מזל"ט - דו"ח תנועה הראשון שלי!

Rיקש

New member
מזל"ט - דו"ח תנועה הראשון שלי!

לא עצרתי בעצור, נשמע גרוע! אבל זה היה ממש טיפשי, נסיעה איטית רגילה בתוך שכונה, הגעתי לצומת T עם שדה ראייה באמת גדול והיה ניתן לראות שאין שום רכב באיזור, אז האטתי ותוך כדי אקסטרה מבטים גלשתי לתוך הכביש - 30 מטר אחרי, עומד שוטר על הכביש! ועוצר אותי בצד. ואני בכלל חשבתי שהוא עושה לי ביקורת רשיונות, פתאום הוא אומר לי שלא עצרתי בעצור, בכלל לא הבנתי איזה עצור. בכל אופן הוא נתן לי קנס של 250 ש"ח, ושאל אותי אם זו עבירה ראשונה שלי, אמרתי לו שכן והוא אמר לי להתקשר למספר מסוים (על הדו"ח) ולנסות לבטלו. ואני ממש לא מבין את זה! - הוא אומר לי לנסות לבטל אותו? ! אז למה הוא בכלל רשם אותו?! והאם זה באמת נכון שאני יכול לבטל את הדו"ח (הבאמת טיפשי הזה)? (לא מספיק כל זה - הוא גם שכח להחזיר לי את הניירות שלי והייתי צריך לרדוף אחריו ברחבי העיר) נ.ב אני כמעט בטוח שהעצור הזה היה תן זכות קדימה עד לפני כמה שבועות.
 

שי ז.

New member
מזל טוב

לפעמים ממירים את הדו"ח באזהרה. אני כבר קיבלתי דו"ח על עצור במקום שהיה תמרור האט ותן זכות קדימה. כשהשוטר עצר אותי לא זכרתי שהיה תמרור עצור אבל בגלל שלא העלתי על דעתי שישימו מארב במקום שאין תמרור הנחתי שפשוט לא שמתי לב. רק כשעברתי שם למחרת ראיתי שאין בכלל עצור. כשהתקשרתי למשטרת התנועה אפילו לא בקשו ממני לבוא והם אמרו שהם ודעים וכל הדוחת בוטלו. אני רק לא מבין איך נותנים לבן אדם שלא ידע את התמרורים ניידת ביד.
 

ceyal

New member
עוד על המשטרה../images/Emo46.gif

לפני חצי שנה - בשעת לילה (אני חושב שזה היה ב 11 או 12) הפכו חלק מרחוב יפו בירושלים לנתיב תחבורה ציבורית. מה עושה המשטרה למחרת בבוקר? במקום להעמיד שוטר כדי לכוון את התנועה ולהפנות נהגים טועים לכביש הנכון - (הרי עברו אולי 8 שעות מאז תקיעת השלט בלילה) - העמידה המשטרה ניידת מאחורי משאית והתחילה במבצע דוחות סיטוני. עמדתי בפקק שם וראיתי 20 רכבים בערך שקיבלו דוח בתוך רבע שעה. כשהשוטר ראה שהוא לא מספיק = הוא דיבר בקשר ושלחו לו שתי שוטרות לתיגבור. אין ספק שהמדינה עשתה קופה נאה באותו יום.
 

be_roo

New member
עצרת או לא?

כי אם עצרת והוא היה 30 מטר מאחוריך, יש סיכוי שהוא כלל לא היה יכול לראות זאת.אבל זה יחייב ללכת למשפט, ויותר פשוט להמיר באזהרה.
 

פרטנר

New member
הרבה יותר פשוט

לשמור על החוק,ואז חוסכים את הצרות האלה. אני למשל עוצר תמיד!! בעצור, גם אם זה בקצה רמת הגולן באמצע הלילה. להתווכח אם החוק חיוני או מיותר ,אפשר, אבל כל עוד הוא קיים, אי אפשר לבוא בטענות אם נתפסת.
 

be_roo

New member
לא על המקרה הזה דיברתי

אכן, עצירה מלאה תמיד פותרת הבעיה. בגלל זה שאלתי אם הוא אכן עצר (מהתיאור בהודעה כנראה שלו אבל אולי לא הבנתי נכון). כבר היו מקרים שבהם שוטר נתן דו"ח למרות שלא היה ביכולתו לראות בודאות האם נעברה עבירה, ולכן כתבתי את שכתבתי.
 

Slow Sprinter

New member
../images/Emo45.gif עצור זה קדוש...

עם כל השטויות שלי, עצור בשבילי זה קדוש.. לעצור תמיד לא משנה איפה... לעצור יש תמיד תמיד ריח של סכנה, וריח של דם. שמעתי על מספיק מכרים בחיים שלי.. עצור זה עצור. לכן בעיקרון אני גם לא רואה סיבה מיוחדת לחוס על הנאשם בעבירה הזאת.. אולי זה נכון שמגיע אזהרה פעם, אבל כעירון - עברת על חוק תנועה, מה גם שהכרת את המקום ולא ידעת בכל שיש שם עצור... לא טוב...
 

ranzz

New member
אפילו שאני תמיד עוצר בעצור

כלומר מגיע לעצירה מלאה - גם בשבילי זה קדוש, אין שלט עצור בלי עמידה במקום, אבל הבעיה היא לעצור היכן שקו העצירה... הרי אני אקבל עונש גם אם אגיע לעצירה מלאה אבל אחרי הקו, לא?
 

ranzz

New member
והעונש הצפוי...

כלומר העונש על אי-עצירה בעצור ועצירה אחרי הקו הוא אותו עונש? או שזה תלוי בשוטר?
 

Rיקש

New member
הוא היה לפני, לא מאחורי.

זאת אומרת אחרי שכבר נכנסתי לT ראיתי אותו חונה בצד ימין. ולכל אלה שאומרים "עצור זה קדוש" - ברור!!! אבל אתם תמיד תמיד תמיד רואים הכל? - לא קרה לכם אף פעם שפספסתם תמרור? זו הייתה נסיעה איטית רגילה בתוך שכונה קטנה, זה לא מצדיק שלא עצרתי! אבל גם לא נסעתי רצוף, התנהגתי כאילו זה היה תן זכות קדימה, נכנסתי בזהירות. אגב, כאשר עמדתי איזה 15 דקות שם בכביש הסתכלתי על הצומת T בכוונה לראות איך אחרים "עוצרים" - אף אחד לא עצר בקו, כולם המשיכו לקו המדרכה באיטיות, מי שקלט את הניידת עצר, מי שלא, גלש באיטיות טבעית פנימה לT (בדיוק כמוני) בקיצור, אני עושה עבירות תנועה כל כך חמורות כל יום, ובסוף תופסים אותי על שטות כזו באמצע שום מקום!?!??!
(סתאם , סתאם!)
 

be_roo

New member
בגלל שהיית זהיר קיבלת דו"ח "קטן"

יותר, לגבי שלט עצור יש מספר דו"חות שניתן לקבל, מאחר ולהוראת השלט יש שני חלקים, עליך גם לעצור וגם לתת זכות קדימה. לשם שינוי המשטרה עושה בחוכמה ככשהיא שמה דגש על החלק השני: לא עצרת ולא נתת זכות קדימה - הזמנה לדין עצרת אבל לא נתת זכות קדימה - הזמנה לדין לא עצרת אבל כן נתת זכות קדימה - 250 ש"ח ברירת קנס אז תתנחם בעובדה שאתה עדיין נהג זהיר אבל אולי צריך לעבוד על העירנות
מילא לפספס עצור אבל לפספס ניידת
 

Rיקש

New member
שמעי...

הניידת חנתה ראשונה בתור של רכבים (זה שכונה!) אז היא לא קפצה לי לעין גם כי מי בכלל חושב שבמקום כזה תהיה ניידת וכי זו הייתה ניידת טרנזיט ואלו בכלל לא קופצים לי לעין. (רק קורולות \ פאסאטים \ מספרי 00
) ביש מזל. אם אני אצליח להוריד את הקנס לאזהרה... זה עדיין נחשב לעבירה? זאת אומרת, פעם הבאה ששוטר שואל אותי אם יש לי עבירות קודמות, מה אני אומר?
 
../images/Emo6.gifבדיוק על זה נכשלתי טסט ראשון!

אבל בדיוק כזה מקרה!!! איזה קטע! חיפה 06:00 בבוקר אין כלב בחוץ! שכונת נוה דוד ישנה! אני מגיע לצומת עם הכי הרבה שדה ראיה בעולם רואה שאין חתול שמגיע אז גולש לאט לאט לאט לאט לאט לאט ופונה ימינה פתאום טראאאאאחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
הטסטר בולם אותי! שואל אותי: נו? אני שואל אותו: נו מה? שואל אותי: נו מתי חשבת לעצור בדיוק? אמרתי לו: כשתגיד לי לעצור אז הוא אומר: והשלט שהיה לא מעניין אותך??? אז אמרתי שכן אבל אינסטינקטיבית ראיתי שהמקום מת אז גלשתי - 10 קמ"ש גג מאז אני עוצר בכל עצור! גם אם הוא מתחת לבית שלי!
 

פרטנר

New member
מוזר?

.06:00 בבוקר אין כלב בחוץ" "רואה שאין חתול שמגיע אז גולש לאט לאט" בדקת במראה אם לא מתקרבת איזה תרנגולת מאחור?
 

taos

New member
שלט דהוי

ליד הבית יש לי שלט שמתיר נסיעה במהירות של 60 קמ"ש, העניין הוא שהפס האדום מסביב פשוט דהה עם הזמן, אם נתפסתי כי לא שמתי לב בלילה לתמרור (אין פס אדום זוהר) יש אפשרות להתחמק? לא נתפסתי אבל סתם מעניין אותי מה קורה לגבי שלטים שהצבע האדום דהה עם הזמן והם לא הכי נראים (גם ביום לא הכי שמים לב לתמרור) וגם מה קורה אם תמרור עצור למשל מוסתר ע"י עץ ולא ראיתי ונתפסתי אז אני עדיין אשם?
 
למעלה