הפריפריה וזו לא באמת מערכת שניתן להשתמש בה.
 

connex

Active member
אני מסכים לחלוטין
אולי הרכבת תרוויח אבל גם כדי להגיע אליה יהיה צורך בכלי תחבורה כלשהו רכב או אוטובוס ואם זה יצומצם או יבוטל אז לא עשינו כלום
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
אני מסכים לחלוטין
אולי הרכבת תרוויח אבל גם כדי להגיע אליה יהיה צורך בכלי תחבורה כלשהו רכב או אוטובוס ואם זה יצומצם או יבוטל אז לא עשינו כלום
הרכבת לא תרוויח כי רכבת ואוטובוס לא אמורים להיות שירות מתחרה אלה משלים. תבדוק לדוגמא את הקווים מהגליל לחיפה ותראה שרב הנוסעים בהם יורדם או עולים בתחנות שהרכבת לא מגיעה אליהם, לחיפה עצמה הרב יעדיפו רכבת. כנ''ל בין חיפה לתל אביב וכו'...
 
וזה גם יכולה להיות עלייה גדולה יותר כדי לממן את תקציב הבטחון שאמור לגדול וכבר שר האוצר איים שיכלה מיסים שאחד מהם יכול להיות המע"מ שיגרום לעוד עליות. דווקא מסמוטריץ' אני מצפה ליותר הבנה. כשהוא היה שר תחבורה גם אם לזמן קצר, הוא יותר עבד למען הציבור והיה פחות פופוליסט. עכשיו נראה את הגרב נותנת נסיעות חינם לבני 60 ומעלה כדי להגיד שלא לכולם זה מתייקר
מילא פנסיונרים מוצדק איכשהו. אבל הנחות לבני 18-27 שאמורים להיות בצבא, או לעבוד ולהיות מסוגלים לקנות כרטיס אוטובוס?,
 

connex

Active member
אני לא יודע כמה פנסיונרים עברו להשתמש בתחבורה ציבורית מאז שעבורם (67+) היא חינם. לפחות אצלי בעבודה והסביבה המשפחתית הקרובה, מי שיש לו רכב נשאר עם הרכב. ששאלתי למה הרוב ענו לי את התשובה הסבירה-התרגלנו
היו כאלו שאמרו שהם גם לא בקו הבריאות והחשש שלהם להדבק במחלות מנוסעים אחרים או שאם כבר צריך לנסוע לבדיקה וצריך ליווי, המלווה כבר מסיע כי הוא גם ככה לא בקריטריונים להנחה ולמה לנסוע שעה לבית חולים דרך כל העיר שאפשר ברכב או מונית בכמה דקות
בקיצור שעושים תוכנית פופוליסטית עם טלאים על גבי טלאים מבלי שבכלל יש לה מקור תקציבי, זאת התוצאה. ואנחנו עוד נמשיך לשלם ביוקר על זה היכן שרק ואיך שנבחר לנסוע (רכב: דלק,פקקים, התייקרות מחירי החניונים בעקבות חוק שאמור היה דווקא להוזיל. תח"צ גחמות השרה. מוניות: מחירי הדלק עולים אז למה שלא יעלו מחיר גם הם?) מקווה שהשר/ה הבא ישאיר את הרפורמה אבל יבצע תיקונים. האפליה על פי מקום מגורים מיותרת, הנחה לצעירים שאינם סטודנטים גם מיותרת. בעבודה המעסיק משלם נסיעות. אני בטוח שחשיבה מחודשת ורציונלית תוכל להחזיר כספים שיוכלו לסבסד ירידת מחיר בחזרה ל6 שקלים
 
אני לא יודע כמה פנסיונרים עברו להשתמש בתחבורה ציבורית מאז שעבורם (67+) היא חינם. לפחות אצלי בעבודה והסביבה המשפחתית הקרובה, מי שיש לו רכב נשאר עם הרכב. ששאלתי למה הרוב ענו לי את התשובה הסבירה-התרגלנו
היו כאלו שאמרו שהם גם לא בקו הבריאות והחשש שלהם להדבק במחלות מנוסעים אחרים או שאם כבר צריך לנסוע לבדיקה וצריך ליווי, המלווה כבר מסיע כי הוא גם ככה לא בקריטריונים להנחה ולמה לנסוע שעה לבית חולים דרך כל העיר שאפשר ברכב או מונית בכמה דקות
בקיצור שעושים תוכנית פופוליסטית עם טלאים על גבי טלאים מבלי שבכלל יש לה מקור תקציבי, זאת התוצאה. ואנחנו עוד נמשיך לשלם ביוקר על זה היכן שרק ואיך שנבחר לנסוע (רכב: דלק,פקקים, התייקרות מחירי החניונים בעקבות חוק שאמור היה דווקא להוזיל. תח"צ גחמות השרה. מוניות: מחירי הדלק עולים אז למה שלא יעלו מחיר גם הם?) מקווה שהשר/ה הבא ישאיר את הרפורמה אבל יבצע תיקונים. האפליה על פי מקום מגורים מיותרת, הנחה לצעירים שאינם סטודנטים גם מיותרת. בעבודה המעסיק משלם נסיעות. אני בטוח שחשיבה מחודשת ורציונלית תוכל להחזיר כספים שיוכלו לסבסד ירידת מחיר בחזרה ל6 שקלים
הנחת ה"צעירים" מכוונת לבני 18-27 שאינם בצבא, בעבודה אצל מעסיק מסודר ואינם באוניברסיטה/מכללה (וטרם השכילו לרכוש כרטיס סטודנט מזייפן כלשהו). חשיבה רציונלית? לא בבית ספרנו.
 

raya

Well-known member
מילא פנסיונרים מוצדק איכשהו. אבל הנחות לבני 18-27 שאמורים להיות בצבא, או לעבוד ולהיות מסוגלים לקנות כרטיס אוטובוס?,
אני עדיין חושבת, וגם כתבתי בעבר, שאין הצדקה לתת נסיעות חינם , ובאופן גורף לכלל ה"קשישים" (בזמני זה היה מגיל 75). הסתפקתי בהנחה של 50% ובאפשרות לרכוש חופשי יומי אזורי (למשל מטרופולין גוש דן איפשר לי לנסוע עד נתניה וזה היה מעולה).
עכשיו כאשר נסיעות חינם הן מגיל 67 - פרופיל הנהנים גדל משמעותית.
מה לעשות ששרת התחבורה רוצה לקבל קרדיט על מעשיה ה"טובים". מצד שני - ההנחה שהיא סידרה לאוכלוסיות שגרות באשכול כלכלי נמוך - זה ממש לא עונה על הציפיות של חלק מהתושבים.
 

connex

Active member
לפני כמה ימים קראתי בפייסבוק פוסט של מישהו שטוען שבמשך שנים כתובתו הייתה רשומה ככתובת של הוריו וכך הוא נמנע מלקבל מכתבים לביתו עם דרישת תשלום אגרת רכות השידור. עם הימים הוא התחתן ופתאום קיבל הודעה על חוב רטרואקטיבי כולל ריבית והצמדה. מה התברר? אשתו לאחר החתונה שינתה את הכתובת.
למה אני מספר את זה, כי המקרה דומה גם לפי הפילוח האשכולי. מי שלא שינה כתובת ורשום כמתגורר ברחוב שזכאי להנחה יקבל אותה גם אם בפועל הוא גר בסביון (בכוונה מקצין)
בסוף תהיה חשיבה רציונלית, אני רוצה להאמין ולקוות. אני בעד הנחות למי שצריך ולא למי שיכול לקבל כדי שבתמורה יצביע למפלגה הנכונה. אם זה לא שוחד בחירות אז מה כן?
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
הנחות צריכות להיות רק ל 3 קבוצות:
חיילים - היות והנסיעות שלהן אינן מבחירה
סטודנטים - מצד אחד מדובר באוכלוסייה שלרב אין לה הכנסה גבוהה (נכון יש גם סטודנטים מבוגרים שעובדים במשרה מלאה), ומנגד צריכה להתנייד הרבה. זה בדיוק הזמן לפתח הרגלי שימוש בתח''צ.
אזרחים ותיקים - מדובר באוכלוסייה שההכנסה שלה נחתחת בבת אחת עם הפרישה לפנסיה ומנגד לא תמיד המצב הבריאותי מאפשר להמשיך לנהוג.
בנוסף מדובר ב 3 קבוצות שמאוד קל לזהות ולהגדיר (אין חצי חייל או חצי אזרח ותיק)
כל שאר ההנחות בנויות על קריטריוניים שנתפרים פוליטית לאוכלוסייה הנכונה, נניח שהנחה לאוכלוסיות בסטטוס סוציאו אקונומי נמוך מוגדרות כמי שמשתכר 4500 ש''ח בחודש, ומי שמקבל 4600 כבר לא מספיק עני?, ומי קובע את האזורים?

לגבי כל מי שלא נכלל ב 3 הקבוצות שרשמתי, הנחות לתח''צ אמורות לשרת מטרה מעוד ברורה, לעודד אנשים לעבור מהרכב הפרטי לתח''צ ולתמרץ משתמשים קבועים. ולכן שיטת ההנחות צריכה להיות מבוססת על מרחקי נסיעה ועל תדירות שימוש כמו שהיה פעם. הנחות לא אמורות להיות סניף של ביטוח לאומי, אם המדינה באמת רוצה לעזור לשכבות חלשות יש הרבה דרכים אחרות לעשות את זה.
 
נערך לאחרונה ב:
נכים ומקבלי קצבאות ביטוח לאומי אחרים לדעתי כן יכולים להיכלל בהנחות, והם זכו לכאלה כבר לפני שנים רבות (נדמה לי שהיה צבע כרטיסיה יעודי).
זכאות לקצבאות ביטוח לאומי מצריכה הוכחות ברורות למצוקה, שאינה מבחירה.
דווקא בקרב ה"סטודנטים" רבות הקומבינות. אנשים קונים תעודות סטודנט ואין בודק.
 
נערך לאחרונה ב:

הנוסע הצפוני

Well-known member
נכים ומקבלי קצבאות ביטוח לאומי אחרים לדעתי כן יכולים להיכלל בהנחות, והם זכו לכאלה כבר לפני שנים רבות (נדמה לי שהיה צבע כרטיסיה יעודי).
זכאות לקצבאות ביטוח לאומי מצריכה הוכחות ברורות למצוקה, שאינה מבחירה.
דווקא בקרב ה"סטודנטים" רבות הקומבינות. אנשים קונים תעודות סטודנט ואין בודק.
כאשר רשמתי 3 קבוצות התייחסתי לעיקריות. נכים היו מקבלים הנחות מאז ומתמיד וכמובן שיש להשאיר גם אותן, גם שוטרים ושירות לאומי נוסעים בחינם.
לזייף אפשר כל תעודה, לא רק סטודנט, זה שיש כאלה שמזייפים לא אומר שלסטודנטים האמיתיים לא מגיע. ואם בזה אפשר לעשות קומבינות אז בטח את מבינה כמה אפשר לעשות קומבינות בהנחות שמבוססות כתובת מגורים או הכנסה חודשית.........
 

מנכל אחד

Well-known member
הנחות צריכות להיות רק ל 3 קבוצות:
חיילים - היות והנסיעות שלהן אינן מבחירה
סטודנטים - מצד אחד מדובר באוכלוסייה שלרב אין לה הכנסה גבוהה (נכון יש גם סטודנטים מבוגרים שעובדים במשרה מלאה), ומנגד צריכה להתנייד הרבה. זה בדיוק הזמן לפתח הרגלי שימוש בתח''צ.
אזרחים ותיקים - מדובר באוכלוסייה שההכנסה שלה נחתחת בבת אחת עם הפרישה לפנסיה ומנגד לא תמיד המצב הבריאותי מאפשר להמשיך לנהוג.
בנוסף מדובר ב 3 קבוצות שמאוד קל לזהות ולהגדיר (אין חצי חייל או חצי אזרח ותיק)
כל שאר ההנחות בנויות על קריטריוניים שנתפרים פוליטית לאוכלוסייה הנכונה, נניח שהנחה לאוכלוסיות בסטטוס סוציאו אקונומי נמוך מוגדרות כמי שמשתכר 4500 ש''ח בחודש, ומי שמקבל 4600 כבר לא מספיק עני?, ומי קובע את האזורים?

לגבי כל מי שלא נכלל ב 3 הקבוצות שרשמתי, הנחות לתח''צ אמורות לשרת מטרה מעוד ברורה, לעודד אנשים לעבור מהרכב הפרטי לתח''צ ולתמרץ משתמשים קבועים. ולכן שיטת ההנחות צריכה להיות מבוססת על מרחקי נסיעה ועל תדירות שימוש כמו שהיה פעם. הנחות לא אמורות להיות סניף של ביטוח לאומי, אם המדינה באמת רוצה לעזור לשכבות חלשות יש הרבה דרכים אחרות לעשות את זה.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עברה ממשרד התחבורה למשרד הרווחה ורק אני לא שמעתי?

הסבסוד נועד למשוך אנשים לתעדף שימוש בתחבורה ציבורית, אבל למה צריך לתת הנחות? אם יש צורך בקצבת התניידות כלשהי, אפשר לצרף את הקצבה הזאת לקצבאות ממשלתיות אחרות, ושהנוסע יחליט בעצמו האם הוא מעדיף לנסוע בתחבורה הציבורית המאורגנת, או שמעדיף לעשות זאת באופן אחר.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עברה ממשרד התחבורה למשרד הרווחה ורק אני לא שמעתי?

הסבסוד נועד למשוך אנשים לתעדף שימוש בתחבורה ציבורית, אבל למה צריך לתת הנחות? אם יש צורך בקצבת התניידות כלשהי, אפשר לצרף את הקצבה הזאת לקצבאות ממשלתיות אחרות, ושהנוסע יחליט בעצמו האם הוא מעדיף לנסוע בתחבורה הציבורית המאורגנת, או שמעדיף לעשות זאת באופן אחר.
אכן, זה בדיוק מה שקרה. רפורמת התעריפים הפכה את משרד התחבורה למשרד רווחה שבו בנוסף לקבוצות שתמיד קיבלו הנחות ובצדק הצטרפו עוד המון מקבלי הנחות על פי קריטריונים מוזרים ולא ברורים.
אם אתה שואל למה צריך לתת הנחות ל 3 הקבוצות שרשמתי אז הסברתי בתגובה עצמה, אם השאלה מתייחסת לשאר הקבוצות במסגרת הרפורמה, אין לי מושג ודעתי שלא צריך.
השילוב של עליית התעריפים לכלל הציבור והצורך לסבסד הנחות לקבוצות אחרות יביא לקריסה של מערכת התח''צ בטווח הארוך ולבריחה של אוכלוסיות חזקות לרכב הפרטי.
 

מנכל אחד

Well-known member
אכן, זה בדיוק מה שקרה. רפורמת התעריפים הפכה את משרד התחבורה למשרד רווחה שבו בנוסף לקבוצות שתמיד קיבלו הנחות ובצדק הצטרפו עוד המון מקבלי הנחות על פי קריטריונים מוזרים ולא ברורים.
אם אתה שואל למה צריך לתת הנחות ל 3 הקבוצות שרשמתי אז הסברתי בתגובה עצמה, אם השאלה מתייחסת לשאר הקבוצות במסגרת הרפורמה, אין לי מושג ודעתי שלא צריך.
השילוב של עליית התעריפים לכלל הציבור והצורך לסבסד הנחות לקבוצות אחרות יביא לקריסה של מערכת התח''צ בטווח הארוך ולבריחה של אוכלוסיות חזקות לרכב הפרטי.
הדבר הכי פחות הגיוני זה לסבסד חיילים.
הצבא אמור לדאוג לכל צרכי החיילים
כך שסבסוד של נסיעות חיילים, פירושו להגדיל את תקציב הביטחון על חשבון העצמאות של מערכת התחבורה הציבורית, בה בשעה, שהצבא יכול לארגן להם הסעות מוסדרות, רק שזה לא משתלם לו כי יש לו קופה קטנה במשרד התחבורה שאין לו אפשרות אחרת לנצל אותה, ולכן עדיף לו להפנות לשם את החיילים למרות שההסעה בתחבורה ציבורית יקרה משמעותית מנסיעות מאורגנות.

קצת פחות הגיוני לסבסד סטודנטים, כי לכאו' הקבוצה של הסטודנטים שנוסעת באוטובוס אין לה הרבה אפשרויות אחרות חוץ מלנסוע באוטובוס, אבל אם יש לה, אין היגיון לגרום להם לרצוץ לנסוע באוטובוס בדיוק בשעות השיא של היום.

לעומת זאת, נסיעות חינם לפנסיונריים יש בו היגיון, גם כי העידוד לצאת תורם בריאותית לכל אחד ובוודאי בגיל מבוגר, וגם ככל שמבגרים כך עדיף לאפשר חלופות לנהיגה עצמית, אבל אין לה כמובן קשר לרצון להגדיל לפנסיונרים את ההכנסה ב200 ש"ח בחודש.
(לפנסיונרים הכנסה נמוכה יותר, ובדרך כלל גם הוצאות נמוכות יותר, בגלל גודל משק הבית שלהם).
 
חיילים.
א. נוסעים מכל הארץ לכל הארץ, ולכן עדיף תחב"צ סדיר, החלפות, רכבות וכו' (ע"ע אשכולות "דלת לדלת"). גם באירופה רואים חיילים הנוסעים ברכבת.
ב. מתחנת רכבת / מרכזית לבסיס אולי סביר להוציא הסעה צבאית יעודית.
ג. גם כאן צריך להיזהר. לא כדאי להעביר הזמנות להסעת כמות נתונה של חיילים אל הבסיס והחוצה ממנו במערכת, שאינה מספיק מאובטחת.
פנסיונרים
הייתי מבטלת גם את חובת התיקוף, שכרגע מחייבת עמידה וסכנת נפילה
 
נערך לאחרונה ב:

connex

Active member
חיילים.
א. נוסעים מכל הארץ לכל הארץ, ולכן עדיף תחב"צ סדיר, החלפות, רכבות וכו' (ע"ע אשכולות "דלת לדלת"). גם באירופה רואים חיילים הנוסעים ברכבת.
ב. מתחנת רכבת / מרכזית לבסיס אולי סביר להוציא הסעה צבאית יעודית.
ג. גם כאן צריך להיזהר. לא כדאי להעביר הזמנות להסעת כמות נתונה של חיילים אל הבסיס והחוצה ממנו במערכת, שאינה מספיק מאובטחת.
פנסיונרים
הייתי מבטלת גם את חובת התיקוף, שכרגע מחייבת עמידה וסכנת נפילה
העלת נקודה חשובה. חמותי למשל יכולה לנסוע חינם ונמנעת מכך רק בגלל תרבות הנסיעה של חלק מהנהגים שלא מחכים שתתיישב וכבר נוסעים, עוצרים רחוק מהמדרכה, בולמים חזק שהם נצמדים לרכבים. הנה דבר שכדאי למשרד התחבורה להתחיל לטפל בו. זה שחסרים נהגים לא אומר שחייבים לקבל כל מי שנושם. לא חסרים נהגים אדיבים וזהירים. עכשיו עוד רוצים לייבא נהגים מחו"ל . איך אמורה להיות אינטראקציה איתם אם וכאשר?
 

raya

Well-known member
העלת נקודה חשובה. חמותי למשל יכולה לנסוע חינם ונמנעת מכך רק בגלל תרבות הנסיעה של חלק מהנהגים שלא מחכים שתתיישב וכבר נוסעים, עוצרים רחוק מהמדרכה, בולמים חזק שהם נצמדים לרכבים. הנה דבר שכדאי למשרד התחבורה להתחיל לטפל בו. זה שחסרים נהגים לא אומר שחייבים לקבל כל מי שנושם. לא חסרים נהגים אדיבים וזהירים. עכשיו עוד רוצים לייבא נהגים מחו"ל . איך אמורה להיות אינטראקציה איתם אם וכאשר?
עונה לך ובעצם גם לסוכריה חמצמצה.
אני "נהנית" כבר 10 שנים מנסיעות חינם, ועדיין חושבת שזה לא מוצדק לתל לכל מי שהגיע לגיל המתאים לנסוע בחינם.
כפי שכתבתי , בעבר הנחה של 50% היתה בהחלט הוגנת.
זה שאני לא משלמת, לא גורם לי לא לנסוע בתחבורה ציבורית (לא רכבת ולא אוטובוס), להיפך אני מעדיפה תחבורה ציבורית על הרכב הפרטי. (לפתוח את השער, לצאת, לסגור את השער והכי גרוע לחפש חניה).
או שאני הולכת ברגל (והרבה) או כאמור תחב"צ.
בקשר לנהגים שעוצרים רחוק מהמדרכה, אני שומעת לא פעם ולא פעמיים שמבקשים מהנהג,לפני העצירה , שיעצור קרוב למדרכה, והוא עושה זאת.
פעם רצתי לאוטובוס שהיה בתחנה, הנהג אמר לי , לא היית צריכה לרוץ - הייתי מחכה לך......
 
למעלה