מזל טוב לרגל פתיחת הפורום!!!!

koby329

New member
מזל טוב לרגל פתיחת הפורום!!!!

כעובד של מערכת הבריאות אני יודע כי עומס רב נופל על האחים והאחיות וכי עבודתם היא מלאכת קודש. כל הכבוד!
 

Elchicka

New member
../images/Emo4.gif ואני לתומי חשבתי...

כי ... קובי, מהם השירותים אותם אתה נותן למערכת הבריאות? שכן, לתומי חשבתי כי: "מערכת הבריאות" צריכה לעבוד בעבורנו.... המפעילים אותה כגלגלי מכונה משומנים וממושמעים. העומס הזה הנופל על כתפינו יפילנו יום אחד לקרשים... "...ומעשה בחמור שבעליו החליט להמעיט בהאכלתו.... ............................. וכשהתרגל זה לעבוד ללא אוכל ....נפל יום אחד ומת..." תמה בעליו: "איזה מזל ביש, עד שהתרגל לעבוד מבלי לאכול נפל ומת????"
 

koby329

New member
לא הבנתי מה בדיוק את טוענת

בכל אופן אני חשב העוסק בצד הפיננסי בעיקר כך שמצוקת המערכת ברורה לי, אם המילה ב"עבורנו" בתגובתך מתכוונת אלי , אני מוחה על כך נחרצות, אני לויאלי למערכת הבריאות ב-100% ועושה ימים ולילות לשיפור מצבה , נכון אינני מטפל בחולים באופן ישיר, אבל מה לעשות, גם האדמינסטרציה חיונית. בכל אופן אני מקווה שהמצב ישתפר, הוא חייב , למען כולנו (כעובדים וכצרכנים).
 

koby329

New member
אגב,

קראתי שוב את הודעתי ואת תגובתך, אינני מבין מה הבעיה, בהודעתי לא טענתי דבר ממה שאת מייחסת לי, בכל אופן אם כבר כתבת, לא ,המערכת לא נועדה לשרת אותך או את האחים/יות אלא את הצרכנים- החולים, הם המטרה וסיבת קיומנו אני ואת כאחד. בכל אופן, עיצה לחיים , ממישהו צעיר יחסית אך מנוסה, אל תשתלחי בכזו קלות באנשים מבלי לחשוב טוב טוב(בטח לא בנחמדים שכמותי) בדר"כ זה רק מזיק וודאי לא נחמד.
 
ברכות קובי...

כן, האדמיניסטרציה חיונית ובלעדיה - לא תתכן היערכות נכונה של המערכת. אך צר לי על כי לעתים (ואני מדגישה "לעתים" ) האדמינסטרציה כופה על העוסקים במלאכה לעסוק בתחומים שאינם קשורים ישירות לעבודתינו כאחים וכאחיות. איני חושבת כי צ'יקה כיוונה את דבריה ישירות אליך, אולם כגוף אחד שבראש מעייניו טובת החולים - קיימת תחושה אצלי לפחות כי אנחנו "מסורבלים" מידי, נדרשים לעבודה סבוכה ומיותרת שאינה קשורה ישירות לטיפול בחולה ובמשפחתו. כולנו נאמנים בכל מאת האחוזים למערכת הבריאות - אך האם מערכת הבריאות נאמנה לנו?
 

koby329

New member
קודם כל אינני מייצג את מערכת

הבריאות בכללותה (אולי עוד כמה שנים אם אתקדם כפי שאני מצפה) כך שהטענות אינן אמורות להיות מופנות אלי, יחד עם זאת כמי ששייך לצד ההנהלה ויוזם ומבצע צעדי התייעלות ארגוניים גם בתחום הסיעוד אני חושב שאני מבין למה כוונתה של צ'יקה (למרות שאינני מבין כיצד הסיקה לגבי דעותי לפני שהבעתי אותן) , ברור שצעדי ההתייעלות במערכת הבריאות דורשים מן מצוותי הסיעוד (בעיקר מן הבכירים שבהם) לעשות דברים שלא נדרשו מהם בעבר, לחשוב גם במימדים של יעילות, הוצאה כספית והיבטים כלכליים. למרות הבעיתיות שבנושא, והבעיתיות בכלל בקשר שבין כסף, כלכלה ובריאות ,כך למשל -כיצד מתמחרים הצלת חיים-הארכת חיי אדם בדקה, יום, שבוע, חודש? וכמה אנחנו כציבור מוכנים לשלם בעבור הארכות של יום, שבוע , חודש? אלו שאלות מוסריות קשות שאין להן תשובה ברורה שתהיה מקובל תעל כולם, עצם העובדה שיש לקבוע סל בריאות שאיננו כולל חלק מן התרופות החיוניות היא דבר נורא, יחד עם זאת בגלל, שמה לעשות, לכל דבר יש גבול וכך גם לתקציבים, השיקול הכלכלי צריך להילקח בחשבון, וכאן גם הצוותים הרפואיים נכנסים לתמונה ונדרשים לחשוב בכיוונים שאולי בעבר, כאשר המערכת הייתה מאוד לא יעילה ובזבזנית , לא נלקחו בחשבון, אינני חושב שזהו ענין פשוט, לא ברמת הנהלה ולא ברמת השטח, יחד עם זאת , מתוך אמונה שצוותי הסיעוד הן צוותים מקצועיים נדרשת מהם חשיבה בכיוונים אלו. שוב אני מציין, זה לא קל, זהו תחום בעייתי לכל הנוגעים בדבר. חשוב להעיר, לא ,מערכת הבריאות איננה נאמנה לאיש פרט לטובת החולה, כמובן שצוותי העובדים הם מרכיב חשוב וחיוני אך הם אינם עומדים בראש סדר העדיפויות , היכולת לספק שירותי בריאות טובים לתושבי ישראל היא הנושא המרכזי ולא עובד כזה או אחר (אדמינסטרטיבי, רפואי או סיעודי). תשובתי איננה מייצגת את המערכת אלא רק את הדרך בה אני רואה את הדברים כאיש כספים שמתמודד פעמים רבות מול דילמות בלתי אפשריות.
 
קובי, ברמת העיקרון, מסכימה

כמעט עם כל מילה מדבריך - והדגש על כמעט. ברור כי במצב הכלכלי הנוכחי, העירכות מחודשת אינה רצוייה אלא כורח המציאות. אך לצערי, ומנסיוני - הנטל המושם על כתפי צוותי הסיעוד בכלל והדרג הניהולי בפרט באשר לשינוי צורת החשיבה - חיסכון מול טובת המטופל, מביא חדשות לבקרים לתסכול ולחוסר אונים. לא זו בלבד אלא שלעתים חסכון במוצרי רפואה, תחליפים זולים, קיצור טיפולים וכדומה יכול ולצערי אף מביא בצורה זו או אחרת - ומצבים בם חלה התדרדרות במצב המטופלים ואז בלית ברירה אנו מוציאים יותר על מה שיכולנו מלכתחילה לחסוך בו אילו היינו צורכים את ה"יותר יקר". בנוסף , דור שלם של אחיות המהוות היום את "שכבת הניהול" של הסיעוד לא חונך על ברכי תורת ההתייעלות, כשם שהיא מועברת היום. ולשם כך נדרשים אנוהיום ל"חינוך מחדש" איני דנה חלילה לכף חובה את ניהול מערכת הבריאות כ"ביזנס" לכל דבר ועניין, אולם הדרישה לשינוי צורת החשיבה אינה קלה. לא זו בלבד אלא שהדברים גוזלים זמן יקר שהיה וצריך להיות מוקדש למטופל, לצרכיו ולמתן השירות הטוב ביותר... פתגם שלמדתי פעם אומר: איננו מספיק עשירים כדי לקנות דברים זולים... מקווה שביום מן הימים תתקדם למקום אליו אתה שואף להגיע - ואלי אז לא אצטרך להילחם על כל סט אינפוזיה או טבליה מחוץ לסל... במאמר מוסגר ברצוני לציין כי השתתפותך ודבריך בפורום הזה - מבורכים, ושופכים אור שונה וחדש ומימד נוסף ומעניין על עבודתנו למען אותה מטרה. מודה לך על דבריך והשתתפותך.
 

koby329

New member
ואף על פי כן...

ברור שהתהליך לא קל אך הוא הכרחי, לא אשקר , גם לי פעמים רבות יש השגות על מדיניות הטווח הקצר של המשרד במקרים מסויימים, המשרד והאוצר בכלל. נכון , לפעמים אין חשיבה על השפעות שניוניות של תהליכים ועל ההשפעה במימדים רחבים יותר. אכן פעמים רבות יעילות לטווח הקצר הינה חוסר יעילות לטווח הארוך ויעילות במיקרו עלולה לעיתים להיות ביזבוז במקרו. אולם , יחד עם זאת, גם פה נכון הכלל, רק מי שלא עושה לא טועה ולמרות האמור המדיניות באופן כללי נכונה, המדיניות הקודמת של חוסר בקרה ויעילות הובילה אותנו לסף פשיטת רגל ואפילו לפשיטת יד ואינני בטוח שסיפקה מוצר (טיפול) טוב יותר לאזרחים. כמו כן יש לזכור כי כל מערכת שהינה בחלקה בעלת אופי ממשלתי/ציבורי נוטה שלא לחשוב לטווח ארוך. שינויים תכופים בשלטון אשר גוררים שינויים במדיניות יוצרים חוסר ודאות אשר גורר חשיבה לטווח קצר יחסית. על מנת למנוע זאת יש לחתור להפרטה מקסימלית של המערכת ולתלות מינימלית בשלטון (דבר שהוא קשה בפני עצמו לביצוע וכלכלנים בכל עולם מנסים למצוא שיטות יעילות למימון מערכות בריאות שלא בדרך הנוכחית), הפרטה נשמעת דבר מפחיד, אך לדעתי היא הכרחית. בכל מקרה תהא המדיניות אשר תהא אין ספק כי אחים ואחיות בעידן הנוכחי ידרשו להיות חלק מרכזי מן השינוי בתפיסה ומביצוע המדיניות החדשה, שלא כבעבר ידרש הצוות לכלול בעבודתו גם שיקולים כלכליים מסויימים. לגבי השתתפותי בפורום, למען האמת, לא הייתה לי כוונה כזו, כשראיתי בפורום אחר שנפתח פורום בנושא אחיות נכנסתי רק על מנת לברך, התגובה גררה אותי לדיון מעניין ולכן נראה לי , ברשותכם, אקפוץ לביקור מידי פעם.
 
למעלה