מחזור מקדים למרות התמיכה

נוקי30

New member
מחזור מקדים למרות התמיכה

היי בננות,
אז אחרי שהתלוננתי על הכימיים החוזרים, אז הפעם לא היה כימי, אלא שלילי מוחץ... ותופעה חדשה מחזור שהקדים ב 3 ימים, למרות שקיבלתי תמיכה של אנדומיטרין (יום אחרי שהמחזור החל עשיתי ב״ד והפרוגסטרון היה 26,אסתרוגן 253 ובטא 4- שאריות פרגניל).
תמיד קיבלתי מחזור יומיים אחרי הפסקת התמיכה.
בסבב הזה זו כבר פעם שנייה שהמחזור מקדים לי ביומיים- שלושה למרות שמקבלת תמיכה. בפעם הראשונה זה קרה עם תמיכה של דקאפפטיל ועכשיו עם תמיכה של אנדומיטרין. כשקיבלתי גם אנדומיטרין וגם אסטרופם, זה לא קרה.
האם נראה לכן שזה קשור לאסטרופם דווקא?
מה הסיבות להקדמת המחזור?
תודה מראש לעונות
 

פאשון

New member
היי יקירה!

קודם כל מצטערת על השלילי. זו באמת אכזבה...:(
אם קיבלת לפני הזמן זה אומר שמשהן בתמיכה לא עובד טוב. בסבב הבא תבקשי לבדוק 4 ימים, 7 -11 אחרי החזרה כדי לבדוק את התמיכה. ואז תוך כדי אפשר להוסיף ולחזק.
השאלה היא האם בדקת במהלך החודש P+E? אולי האנדומטרין לא נספג טוב? אולי המינון לא מספיק?
אולי הפרןגסטרון טוב ואולי באמת את צריכה גם אסטרפם לחיזוק האסטרוגן?
למה בעצם בר חווה החליט לשנות?
 

נוקי30

New member
היי יקירה

מה שלומך? איך ההמתנה לבטא? מחזיקה לך אצבעות

&nbsp
בעיקרון בגלל שמחזירים אצלי בלסטו, אז שבוע אחרי זה כבר למעשה יואב 12, אז אין מה לבדוק אח״כ אלא אם הבטא חיובית... בדקתי בעיקרון יום אחרי ההחזרה והפרוגסטרון היה 79 והאסתרוגן 510, בר חוה טען שהאסתרופם מיותר והיות וההורמונים גבוהים אז אין טעם לקחת, כשאמרתי לו שעד עכשיו תמיד נתן, אז אמר שאין סיבה.
למעשה תוך 6 ימים הפרוגסטרון נפל מכמעט 80 ל 25

מחכה כרגע להנחיות ממנו לסבב חדש, אדבר איתו על עניין האסתרופם שוב..
עוד שאלה.. בדקתי את בדיקות הקרישיות שעשיתי ומה שחסר לי זה:
Mthfr,
Leiden 5- עשיתי את ה ptcr ויצא תקין..
Lac- עשיתי ptt, pvvt רגישים ל lac, אבל לא אותו עצמו
ופקטורים, 8,9,11
ולופוס אנטי קואגולנט
Anti thyroid abs.
Anti sm abs.
Anti mitochondrial abs.
כל השאר עשיתי ויצא תקין. מה מתוך אלה קריטי?
 

Hadara111

New member
מצטערת לשמוע על השלילי


אם זה לאחר מספר כימיים אז כדאי מאוד לבדוק את שלושת האנטים שמטרתם לשלול את קיומם של נוגדנים עצמיים.
בדרך כלל קיומם של נוגדנים עצמיים יכול להצביע גם על בעיות אחרות והוא גורם מוכר להפלות חוזרות (כימי הוא הרי סוג של הפלה מאוד מוקדמת).
לדעתי את הלופוס והפקטורים שציינת אפשר לבצע בלי בעיה בקופ"ח עצמה ואם כך, אין שום סיבה להמנע מהבדיקות.
בכל מקרה, תמיד עדיף לבצע מקסימום בדיקות כדי לשלול כמה שיותר גורמים ולאתר את הסיבה הרלוונטית לכשלונות על מנת שיהיה אפשר לטפל בה.
תחשבי כמה מאמצים את משקיעה בכל מחזור טיפול וכמה חבל אם יש סיבה שאפשר למצוא ולפתור.
 

נוקי30

New member
איפה עושים את הבדיקות של האנטי?

עשיתי את כל בדיקות הקרישיות שמכבי אישרו... את היתר הם לא מאשרים, אז זה רק בפרטי... איפה עושים את הבדיקות של האנטי? גם רק בפרטי או שאפשר דרך הקופ"ח?
 

Hadara111

New member
אני מאמינה שאת כולן אפשר בקופ"ח

את האנטי תירואיד עשיתי בקופ"ח.
את היתר לא נדרשתי לעשות כי הבעיה אכן היתה שם (נמצאו נוגדנים לבלוטת התריס, זה פוגע בפוריות באופן מובהק) ומציאת הבעיה כבר סיפקה חלק גדול מהפתרון.
 

פאשון

New member
שאלה

גם לי יש נוגדנים. זלוצובר לא התרגש כי שאר המדדים תקינים. הוא רק אמר שגם בלוטת התריס לא מתפקדת בצורה מיטבית. אני גם ככה על קלקסן. זה אמר שבהכרח אני חייבת גם סטרואידים?
ועוד שאלה - זה בהכרח אומר שתהיה לי בעיה אחרי ההריון ומתפתחת מחלה אוטואימונית של בלוטת התריס?
 

Hadara111

New member
נוגדנים עצמיים

אם יש לך נוגדנים עצמיים ברמה החורגת מהנורמה אז באמת חשוב שתיקחי קלקסן במינון המתאים (בסביבות 1 מ"ג לכל ק"ג ממשקלך). קופרמינץ בד"כ ממליץ לשלב גם פרדניזון במינון של 10 מ"ג ליום. זה מינון שנחשב לבטוח המקרה של כניסה להריון.

אם יש לך בעיה בבלוטת התריס והיא לא מאוזנת (תת או יתר פעילות) את צריכה להבדק בהקדם אצל אנדוקרינולוג שירשום לך טיפול לאיזון בלוטת התריס, אחרת נוצרת בעיית פוריות וסיכון מוגבר להפלות חוזרות. במקרי תת פעילות לוקחים תירוקסין. במקרה של פעילות יתר בד"כ מנסים לאזן ללא תרופות מאחר והתרופות לפעילות יתר הן טרטוגניות (מייצרות סיכון למומים בעובר).

לגבי התפתחות מחלה אוטואימנית אחרי לידה (כלשהי, לרוב בבלוטת התריס)- זה לא בהכרח יקרה אבל קיום נוגדנים עצמיים ברמה מסויימת עלול לרמז על מחלה כזו או פוטנציאל למחלה כזו.
 

פאשון

New member
מנסה

ראשית 6 ימים לירידה מ-80 ל25 זה הגיוני. תחשבי ש80 זה אצלך השיא. השיא אמור להיות שבוע לפני המחזור. אז הגיוני שהוא צונח תוך שבוע. אבל עד כמה שאני מבינה אסטרופם הוא לאסטרוגן ולא לפרוגסטרון. גם זה ערך חשוב אבל אני לא יודעת מה הערך התקין שלו.
לגבי הבדיקות - מה שלא עשית לא הכל קשור לקרישיות. חלק קשורים לדברים אחרים.
MTHFR ופקטורים 8 9 11 קשורים לקרישיות. אני מבינה שיצא שאת לא נשאית לפקטור 5? (זה אגב מה שיש לי). אני לא עשיתי את 8 9 11 אבל אם השאר יצאו תקינים, לא הייתי מוותרת עליהם.
לגבי LAC - אני לא יודעת אם זה קשור לקרישיות מורשת או נרכשת. אני מנחשת שמורשת.
מה שחשוב להשלים את הבדיקות של הלופוס אנטיקואגולאנט- כי זה מראה אם יש לך קרישיות אוטואימונית (APLA). כמו שהדרה כתבה לך זה יכל לגרום לכימיים. מחריף/עלול להיווצר אחרי לידה (וילדת לא מזמן...). לאפלה נותנים גם אספירין וזה קשור גם לPTT.
אנטי מיטוכונדריאל וSM - אני ל איודעת מה זה. יודעת שזה קשור למחלות אוטואימוניות. לא יודעת אם בהכרח לקרישיות או דברים אחרים.
אנטיתירואיד - קשור לבלוטת התריס ולא לקרישיות. בכל מקרה כדאי לעשות. בעיקר ביחד עם PEROXIDE וTSH, T3 T4. זה מראה תפקוד כללי של בלוטת התריס. קשור בהחלט לכימיים או בעיות הישתרשות. זה בדיקה פשוטה בקופה דרך רופא משפחה.
מה קריטי? הייתי מתמקדת קודם כל בכל הקרישיות (MTHFR, LAC, 3 הפקטורים והלופוס) ובבלוטת התריס. אלו בדיקות שכיחות יותר.
 

נוקי30

New member
מכבי קמצנים

לא מאשרים t3, t4 אם ה tsh יוצא תקין. בדר״כ הם באמת תקינים אם ה tsh תקין, אבל לפעמים אם אני עוד זוכרת נכון t4 יכול להיות לא תקין גם אם tsh תקין.
טוב אספירין אני גם ככה מקבלת ול mthfr זה חומצה פולית 5 מג, שאני גם מקבלת, לא?
אוף... כבר לא יודעת מה נסגר... קודם הכימיים ועכשיו המחזור שמקדים ובר חוה לוקח את הזמן עם הפרוטוקול

&nbsp
 

פאשון

New member
מעצבנים


אולי תעברי קופה? במיוחד אם את אצל בר חווה שיש לו הסכם עם הכללית ותוכלי לקבל החזרים....אני פשוט הלכתי לרופא משפחה אמרתי לו מה אני רוצה ובזה זה נגמר. ועשיתי את הבדיקה של בלוטת התריס שוב אחרי כמה חודשים. אף אחד לא שאל או עיכב...עם התצאות פניתי לזלוצובר (שהוא אנדוקרינולוג וגניקולוג היחיד בארץ) שגם לו יש הסכם עם הכללית. בקיצור...אולי משנה מקום משנה מזל?

MTHFR לא קשור לחומצה פולית עד כמה שאני יודעת אבל לא בטוחה....לקרישיות צריך קלקסן. אולי תתייעצי עם קופרמינץ לגבי המינון? אולי את צריכה 60 ולא 40? אצלי בגלל 2 הפלות וילדה שנולדה עם חשד לIUGR ובכל מקרה נולדה מאוד מאוד קטנה לגיל ההריון, קופרמינץ המליץ על מינון 80 (לא לוקחת 80 אבל את יודעת... כנראה שלמינון יש תפקיד משמעותי).
 
למעלה