מחירי GPS: המלצה + שאלה

yhornik

New member
מחירי GPS: המלצה + שאלה

בדקתי לגבי מכשיר GPS פשוט באינטרנט ומצאתי שמחירו נע סביב 140$. 200$ כולל משלוח ומיסים. המכשיר למתעניינים Garmin e-Trex Venture. אותו מוצר בדיוק בחנויות בארץ עולה כ-400$. פניתי לאחת החנויות המקוונות באינטרנט (www.garmin.co.il) בשאלה מדוע הפרש המחיר גבוה כל כך והאם בכוונתם למכור את המכשיר במחיר ריאלי. קיבלתי תשובה משתלחת וגועלית מבעל האתר (מר אורי נבו) וזו לשונה: "אינך מבין דבר או חצי דבר לא ביבוא ולא במכשירי GPS. אני מציע לך להביא את המכשיר מחו"ל......ואני מניח שאחרי הכול כנראה תבין למה המחיר שאנחנו דורשים ראלי! אין לי שום כוונה לפרט לך למה המכשיר יעלה לך בסוף יותר... תנסה לבד ולמד על בשרך" אז נתחיל מההמלצה - אני לא מתעסק עם אנשים שעונים כך ללקוח פוטנציאלי. והשאלה - מדוע באמת ישנו כזה הפרש אדיר במחיר? למיטב ידיעתי GPS פטור ממכס וחייב רק במע"מ. האם יש איזשהו Added Value ברכישה בארץ, מלבד נושא האחריות המקומית (שזה בעיה ידועה בכל יבוא אישי)?
 
אם זו התשובה שקיבלת שם

רק מטומטם יקנה משהו מכזה בן אדם. חשוב להביא את האינפורמציה הזו לידיעת הסוכן של גרמין בארץ.
 
אין בעיה...

להביא מכשיר GPS מחו"ל - חשוב להקפיד על Database שמתאים לישראל (יש להזמין את המכשיר עם ה-Database המתאים).
 

yhornik

New member
האם יש משמעות

לבסיס נתונים המתאים לישראל גם במכשיר האמור (e-trex venture), שהוא מכשיר ללא Base Map, דהיינו ללא כבישי ישראל? זהו מכשיר המספק מפה נעה אך ללא מתאר שטח בבסיסו, כך שלמעשה עלי להזין בו כל נ.צ המעניין אותי בלאו הכי.
 
לדעתי לא

אני השתמשתי במכשיר דומה (ETREX LEGEND) עד שגנבו לי אותו, והייתי מאד מרוצה. אין בו שום מידע תעופתי, אך הזנתי לתוכו את כל נקודות הדיווח (שיהיה...) והוא נוח לתפעול. יש בו BUILT IN מידע מפורט מאד לגבי ארה"ב. ז"א - רחובות, תחנות דלק, מסעדות וכו'. אין מידע כזה עבור ישראל (וגם לא צריך). כל מה שיש לעשות זה להזין לתוכו את מפות ישראל, הקיימות בדיוק גרוע לנהג אך מספיק בהחלט לטייס. אתה מוזמן להרים טלפון אם יש לך עוד שאלות. דודי.
 

johash2

New member
יבוא מחו"ל

הוא צודק בכך שמרבית היבואנים מתבססים על כך שלקוחותיהם לא מבינים דבר ביבוא. אם תייבא GPS לבד תחסוך בסביבות 50% מהמחיר והיות שזה מכשיר עם מעט מאד תקלות, סביר שלא תזדקק לשירות כל שהוא מהיבואן. האמור לעיל נכון כמעט לגבי כל חפץ בעידן כרטיסי האשראי והקניות דרך האינטרנט.
 
איך בדיוק הוא יחסוך 50%

לדוגמא מכשיר GPS שעולה בחו"ל 600 דולר, הובלה לארץ 50 דולר מינימום. מע"מ על 650 דולר 117$ סה"כ 767 דולר, היבואן מוסיף 100 דולר בערך. ושכחתי, יש אגרת ממן, ו- 60 דולר דמי מינימום לעמילות מכס והובלה הביתה אליך, או בזבוז כמה שעות בממ"ן. דרך אגב, אני מוכר את ה"גרמין 196 החדש שלי
 

johash2

New member
לא נכון

הוא דיבר על 140$ בחו"ל מול 400$ כאן. אולי 25$ משלוח בד"א רגיל וביחד עם המע"מ זה סביב 200. זה מגיע לדואר חבילות ולא צריך שום עמיל מכס רק 20 דקות פנויות.
 
רק דבר אחד, תקח בחשבון

את כל הזמן שתשקיע ברכישת המכשיר שבעל עסק, לא יכול להשקיע מזמנו לרוץ לדואר או לממן לשחרר מהמכס, הוא משתמש בעמיל מכס או עובד שכיר שלו ובנוסף, יש לו חנות, הוא משלם שכ"ד, עובדים, ארנונה, והוא גם רוצה שבסוף ישאר לו כסף בשביל להאכיל את הילדים שלו.אז אני חושב שהמחיר שלו סביר פחות או יותר.
 
אני קניתי לחבר Garmin e-Trex Ventur

הבאתי לישראל וזהו... יש הרבה אנשים שיכולים להעביר GPS... אני מציע להתארגן בפורום... שלמה, סן פרנסיסקו, בדרך להוואי...
 
באמת רעיון, אולי תביא לי גרמין 1000

ז"א אני לא אצטרך לשלם הובלה, מע"מ וכלום?
 
למעלה